۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

نحوه رده بندی تیمهای بسکتبال در جدول مسابقات

خواننده محترمی یادآوری کردن که شاید مطالبی در مورد نحوه رده بندی تیمهای بسکتبال در جدول مسابقات، مورد سئوال مراجعه کنندگان عزیز باشه. بهمین دلیل در این پست چگونگی تعیین رده بندی تیمها بر اساس قوانین فیبا رو بهمراه دو مثال براتون می نویسم.

- هر تیم بر اساس نتیجه ای که در مسابقه کسب می کنه امتیازی در جدول رده بندی بدست میاره. تیم برنده 2 امتیاز، بازنده 1 امتیاز و تیمی که به هر دلیل باخت فنی بگیره صفر امتیاز کسب می کنه.

- اگر در جدول رده بندی، دو تیم امتیاز مساوی کسب کنن، نتیجه مسابقه بین همین دو تیم تعیین کننده رده بندی اونها در جدول خواهد بود. (اگر یک بازی انجام داده باشند، تیم برنده در رتبه بالاتر قرار می گیره)

- اگر امتیازات و میانگین امتیازات (گلهای زده تقسیم بر گلهای خورده) در مسابقات بین دو تیم باز هم مساوی باشند، رده بندی بر اساس میانگین امتیازات در تمام مسابقات هر یک از تیمها در گروه تعیین میشه.

- اگر در جدول رده بندی، امتیازات بیش از دو تیم برابر باشند، رده بندی اونها بر اساس نتایج مسابقات بین همین تیمها که امتیاز مساوی دارند انجام می شه.

- اگر تیمها از این نظر هم مساوی باشند، میانگین امتیازات در مسابقاتی که فقط این تیمها با هم انجام داده اند رده بندی را تعیین خواهد کرد.

- اگر باز هم تیمها برابر باشند، رده بندی بر اساس میانگین امتیازات اونها در تمام مسابقاتشون در گروه تعیین میشه.

- اگر مجددا پس از بررسی موارد فوق، تعداد تیمهای با شرایط برابر به 2 تیم برسه، رده بندی اونها بر اساس موارد ذکر شده در حالت دو تیم با امتیازات مساوی تعیین خواهد شد.

- میانگین امتیازات همیشه با عمل تقسیم تعیین میشه.

- استثناء: در حالتیکه 3 تیم در مسابقاتی شرکت کرده و رده بندی را نشه با روشهای بالا تعیین کرد، در اینصورت تعداد گلهای زده رتبه تیمها را مشخص می کنند.

مثال:


در این مثال، تیم "ب" با توجه به تساوی میانگین امتیازات، بدلیل گل زده بیشتر (166) در رتبه اول قرار می گیره.

لطفا توجه کنین اگر همه چیز تا آخر برای تیمها مساوی باشن، رتبه تیمها بر اساس قرعه کشی تعیین خواهد شد که البته روش قرعه کشی هم توسط برگزارکنندگان تعیین میشه.

هیچ نظری موجود نیست: