۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

مسابقه منتخب ستارگان NBA یا NBA All-Star Game

از سال 1951، مسابقات منتخب ستارگان NBA همه ساله با انتخاب بازیکنان برتر این لیگ حرفه ای توسط آرا مردم، در ماه فوریه برگزار می گردد. امسال و در تاریخ 13 فوریه برابر با 25 بهمن ماه، فینیکس میزبان این رویداد است.

بازیکنان برگزیده در قالب 2 منطقه شرق و غرب در یک بازی نمایشی و بیشتر جهت سرگرمی بینندگان با یکدیگر روبرو می شوند.


بازیکنان پنجاه و نهمین دوره مسابقات منتخب ستارگان در سال 2009 و تعداد آراء 5 نفر شروع کننده در هر تیم بشرح زیر می باشند:

منتخب ستارگان شرق:
1- آلن آیورسن از دیترویت (شماره پیراهن: 1) تعداد آراء: 1،804،649
2- دوین وید از میامی (شماره پیراهن: 3) تعداد آراء: 2،741،413
3- لبرون جیمز از کلیولند (شماره پیراهن: 23) تعداد آراء: 2،940،823
4- کوین گارنت از بوستون (شماره پیراهن: 5) تعداد آراء: 2،066،833
5- دوایت هاوارد از ارلاندو (شماره پیراهن: 12) تعداد آراء: 3،150،181
6- جو جانسون از آتلانتا (شماره پیراهن: 2)
7- جمیر نلسون از ارلاندو (شماره پیراهن: 14)
8- دنی گرنجر از ایندیانا (شماره پیراهن: 33)
9- پل پیرس از بوستون (شماره پیراهن: 34)
10-کریس بوش از تورنتو (شماره پیراهن: 4)
11- دوین هریس از نیوجرسی (شماره پیراهن: 34)
12- رشاد لویس از ارلاندو (شماره پیراهن: 9)
سرمربی: مایک براون از کلیولند

منتخب ستارگان غرب:
1- کوبی برایانت از لس آنجلس (شماره پیراهن: 24) تعداد آراء: 2،805،397
2- کریس پل از نیورلینز (شماره پیراهن: 3) 2،134،798
3- تیم دانکن از سن انتونیو (شماره پیراهن: 21) تعداد آراء: 2،578،168
4- امار استودمایر از فینیکس (شماره پیراهن: 1) تعداد آراء: 1،460،429
5- یائو مینگ از هیوستون (شماره پیراهن: 11) تعداد آراء: 2،532،958
6- درک نوویتسکی (شماره پیراهن: 41)
7- شکیل اونیل (شماره پیراهن: 32)
8- برندون روی از پورتلند (شماره پیراهن: 7)
9- چنسی بیلاپس (شماره پیراهن: 7)
10- پائو گاسول از لس آنجلس (شماره پیراهن: 16)
11- دیوید وست از سن انتونیو (شماره پیراهن: 30)
12- تونی پارکر از سن انتونیو (شماره پیراهن: 9)
سرمربی: فیل جکسون از لس آنجلس

لازم بتوضیح است که پس از انتخاب 5 بازیکن برتر در هر یک از مناطق شرق و غرب توسط آراء مردم، 30 سرمربی
NBA برای انتخاب 7 بازیکن باقیمانده در هر تیم منتخب، به بازیکنان مورد نظر خود در منطقه ای که تیمشان در آن قرار دارد رای می دهند. در این آراء مربیان باید به 2 بازیکن گارد، 2 فوروارد و یک بازیکن سنتر بهمراه 2 بازیکن دیگر بدون توجه به موقعیت بازی آنان رای دهند.
نکته جالب توجه اینست که دوایت هاوارد، امسال بعنوان اولین بازیکن در تاریخ این مسابقات شناخته شد که بیش از 3 میلیون رای کسب کرده است.


سال گذشته تیم منتخب ستارگان شرق با نتیجه 134-128 بر ستارگان غرب پیروز شد و در پایان این مسابقه لبرون جیمز عنوان با ارزشترین بازیکن این مسابقه را بدست آورد.

در کنار مسابقات منتخب ستارگان، مسابقات تازه واردین به
NBA، مسابقات ستارگان NBA-Development League، مسابقات منتخب افراد مشهور، مسابقات اسلم دانک، مسابقات شوت 3 امتیازی، مسابقات مهارتهای انفرادی، مسابقات اسلم دانک جوانان و کمپ بازیکنان جوان نیز برگزار می شوند.

