۱۳۸۷ آذر ۲۴, یکشنبه

هفته یازدهم لیگ بسکتبال دسته اول فرانسه

هفته یازدهم مسابقات بسکتبال لیگ دسته اول باشگاههای فرانسه، شب گذشته با شکست پائو ارتز، تیمی که صمد نیکخواه بهرامی در آن بازی می کند، آغاز شد.

این هفته پائو در برابر مانش، تیم رده پنجم جدول مسابقات، با نتیجه 49-83 متحمل شکست شد. در نیمه اول این مسابقه نیز پائو با نتیجه 24-44 از حریف خود عقب بود.


در این مسابقه، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان،12 دقیقه بازی کرد و موفق به کسب 2 ریباند شد.

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام خدمت آقای کمالیان
می خواستم بدانم هر تیم در هر کوارتر چند تا تایم اوت می تواند بگیرد؟
با تشکر

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
هر تیم می تونه در نیمه اول از 2 زمان استراحت و در نیمه دوم 3 بار از تایم اوت استفاده کنه.

ناشناس گفت...

با عرض پوزش از پست قبلی . ببخشید که من به اون صورت حرف زدم .

آقای کمالیان این خبر حقیقت داره یا در حد یک شایعه است که وزرات خارجه به بازیکنان آمریکایی ویزا نمیده ؟ اگه این طور باشه که یعنی ظلم در حق بسکتبال .

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،

همونطور که قبلا هم نوشتم لطفا نظراتتون رو در محل مناسب بنویسید. یعنی اگر ادامه نظرات قبلیست در همونجا ادامه بدین و یا اینکه مرتبط با موضوع پست بنویسین.

در مورد صدور ویزا شنیدم سختگیریهائی میشه اما همچنان بازیکنان امریکائی رو در تیمها می بینیم.

در سئوال قبلی شماهم یک نکته رو فراموش کردم پاسخ بدم و اونهم اینه که دستگاههای بسکتبال شیلد در بلژیک ساخته میشن.

ناشناس گفت...

سلام.
خیلی ناراحت شدم از اون پستهای قبلی و خوشحالم که آقا مهدی متوجه اشتباهشون شدن.
اما سوالم اینه: آقای کمالیان تیم صمد نیکخواه اونجور که از قراین پیداست تیم قوی نیست.به نظرتون این باعث افت روحی و در نهایت لطمه خوردن به آمادگی صمد نیکخواه نمیشه؟
البته میدونم که لیگ اونجا سطح بالایی داره ولی خوب همین آمار این بازیه صمد نیکخواه من فکر کنم واقعا ضعیفه.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
من فکر می کنم بهرحال حضور صمد در تیم پائو یک پیشرفت تلقی میشه و باید به این بازیکن فرصت داد تا نسبت به شرایط فوق العاده دشوار بازی در خارج از کشور تطابق پیدا کنه.
شخصا معتقدم در مورد عملکرد آماری بازیکنان زمانی میشه کاملا مطمئن شد که از شرایط اونها اطلاع داشته باشیم. شاید یک سردرد یا آسیب دیدگی سطحی باعث اختلال در عملکرد آماری بشه.
درمورد صمد این رو باید اضافه کنم که ایشون این توانائی رو داره که وضعیت خودش رو در شرایط سخت بهبود بده.

صفاعلی کمالیان گفت...

دوستان عزیز،
نتیجه نیمه اول مسابقه که باشتباه وارد شده بود با تذکر بجای آقای پویا اصلاح شد...
ضمن اینکه لازمه از توجه ایشان تشکر کرده و از خوانندگان عزیز عذرخواهی کنم به دوستان محترمی که مطالب این پست رو عینا در خبرگزاری و یا روزنامه خودشون منعکس کردن (البته بدون ذکر منبع) یادآوری می کنم که ذکر منبع اینجور مواقع بدرد میخوره!
این هم مزاحی بود با بعضی از زحمتکشان رسانه ها. :)

ناشناس گفت...

سلام امیدوارم ذهنیت شما نسبت به من درباره ی اون پست تغییر نکرده باشه و خودم بازهم معذرت میخوام بابت اون پست و از شما تشکر میکنم که اطلاعات غلط من را اصلاح کردید .

درباره ی نظرات در کدام قسمت وب ما نظرات را در جای مناسب بنویسیم ؟

یه سوال دیگه . آیا سابقه ی حضور لی نیلون در لیگ اسرائیل باعث شده تا به بازیکنان آمریکایی ویزا ندهند و یا مسائل دیگر است ؟ چون عدم همکاری نیلون با باشگاه مهرام برای همه مشهود است که به مسائل دیگر ربط داره تا به بازی نیلون .

