۱۳۸۷ بهمن ۲۰, یکشنبه

هفته هفدهم لیگ بسکتبال باشگاههای دسته اول فرانسه

هفته هفدهم از مسابقات بسکتبال دسته اول باشگاههای فرانسه، با شکست خانگی پائو ارتز، تیمی که صمد نیکخواه بهرامی در آن بازیکن می کند پایان یافت.

این هفته پائو در برابر لی هاور، تیمی که در انتهای جدول مسابقات رقیب اصلی پائو است، با نتیجه 93-102 شکست را پذیرفت. در این بازی علیرغم رقابت پایاپای دو تیم تا پایان وقت سوم و نتیجه مساوی 42-42 در نیمه اول مسابقه، در نهایت تیم میهمان با افزایش اختلاف امتیازات در وقت چهارم، با پیروزی، مسابقه را بسود خود خاتمه داد.


صمد نیکخواه بهرامی هم در این مسابقه، بعنوان یکی از بازیکنان شروع کننده بازی برای پائو، توانست در مدت 25 دقیقه ای که بازی کرد 10 امتیاز و 4 ریباند بدست آورد.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام اقا صفا
خیلی خیلی ازبابت اطلاع رسانی شما تشکر میکنیم

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

منهم از توجه شما ممنونم.

ناشناس گفت...

سلام آقای کمالیان . یه سوال دیگه . میخواستم ببینم سطح LNB لیگ فرانسه بالاتره یا مسابقات NBA DLEUGE البته از همه لحاظ کدام لیگ سطحش بالاتره ؟

صمد در مصاحبه هایی که قبل از المپیک با رسانه ها انجام داده به این نکته اشاره کرده بود اگر به باشگاههای اروپایی بروم دست مزد برایم زیاد مهم نیست و بیشتر به پیشرفت فکر میکنم .

شما هم طی ماههای قبل اعلام کرده بودید صمد پیشنهادهای زیادی از تیمهای NBA D داشت البته با دست مزد پائین و عده ای از بازیکنها حاظرند با دست مزد پائین در NBA D بازی کنند تا شاید روزی افتخار بازی در NBA نصیبشون بشه
اما صمد لیگ فرانسه را انتخاب کرد . البته حتما دلایل شخصی داشته که به لیگ فرانسه پیوسته .

ناشناس گفت...

آقای کمالیان میشه چند تن از بازیکنان معروف لیگ فرانسه را نام ببرید ؟

من فقط نیکولا باتوم و بوکولو را میشناسم . که البته نیکولا باتوم به تیم پرتلند پیوست .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

شاید این مقایسه زیاد درست نباشه و فکر می کنم ما در حقیقت دو سبک مختلف رو با هم قیاس میکنیم اما برای اینکه سئوال شما رو بی پاسخ نگذارم شخصا فکر می کنم سطح دی لیگ بالاتر باشه.

در مورد صمد، من از جزئیات تصمیم گیریش مطلع نیستم اما لطفا توجه کنین که حضور در دی لیگ به نوعی از ریسک بالائی برخورداره و بازیکنانی که شانس بازی در NBA رو دارن سعی می کنن از این فرصت استفاده کنن. ضمن اینکه در دی لیگ دستمزها در حد بسیار پائینی هستن که شاید اصلا با دستمزدهای تیمهای اروپائی قابل قیاس نباشن.
بهرحال صمد با این انتخاب و با در نظر گرفتن روحیه کاری و سخت کوشی ای که داره شانس خودش رو برای پیشرفت در لیگهای اروپائی همچنان داره.
در مورد سئوال دیگه هم بعدا در همینجا توضیحاتی خواهم نوشت.