شاید یکی از پر بیننده ترین و هیجان انگیزترین رویدادهای منتخب ستارگان، برگزاری مسابقات اسلم دانک باشد که شرکت کنندگان در آن امسال برای اولین بار با آراء مردم انتخاب شده اند.

دوایت هاوارد که قبلا در مورد رکوردش در رای گیری برای انتخاب در تیم منتخب ستارگان نوشتم، همان کسی است که سال گذشته با لباس سوپرمن قهرمان مسابقات اسلم دانک شد و امسال هم برای حضور در این مسابقات انتخاب شده است. پس از او رودی گی (هم تیمی حامد حدادی در ممفیس که سال گذشته هم در این مسابقات شرکت داشته) و نیت رابینسون از نیویورک (که در سال 2006 قهرمان این رقابتها شده) قرار دارند. نفر چهارم هم رودی فرناندز، بازیکن اسپانیائی تیم پروتلند انتخاب شده که بعنوان اولین بازیکن خارجی حاضر در مسابقات
NBA در تاریخ مسابقات اسلم دانک در این رقابتها حاضر خواهد شد.
بسیاری از تماشاچیان بسکتبال، رودی فرناندز را بدلیل اسلم دانکی که در نیمه دوم فینال مسابقات المپیک 2008 در برابر دوایت هاوارد انجام داده است بخاطر می آورند.


عکسها از: NBAE/GETTY Images

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . امسال east برنده میشه با بازی فوق ستاره ی جهان یعنی لبرون جیمز.

به نظر من انتخاب رودی فرناندز کمی خنده دار است .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام. ممنونم از اظهار نظرتون.

ناشناس گفت...

لطفا" نظرتون رو در مورد رکوردهای اخیر کوبی براینت(61 امتیازو3 اسیست) و لبران جیمز(52 امتیاز و 10 ریباند و 11 اسیست) بنویسید.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقای شهاب،

همینطور که می دونین بلافاصله بعد از اینکه کوبی برایانت در نیویورک 61 امتیاز بدست آورد و تونست رکورد کسب امتیاز رو بعد از 25 سال در مدیسون اسکویر گاردن جابجا کنه، لبرون جیمز هم با کسب 52 امتیاز، 10 ریباند و 11 پاس منجر به گل یک نمایش بسیار جالب از خودش نشون داد و بیشترین آمار 2 رقمی در سه زمینه (یا Triple Douple) رو بعد از سال 1976 بنام خودش ثبت کرد.
تیم نیویورک هم رکورد جدیدی رو بنام خودش ثبت کرد و اونهم اینه که بعد از سال 1962، تنها تیمیه که در دو بازی پیاپی به 2 بازیکن حریف اجازه داده که بالای 50 امتیاز در مقابلش کسب کنن!!!
با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در ایالات متحده، بنظر میاد که چنین نمایشهائی در NBA باعث جذب بیشتر تماشاچیان به ورزشگاهها بشه که البته باعث دلگرمی باشگاهها خواهد شد.
جدا از این مورد جالبه که در حال حاضر بازیکنان دیگری هم در این لیگ بازی می کنن که براحتی در دو شاخص آماری عملکردی دو رقمی (دبل دبل)دارن یعنی شما می تونین باین دو نفر کریس پل و دوایت هاوارد و سایرین رو هم اضافه کنین.
جابجائی رکوردهائی که سالهاست تغییر نکردن میتونه نویدبخش این باشه که مسابقات حذفی امسال بسیار جذاب و نزدیک باشن بطوریکه در گذشته چنین رقابتهائی دیده نشده باشن و یا کمتر مشاهده شده باشن.
در مقایسه عملکرد لبرون جیمز و کوبی برایانت مسلما تمایل لبرون به کار تیمی در کنار نمایش فوق العاد انفرادیش همچنان بارز و مشخصه.

صفاعلی کمالیان گفت...

در مورد رکورد لبرن جیمز که در بالا براتون نوشتم، ان بی ای اعلام کرد که پس از بازبینی فیلم مسابقه کلیولند و نیویورک، یک ریباند که به اشتباه برای جیمز منظور شده بود از مجموع ریباندهای او کم شد و باین ترتیب لبرن جیمز صاحب رکورد triple doulbe نخواهد بود.