۱۳۸۷ بهمن ۱۷, پنجشنبه

نتایج هفته چهارم از دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته چهارم از دور برگشت مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاههای کشور در استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس، کردستان، گلستان و اصفهان برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

مهرام تهران 114 - هيئت بسكتبال شهركرد 69 (لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
هيئت بسكتبال خراسان رضوي 97 - آرارات تهران 99 (در پایان وقت اضافی)
لوله سبز A.S. شيراز 82 - بيم مازندران 84
تراكتورسازي كردستان 77 - دانشگاه آزاد تهران 78
شهرداري گرگان 60 - صبا مهر تهران 71
ذوب آهن اصفهان 61- پتروشيمي بندرامام 51

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام
می خواستم فاکتورهای استعداد در بازیکن ای 10-11 ساله در بسکتبال را نام ببرید و به طور کلی بفرمایید از کجا می تواتن فهمید که بازیکنان در این سنین دارای استعداد می باشند!!
با تشکر!

ناشناس گفت...

اگر شما مسئول هیئت بسکتبال منطقه ای بودید و در آنجا شما تنها درآمدتان برای خرج باشگاه فقط شهریه های بازیکنان بود(با توجه به اینکه 40 % آن به تربیت بدنی می رفت)شما چه کارهایی می توانستید انجام دهید تا باشگاهتان درآمدزا باشد!! با توجه به اینکه اشپانسری هم نت.انید بگیرید!!!

ناشناس گفت...

سلام. آقای کمالیان به نظر شما و از دیدگاه یک کارشناس بسکتبال بهترین بازیکن خارجی که تیمها در طول این چند سال به خدمت گرفتند چه کسی بوده ؟ ( خواهشا اگه میشه فقط اسم یک بازیکن را نام ببرید )

اگر یک مقایسه بین این دو بازیکن یعنی تونی مدیسون و آندره پیتس بگذاریم و با توجه به خصوصیات آنها و با در نظر گرفتن موقعیت آنها کدام بازیکن از دیگری در زمان حضورش در ایران برتر بوده ؟

ناشناس گفت...

سلام . آقای کمالیان فکر نمیکنید بسکتبال ایران در پست 3 تخصصی خیلی ضعیفه ؟ من فکر کنم بازیکنان پست 3 تخصصی در ایران به 3 نفر هم نرسه . کرم احمدیان و فرید زرقی و صمد نیکخواه . در المپیک تیم ایران فقط یک بازیکن پست 3 داشت . این امکان وجود نداره کرم احمدیان دوباره به تیم ملی باز گرده با توجه به بازی های خوبی که از وی در لیگ امسال دیده ایم ؟

در تیم ملی جوانان به جز ارسلان کاظمی پست 3 هرگز وجود نداره .

ناشناس گفت...

سلام . آقای کمالیان ناظر بازی چه وظایفی را بر عهده دارد ؟ آیا کادر فنی بازیکنان هر تیم اجازه ی اعتراض به ناظر بازی را دارند ؟ و یا ناظر بازی میتونه به بازیکنان و کادر فنی تذکر بده ؟

میخواستم بدونم این حرف و حدیث ها درباره ی بازی صبا و بیم واقعیت داره ؟ چون بعضی از دوستان بابلی در وبلاگهای شخصی خود نوشته بودند که ناظر بازی صبا و بیم به همراه تیم صبا وارد بابل شده و در هنگام تمرین تیم صبا در روز قبل از بازی ناظر بازی با لباس و گرم کن با تیم صبا به تمرین پرداخته .

هم چنین از دوستان بابلی شنیده میشه که داور بازی خیلی ضعیف کار کرده و در مقابل اعتراضات مهران شاهین طبع هیچ عکس العملی نشان نداده و تماشاگرها به این مسئله خیلی اعتراض داشتند و با استفاده از الفاظ بسیار زشت به تیم داوری و بازیکنان و کادر فنی صبا اعتراض خود را بروز کرده اند که خیلی جای تاسف داره , امیدوارم نظیر این اتفاقات در بسکتبال ایران کمتر بوجود بیاد و فدراسیون با خاطیان به شدت برخورد کند .

ناشناس گفت...

سلام می خواستم بدونم چه راه هایی برای افزایش پرش موثر است و به طور استاندارد یک بسکتبالیست چه مقدار باید پرش داشته باشد.

ناشناس گفت...

salam agha webloget fogholadast soal dashtam 1-darbare steal kardan ham sohbat konin mikhastam bedoonam toop robai ham shansie
baraye inke partabaie 3 emtiazimoon khoob she bayad chi kar konim.
batashakor

ناشناس گفت...

salam man weblog shoma ro taze peida karadam 2 ta soal dashtam
miangin mablaghe gharardade bazikonane basketballe iran too leage cheghadre
bazikonane leage az javanane hamoon teama jazbe bozorgsalan mishan yani bazikone javanane mahram be bozorgsal mire ya behtare beporsam bazikonane leage bozorgsal az koja mian

صفاعلی کمالیان گفت...

با سلام،
در جواب خواننده محترمی که در زمینه استعدادیابی سئوال کرده بودند، در این سنین از اندازه گیری ابعاد جسمانی استفاده میشه تا مشخصات مورد نظر رو پیدا کنن.
البته در بعضی کشورها با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اند می تونن با استفاده ار فرمولهائی که تهیه شده موضوع وراثت رو هم دخیل کنن و یا در کشورهائی هم با بررسی دی ان ای می تونن قابلیتهای مورد نظرشون رو پیگیری و پیش بینی کنن.

صفاعلی کمالیان گفت...

به دوست عزیزی که در مورد تیمداری در شرایط سخت بعضی شهرها مطلب یا سئوال نوشتن هم سلام می کنم.
مسلما نظام باشگاهداری یا تیمداری در کشور ما نیازمند توجه ویژه و اصلاحه.
من متاسفانه متوجه نشدم که شما سئوال پرسیدین یا صرفا موضوع مورد نظر خودتون رو مطرح کردین.
بهرحال امیدوارم موفق باشین.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی سلام،

در مورد بازیکنان خارجی، بطور خیلی خلاصه من فکر می کنم اونها رو باید در شرایط زمانی خودشون سنجید. اما چون شما اسم یک نفر رو از من خواستید، بنظر من آندره پیتز در بیشتر زمانیکه در ایران بود و با توجه به شرایط اون موقع، عملکرد خوب و تاثیرگذاری بسیار زیادی داشت. البته مدیسن هم سال گذشته نقش عمده ای در قهرمانی مهرام داشت. گارث جوزف هم به همین ترتیب در تیم صبا.

در مورد بازیکنان تیم ملی، من معتقدم ما در پستهای پنجگانه کم و بیش با کمبود پشتوانه مواجه هستیم. اما در بعضی پستها در نفرات اصلی هم بازیکنانی که تمام خصوصیات استاندارد اون پست رو داشته باشن وجود ندارن که امیدوارم با توجه به پائین بودن سن بازیکنان در این پستها، این نقایص هم برطرف بشن.

متاسفانه در مورد کرم احمدیان و دعوت مجددش به تیم ملی اطلاعی ندارم و معتقدم ارسلان کاظمی در حال حاضر هم می تونه به تیم ملی کشورمون کمک کنه.

در کشور ما ناظر مسابقه مسئول حسن انجام بازی و نظارت بر عملکرد داوران، خصوصا داوران میزه.
بر اساس قوانین فیبا، کادر فنی و سرپرستی تیمها مجاز به اعتراض به ناظر بازی نیستند.
ناظر مسابقه در برابر این تخلف میتونه از طریق اعمال قانون توسط داوران مسابقه موضوع رو مدیریت کنه (البته معمولا بدرستی از این اهرم استفاده نمیشه و باید داوران راسا در این مورد اقدام کنن). همینطور ناظر می تونه با ارسال گزارش به فدراسیون و از طریق کمیته انضباطی موارد رو پیگیری کنه.
در مورد اتفاقاتی که در بابل افتاده، همینطور که قبلا هم نوشتم روایات مختلف و کاملا متضادی شنیدم و بهمین دلیل نمی تونم در این زمینه اظهار نظر کنم.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
از دوست عزیزی که نسبت به این وبلاگ لطف داشتن ممنونم... درمورد توپ ربائی مطالبی رو براتون خواهم نوشت.

برای تمرین شوت 3 امتیازی، ذکر این نکته لازمه که اصولا برای تمرین هر مهارتی یکی از روشها اینه که همون مهارت رو به کرات انجام داد تا نتایج مثبت اون بدفعات کسب بشن.
شوت 3 امتیازی هم از این قاعده مستثنی نیست ضمن اینکه در مهارت شوت تکرار بسیار اهمیت داره. البته مسلما مربیان هم می تونن تمرینات متنوعی رو برای این منظور طراحی کنن. برای پیشرفت در شوت 3 امتیازی، اگر سن شما بیشتر از 15 ساله، پیشنهاد می کنم روزانه از 200 شوت 3 امتیازی شروع کنین و اون رو در سنین بالاتر به 300، 400 و 500 برسونید. البته اوایل مهم نیست که تعداد شوتهای گل شده رو ثبت کنین ولی بعدا لازمه که باین روش نحوه پیشرفت خودتون رو تحت نظر داشته باشین. البته نحوه شوت زدن هم مهمه و بهمین دلیل بهتره زیر نظر مربی انجام بشه.
در اینجا سعی کردم یکی از ساده ترین روشها رو براتون بگم.
در مورد دستمزد بازیکنان در ایران، این بستگی به سطح اونها و همینطور خود باشگاه داره. معمولا اکثر بازیکنان در حد تیم ملی بیشترین دستمزدها رو می گیرن. بعد هم همونطور که گفتم بقیه بسته به باشگاهی که در اونها فعالیت می کنن قرارداد امضاء می کنن.
علیرغم اینکه دوست ندارم رقمی ذکر کنم اما شاید رقم حدود 20 تا 30 میلیون تومن بطور متوسط قابل قبول باشه.
متاسفانه اکثر تیمهای بزرگسالان در ایران از تیمهای پایه تغذیه نمیشن و این جای نگرانی داره. البته شاید یکی ازدلایل اون عدم ثبات باشگاهها باشه اما در بعضی موارد باشگاههای سابقه دار هم از پشتوانه سازی حمایت نکردن.
بنابراین بیشتر بازیکنان جوان از طرق مختلف خودشون رو به باشگاهها وصل می کنن و در صورتیکه مورد توجه قرار بگیرن با اونها قرارداد امضاء می کنن.

ناشناس گفت...

ممنون میشم اگه بگید قد متوسط و خوب برای بسکتبال برای سنین 10-11 ساله ی پسر چنده؟!!

ناشناس گفت...

درواقع می خواستم با شما مشورت کنم و ازتون راهنمایی بگیرم تا ببینم از نظر شما واقعا با وجود آن وضعیت گفته شده آیا راهی برای درآمد زایی باشگاه وجود دارد!
با تشکر!!

ناشناس گفت...

می خواستم ببینم شرایط گرفتن مربیگری درجه 2 بسکتبال چیه؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

در مورد قد بازیکنان همونطور که قبلا هم گفتم تحقیق یا اطلاعاتی ندیده ام. اما شما میتونین بر اساس بازیکنان خودتون در منطقه ای که هستین به اعداد مورد نظرتون برسین.

در زمینه راهنمائی برای باشگاه شما، باید اطلاعات محلی بیشتری داشته باشم، لطفا با استفاده از قسمت "ارسال ایمیل" برایم ایمیل بفرستید.

برای دریافت کارت مربیگری درجه 2، سابقه کار بعد از دریافت کارت درجه 3، معرفی هیئت و موفقیت در دوره آموزشی درجه 2 فدراسیون لازمه.