۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

اروپا مقصد سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال چین

یوناس کازلاسکاس، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال چین، با انعقاد قراردادی 2 ساله هدایت تیم ملی بسکتبال یونان را بدست گرفت و جانشین پاناگیوتیس یاناکیس، بازیکن و مربی سرشناس یونانی شد.

کازلاسکاس، که تجربه سرمربیگری و موفقیت در یونان را در سالهای 2004 تا 2006 با تیم پاناتینایکوس دارد، پس از آنکه در المپیک 2004 آتن با سمت کمک مربی در کنار دل هریس، مربی نامدار NBA، در کادر فنی تیم ملی چین کار خود را آغاز کرد، برای مدت 2 سال و بطور همزمان مسئولیت فنی تیم ملی بسکتبال چین و مربیگری در یونان را بر عهده داشت. اما پس از سال 2006 چینیها تا پایان المپیک 2008 پکن بطور پیوسته در طول سال از حضور او استفاده می کردند.

چینیها با این مربی سرشناس و اهل لیتوانی موفق به قهرمانی در مسابقات ملتهای آسیا در دوحه - سال 2005 و المپیک آسیائی دوحه - سال 2006 شده و مقام پانزدهم جهان در سال 2006 و مقام هشتم المپیک 2008 پکن را نیز کسب کردند.


کازلاسکاس پیش از آن در سالهای 1997 تا 2001، سرمربی تیم ملی بسکتبال لیتوانی بوده و موفق به کسب مدال برنز مسابقات المپیک سال 2000 با این تیم شده بود.

اولین حضور این مربی با تیم یونان در مسابقات قهرمانی ملتهای اروپا در سالجاری خواهد بود و مدت قرارداد وی این فرصت را در اختیار او قرار خواهد داد تا بهمراه این تیم بخت حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 را نیز داشته باشد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . آقای کمالیان در مسابقه ی all star شما طرفدار east یا west هستید ؟

من که دوست دارم east پیروز بشه البته با درخشش ستاره ی دوست داشتنی بسکتبال جهان یعنی لبرون جیمز در مقابل کوبی بریانت .

میخواستم بدونم در مسابقات سه امتیازی چه کسانی شرکت کردند ؟ آیا نفرات این مسابقه را مردم انتخاب میکنند یا مربیان ؟

ناشناس گفت...

نظر شما درباره ی انتخاب سرمربی برای تیم ملی ایران چیست ؟

سرمربی خارجی بهتره و یا ایرانی ؟ چرا ما به دنبال مربیان آمریکایی نمی رویم ؟

بعضی از بازیکنان ملی پوش بیان کرده بودند که انتخاب سرمربی داخلی برای تیم ملی باعث دو دستگی در تیم ملی میشه این گفته را شما چقدر قبول دارید ؟

با توجه به سوابق شما , آیا شما برای مربیگری تیم ملی مناسب نیستید !!!!

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا مهدی،

امیدوارم که دفعه بعد نظر خودتون رو در جای مرتبط بنویسید.

من در مسابقه شرق و غرب طرفدار تیم خاصی نیستم. در مورد مسابقه 3 امتیازی هم در یک پست براتون توضیح خواهم داد.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی موارد متعددی باید مورد نظر قرار بگیرن که شاید دانش مربیگری، خصوصیات اخلاقی و فرهنگی، قابلیت و مدیریت نیروی انسانی، شرایط مالی، سوابق، حتی سن و شرایط جسمانی و غیره از اهم اونها باشن.

من فکر می کنم مربیان ایرانی می تونستن در مسابقات المپیک که محل کسب تجربه برای بسکتبال کشورمون بود و کسی توقعی از بسکتبال نداشت، نقش پررنگ تری داشته باشن اما تصور می کنم در مسابقات آتی حضور مربیان خارجی در کادر فنی تیم ملی بسیار کارگشا خواهد بود. اینکه این مربی خارجی در چه سمتی باشه محل بحثه و شاید با شرایطی که بسکتبال در کشور ما داره زیاد همخوانی نداشته باشه.
از اینکه چرا از وجود مربیان امریکائی استفاده نمیشه اطلاع دقیقی ندارم اما جسته و گریخته شنیدم که بدلیل تفاوتهای زیاد فرهنگی و همینطور احتمال توقعات نامتناسب با فرهنگ ما این مربیان در نظر گرفته نمیشن.
در مورد اظهار نظر بازیکنان تیم ملی، متاسفانه مواردی که ذکر کردن در بعضی از تیمهای ملی کشورمون اتفاق افتادن.