۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

کفش جدید بسکتبال

یکی از جدیدترین مدلهای کفش بسکتبال در روزهای پایانی سال جاری میلادی برای فروش عمومی بطور محدود در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

در روند طراحی این مدل کفش که در رنگهای متنوع در اختیار خریداران قرار می گیرد کوبی برایانت، بازیکن تیم لس آنجلس لیکرز بطور مستقیم دخالت داشته است. این کفش که Zoom Kobe IV نامیده می شود، چهارمین همکاری کوبی برایانت با کمپانی نایکی است.


از نکات قابل توجه در طراحی این کفش، وزن بسیار کم آن است. نایکی اعلام کرده که این کفش با حدود 330 گرم وزن سبکترین کفش بسکتبال تولیدی این کارخانه می باشد. همچنین کوتاهی نسبی ساق کفش نیز از مواردی است که کوبی برایانت معتقد است با بانداژ معمولی و متعارف پا، قابلیت و آزادی حرکت مناسبی را برای بازیکنان بسکتبال فراهم می کند. تعدادی از بازیکنان بسکتبال نسبت به کارآئی و دلایل استفاده کوبی از این کفش اظهار تردید نموده اند در حالیکه برخی دیگر اعتقاد دارند احتمال پیچ خوردگی مچ پا در زمان فرود نامناسب حتی برای بازیکنانی که از کفشهای ساق بلند و وسایل حفاظتی مچ پا استفاده می کنند نیز وجود دارد.
در طراحی این مدل کفش، از تکنولوژی ویژه ای جهت ثابت نگهداری پاشنه پا که مورد درخواست ورزشکاران بسیاری بوده نیز استفاده شده است.


نکته جالب دیگر اینست که کمپانی تولیدکننده، از تعطیلات کریسمس سالجاری میلادی با فروش تعداد 24 جفت در روز، تعداد محدودی از این کفش را تافوریه سال آینده در بازار ارائه خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: