۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

معرفی بازیکن برتر اروپا در سال 2008

با رای مردم و کارشناسان، بسکتبالیست برتر اروپا در سال 2008 انتخاب و معرفی شد.

پائو گاسول، بازیکن 215 سانتیمتری و اهل بارسلون تیم ملی اسپانیا و باشگاه لس انجلس لیکرز است که با این تیم هم اکنون در مسابقات NBA بازی می کند.
گاسول در المپیک پکن با پیشتازی در کسب امتیاز، ریباند و بلاک شات در تیم خود توانست بهمراه سایر بازیکنان، تیم ملی اسپانیا را به دریافت مدال نقره هدایت کند.

پس از گاسول، هم تیمی او در تیم ملی اسپانیا، "رودی فرناندز" و "درک نویتسکی" بازیکن مشهور آلمانی در رده های بعدی قرار دارند.

ریکی روبیو، دیگر بازیکن تیم ملی اسپانیا که امسال 18 ساله شده نیز برای دومین سال متوالی بعنوان "بهترین بسکتبالیست جوان اروپا" برگزیده شد. روبیو نیز یکی از اعضای تاثیرگذار تیم ملی کشورش در المپیک پکن بود.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . آقای کمالیان اسکار یبرا سابقه ی حضور در تیم ملی اسپانیا را داره ؟

من یک جا خونده بودم در سال 2004 مدتی تو تیم ملی اسپانیا بوده .

ناشناس گفت...

سلام . درک نویتزکی به تنهایی موجب باخت تیم آلمان در المپیک به تیم چین شد و باعث شد تا این تیم به جمع 8 تا صعود نکنه . هر چند اصلا شایسته ی این مقامه 9 هم تیم آلمان نیست .

ناشناس گفت...

آقای کمالیان یک سری شایعه درباره ی اینه که فدراسیون بسکتبال لبنان میخواد به وینسنت جونز تابعه ی لبنانی بده تا جایگزین جو ووگل بشه .
میخواستم بدونم واقعیت داره ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
همونطور که شما اشاره کردین، اسکار یبرا بازیکن تیم ملی اسپانیا بوده.

در مورد تغییر تابعیت وینسنت جونز چیزی نشنیدم اما بعید نیست چنین اتفاقی بیفته.

بعضی بازیکنها ممکنه باعث برد و یا موجب باخت تیمشون بشن اما شخصا هیچوقت بازیکنی رو بدلیل باخت تیمش محکوم نمی کنم چون معتقدم هیچ بازیکنی نیست که بخواد تیمش ببازه.

قبلا در اینجا گفته ای رو از مایکل جردن نوشتم که برای خودم بسیار آموزنده بود و فکر می کنم تا حدودی به این موضوع مربوط باشه.