۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

رویدادهای منتخب ستارگان در NBA

شب گذشته به وقت محلی، فینیکس میزبان منتخب ستارگان NBA و علاقمندان و مشتاقانی بود که برای دیدن رویدادهای این تعطیلات آخر هفته به استادیوم محل برگزاری آمده بودند. در این پست گزارش مختصر و نتایج پرطرفدارترین رقابتهای برگزار شده ذکر شده اند:

مسابقات مهارتهای انفرادی
در مسابقات مهارتهای انفرادی "دریک روز" بازیکن تیم شیکاگو بولز موفق شد با برتری از حریفان خود برنده امسال این رقابتها باشد.



مسابقات شوت 3 امتیازی
در مسابقات شوت 3 امتیازی "داکوان کوک" بازیکن تیم میامی هیت هم توانست با پشت سر گذاشتن رقیبان و ناکام گذاشتن "جیسون کاپونو" در کسب سومین قهرمانی پیاپی، برنده مسابقات امسال باشد.



مسابقات اسلم دانک
در این مسابقات پرطرفدار، علیرغم اینکه پیش بینیهای اولیه نشان از برتری قاطع "دوایت هاوارد" بازیکن تیم اورلاندو مجیک و قهرمان دوره قبل داشت اما "نیت رابینسون" بازیکن 180 سانتیمتری تیم نیویورک نیکس با نمایش خیره کننده خود قهرمان
Slam Dunk Contest امسال شد.
دوایت هاوارد که امسال مجددا با لباس سوپرمن در این مسابقات شرکت کرده بود با اسلم دانک بر روی دستگاه بسکتبالی که روی ارتفاع 12 فوتی یعنی حدود 60 سانتیمتر بلندتر از حلقه استاندارد بسکتبال (10 فوت یا 305 سانتیمتر) تنظیم شده بود همچنان قابلیتهای فوق العاده خود را در این مسابقات نمایش داد اما نیت رابینسون هم با حرکات تماشائی و همچنین اسلم دانک پس پرش از روی سر رقیب خود دوایت هاوارد، که 211 سانتیمتر ارتفاع قد اوست، توانست با اقتدار قهرمان مسابقات امسال شود و قهرمانی خود در سال 2006 را تکرار کند.



مسابقه منتخب ستارگان
در مسابقه منتخب ستارگان شرق و غرب
NBA، تیم غرب موفق شد با نتیجه جالب و عجیب 119-146 بر منتخب شرق پیروز شود. در پایان این مسابقه کوبی برایانت و شکیل اونیل مشترکا بعنوان با ارزشترین بازیکن یا MVP مسابقات All-Star امسال برگزیده شدند.
کوبی برایانت در مدت حدود 29 دقیقه ای که برای تیم غرب بازی کرد موفق به کسب 27 امتیاز شد و شکیل اونیل هم در حدود 11 دقیقه ای که در زمین بود توانست 17 امتیاز و 5 ریباند کسب کند.
پس از سال 2004، این اولین باری بود که کوبی برایانت، شکیل اونیل و فیل جکسون در کنار یکدیگر و در یک تیم (تیم منتخب غرب) حضور داشتند.




عکسها از: NBAE/Getty Imaages

۷ نظر:

ناشناس گفت...

اقاي كماليان
سلام عرض ميكنم
خسته نباشيد

ناشناس گفت...

سلام آقای کمالیان . به نظر من مسابقات all star امسال کیفیت سال گذشته را نداشت .
در مسابقات اسلم دانک که رودی فرناندز حیثیت این مسابقات را به تنهایی زیر سوال برد و با حرکات نا موفق پی در پی
نشان داد که اختلاف بازیکنان آمریکایی با اروپایی چقدر است .

چرا در بازی ستارگان شرق و غرب کریس بوش بازی نکرد و همین طور نلسون ؟ البته در آن اسامی که اعلام کرده بودید نامی از ری آلن نبود اما تو تیم شرق حضور داشت , همین در مسابقات اسلم دانک رودی گی حضور نداشت و به جای آن اسمیت بود .

آقای کمالیان شما مسابقات nba را از چه شبکه هایی تماشا میکنید ؟ کلا چه شبکه هایی مسابقات nba را پوشش میده تا ما هم بتوانیم به راحتی و به صورت زنده این مسابقات را تماشا کنیم .

ناشناس گفت...

salam
man to ye site ke ghavanine mini basketball ro neveshte bood didam neveshte takhalofe 2 saniye!! mishe in takhalof ro toozih beedin
mamnoon

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام، ممنون و امیدوارم شما هم سلامت باشید.

در مورد مسابقات منتخب ستارگان در جائی از یک تحلیلگر آمریکائی خوندم که بنظر ایشون حق رودی فرناندز بوده که به فینال صعود کنه اما احتمالا بدلیل تبلیغاتی که برای دوایت هوارد انجام شده بوده داوران لطف بیشتری باو داشتن. شاید جالب باشه بدونین در نظرسنجی سایت این مسابقات که بیشتر از 400 هزار رای دهنده در اون شرکت کرده بودن، رودی فرناندز با کسب بیشترین درصد آرا شانس اول قهرمانی در این مسابقات بوده. بهرحال ملاحظه می کنین که سلایق چقدر با هم متفاوتن.
در مسابقات اسلم دانک، جی آر اسمیث، بازیکن تیم دنور ناگتز، جانشین رودی گی که آسیب دیده بود شد و همینطور ری آلن و مو ویلیامز بجای جمیر نلسون و کریس باش که اونها هم بدلیل آسیب دیدگی نمی تونستن در مسابقه All-Star شرکت کنن انتخاب شدن.

ناشناس گفت...

سلام. آقای کمالیان رودی در حدود 2 دقیقه پشت سرهم نتوست حتی توپش به حلقه برخورد کنه و اگه تصاویر تماشاچیان و بازیکنان سال گذشته را نشان میداد همه احساس تاسف میکردند .

مردم امریکا با این کارهاشون باعث میشند تا این بازیکن را خیلی بزرگ کنند همانند درک نویتزکی . رودی فرناندز در اون حد واندازه ای نیست که انقدر به اون اهمیت میدهند . و تیمی که سانتر اولش بشه مارک گسول سزاوار اون هست که در رتبه ی اخر منطقه غرب قرار بگیره , واقعا شرم اور که مارک گسول سانتر اول تیم مفمفیس باشه . مارک در تائو سرامیکا فیکس نبود .


البته هاوارد اسلم دانک اخر را خیلی بد زد و فکر کنم کمی با برنامه گی این کار را کرد .
راستی آقای کمالیان در مسابقات nba تیمهایی که اخر میشن به دسته ی پایین تر سقوط میکنند ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

NBA دسته پائینتر نداره.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
درمورد قوانین مینی بسکتبال تا جائیکه من اطلاع دارم در قوانین بین المللی ما قانون 2 ثانیه نداریم اما در بعضی کشورها خصوصا برای رده های سنی پایه قوانین مخصوص و محلی خودشون رو اجرا می کنن.
اگر منبعتون رو بفرمائید من می تونم بررسی کنم و ببینم این قانون مربوط به چه موردی میشه.