امیدورام این مشکلات حل بشه و تیمهای صبا و مهرام بتونند از بازیکنان آمریکایی به نحو احسن استفاده کنند .

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،
فکر می کنم بهتر باشه اون نظر شما رو فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم... حتما شنیدین که میگن بعضی وقتها فراموشی یک نعمته!

چون سئوالی که کردین در مورد لیگ و تیمهای لیگی است بهتره اون رو در پست نتایج لیگ بنویسین که باین سئوال بنوعی مربوط میشه. علاوه بر این می تونین سئوالاتی رو که پستی در موردشون وجود نداره از طریق بخش "ارسال نظرات" با ایمیل برام بفرستین.

در مورد دلائل قطع همکاری بازیکن امریکائی تیم مهرام من اطلاعی ندارم اما امیدوارم با استفاده مناسب از بازیکنان خارجی در تیمهای کشورمون از میزان وابستگی باین بازیکنان بنحوی منطقی کاسته بشه.

ناشناس گفت...

با سلام
اول از همه خواستم بگم ما آرزو ميكنيم آقاي كماليان صد سال سالم و سرحال باشن و اين وبلاگ رو همينطور به روز نگه دارن. من كه هر روز قطعا حداقل يكبار به اينجا سر ميزنم. بازم از ايشون ممنون

اما در مورد اين موضوع ، به نظر شخصي من عضويت صمد در تيم پائو اورتز اشتباه بود. براي اينكه صمد رو تيم شوله خواسته بود نه اين تيم ! اين تيم چون شرايط بحراني داشت با هر بازيكن دم دستي (بدون توجه به توانايي ها و نيازهاي خودشون) قرارداد امضا كرد و چون اين آقا صمد عزيز ما هم ميخواست هرطور شده در فرانسه بمونه بعد از بهم خوردن قراردادش با شوله به اين تيم رفت. ضمنا من فكر ميكنم با اين اتفاقاتي كه براي صمد افتاده طبيعي هستش كه نتونه خوب بازي كنه. ان شالله كه روزي ايوشن رو همونطوري كه ميشناختيم ببينيم.

در مورد لي نيلون هم من جايي خوندم كه باشگاه مهرام بدنبال بازيكني در پست ديگه ميگشته و آژانسهاي نقل و انتقال نيلون رو بعنوان بازيكن پست ديگه به اين تيم آوردن كه مورد نياز مهرام نبوده ! البته شايد از اول همين رو ميخواستن ولي بدليل بازيهاي بسيار خوب آيدين كبير مسئولين مهرام نظرشون عوض شده ، چون نيلون بازيكن 3 و 4 بود و مهرام هم اينجا كبير و سهراب نژاد رو داره. بنظر مياد به پست 2 و 5 خارجي بيشتر نياز داشته باشن ولي در كل حيف شد چون بنظر من نيلون بازيكن خوش استيلي بود !
بازي كردن نيلون در اسرائيل هم قطعا مهم نيست چون همين بازيكن امريكايي گرگان هم سالها همونجا بوده يا بازيكن صرب تراكتورسازي هم همينطور. مايك جونز هم فكر كنم بهمچنين !

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
از توجه شما به این وبلاگ و لطفتون ممنونم.
در مورد انتخاب صمد، شخصا اطلاعی از جزئیات اونچه که باعث این تصمیمگیری شد ندارم اما فکر می کنم چون المپیک فرصتی بود که بازیکنان ما بیشتر دیده بشن، لازم بود که تا حد امکان از این فرصت استفاده بشه و صمد هم با بازی در اروپا این امکان رو بهرشکل برای خودش فراهم کرد تاشرایط رو برای سالهای بعد و بازی در تیمهای بزرگتر فراهم کنه. جالبه بدونین که صمد امکان بازی در NBA Development League رو بیشتر از هر بازیکن دیگه ایرانی داشت اما با توجه به شرایط مالی ضعیفی که تیمهای این لیگ پیشنهاد می کنن و البته بقیه عوامل قاعدتا به این جمع بندی رسیده که در اروپا بمونه و حرکت رو به جلو هر چند آهسته ای رو انجام بده.
فکر کنم بهتر باشه بیشتر صبر کنیم و مثل شما موفقیت بیش از پیش برای این بازیکن خوب کشورمون آرزو کنیم.
از بقیه نظراتتون هم ممنونم.

ناشناس گفت...

سلام آقای کمالیان . من باز هم میگم اصلا خودم را در اندازه ای نمیبینم که بخوام با شما تبادل نظر کنم . اما از شما خیلی خیلی تشکر میکنم که انقدر بی ریا به سوالات ما پاسخ میدهید .خیلی ها هستند که ذره ای از دانش شما را ندارند اما وقتی با آنها هم صحبت میشی خیلی از خود راضی هستند, خودشون را همیشه برتر از دیگران جلوه میدهند .

من طرفدار بازیکنان آمریکایی هستم و عاشق سبک بازی بسکتبال از نوع آمریکاییش هستم و همیشه دوست دارم در تیمهای مورد علاقه ام از این بازیکنان استفاده بشه و لذت کافی از تماشای بسکتبال زیبا را ببرم . همان طور که پارسال بازیکنی مثل آرتور لانگ با اومدنش خیلی بازیها را زیبا کرد و با حرکاتی که میکرد تماشاچی را به وجح میاورد . امسال هم با اومدن بازیکنی مثل برنارد جونز این زیبایی دوباره برگشته و چشم تمام علاقه مندان به بسکتبال را به خودش معطوف میکنه و با اسلم دانکهای زیبا و بلاک شات های زیبا در هر بازی باعث زیبایی هر چه بیشتر بازی میشه و در نتیجه تماشاچی با رضایت کامل سالن را ترک میکنه .
بازیکنانی مثل آندره پیتس , تونی مدیسون , ویتاری مارش که واقعا بازیکنان قابلی بودند و هستند و همیشه در لیگ ایران از این بازیکنها به خوبی یاد میشه . اما بازیکنان اروپایی که به لیگ ایران می آیند هیچ وقت باعث نشده تا سطح بازیها بالا بره و یا بازی زیبایی را بتونیم تماشا کنیم .

شما به عنوان یه مدرس بین الملی و کارشناس بسکتبال هیچ وقت درباره ی موضوع بالا با من هم عقیده نیستید چون شما از یک جهاتی دیگه به موضوع نگاه میکنید که هرگز در سطح ما نخواهد بود , من فقط به عنوان یه تماشاگر بسکتبال نظرات خود را بیان کردم .

درباره ی یک موضوع میخواستم از شما یک سوالی داشته باشم . این گفته را یکی از مربیان آلمانی سابق تیم فوتبال رئال مادرید گفته بود ( تکنیک اسپانیایی تیم رئال مادرید را میگرم و روح فوتبال ماشینی را به تیم تزریق میکنم ) آیا این گفته را میشه در بسکتبال اجرا کرد ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،

از نظراتتون ممنونم و امیدوارم همیشه موفق باشین.

اگه بخوام در مورد اونچه که سئوال کردین، توضیح بدم داستان خیلی طولانی میشه اما فکر میکنم ذکر خلاصه چند نکته بد نباشه:
- من اعتقاد دارم وجود و حضور تماشاچیان علاوه بر پشتیبانی مالی ، بطور غیر مستقیم باعث ارتقاء عملکرد میشه، عملکرد بازیکنان، مربیان، داوران، برگزارکنندگان و غیره و این تاثیر از جائی به بعد متقابل میشه، یعنی همون چیزی که شما باون اشاره کردین که مثلا حرکت یک بازیکن مثل وینسنت جونز یا آرت لانگ باعث میشه که بینندگان به وجد بیان و بعد از اون این ارتباط متقابل تداوم پیدا می کنه، البته در صورتیکه این تاثیر متقابل بطور صحیح مدیریت بشه.

- هیچ الزامی نیست که در یک بازی بسکتبال اون چیزی که باعث به هیجان اومدن من میشه، موجب هیجان زدگی شما هم بشه بنابراین، همه ما بعنوان تماشاچی می تونیم مثل خیلی چیزهای دیگه، در این مورد هم متفاوت باشیم در حالیکه همگی می تونن در جای خودشون صحیح باشن. همونطورکه شما بازی بعضی بازیکنان رو زیبا می بینین، من ممکنه بازی سایرین رو زیبا ببینم چون تعریف ما از زیبائی متفاوته و این هم چیز عجیبی نیست.

- بنطر من تکنیک زمانی معنی پیدا می کنه که در جهت همکاری گروهی استفاده بشه و مرز یا محدوده تعریف مهارت از نظر من در اینجا تعیین میشه و به همین دلیله که شاید تعبیر من از عبارت "ورزش ماشینی" هم به تبع اون تفاوت کنه. شاید لازم باشه که با این مثال نظرم رو براتون بیشتر روشن کنم، بنظر من بازیکنانی که تکنیک دارن اما دستورات تاکتیکی رو رعایت نمی کنن همونقدر بی روح و ماشینی بازی می کنن که بازیکنان کم تکنیک ولی مسلط به مهارتهای گروهی.

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو بدرستی براتون توضیح بدم.