۱۳۸۷ آذر ۲۸, پنجشنبه

نتایج هفته نهم سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته نهم سوپرلیگ بسکتبال کشور در استانهای تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان رضوی برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

مهرام تهران 76 – دانشگاه آزاد تهران 74 (لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
آرارات تهران 86 – صبامهر تهران 78
هیئت بسکتبال شهرکرد 70 – پتروشیمی بندرامام 90
ذوب آهن اصفهان 57 – بیم مازندران 51
سرگل لنگرود 68 – لوله سبز A.S. شیراز 64
هیئت بسکتبال خراسان رضوی 70 – تراکتورسازی کردستان 96

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.
والله ایندفعه سرم کلاه رفت.چون از قرار برعکس تمام خبرها تو اخبار و سایت فدراسیون و هر چیزه دیگه بازی تو لنگرود ساعت 2 شروع شد و من از اواخر پریود دوم رسیدم.اما نتایج پریودهای دوم و سوم و آخر:
پریود-----A.S شیراز-----سرگل لنگرود
2............28............23
3............48............37
4............64............68

همونجور که نتیجه پریودها رو هم می بینین فکر کنم تیم لنگرود تو پریود چهارم با 31 امتیاز کسب شده که یخورده فراتر از تصوره تونست بازی رو به نفع خودش کنه.مورینگ بازیکن پست 3 لنگرود تو پریود چهارم فوق العاده بود و امتیازای مهمی رو بدست آورد.اما یکی از مهمترین عوامل افت تیم A.S رو هم میشه 4 خطا شدن 3 تا از بازیکناشون تو پریود چهارم دونست اما نباید از شب فوق العاده بازیکنای لنگرود هم گذشت که بالاخره هر جور که بود برای اولین بار تماشاگرا رو با خوشحالی از سالن بدرقه کردند و حداقل جواب زحمتا و تشویق های خوب اونها رو دادند.در تیم A.S هم به نظرم بازیکن آمریکاییشون شپرد بازی خوبی داشت که اون هم تو پریود چهارم از کار افتاد.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام و ممنونم از توضیحاتتون... ضمنا آمار بازی مهرام-دانشگاه آزاد رو هم اضافه کردم. با تشکر از مهران آتشی و بچه های گروه آمار فدراسیون.

ناشناس گفت...

سلام . پیشاپیش یلدا را به شما تبریک میگم .
نتایج هفته ی 9 خیلی جالب بود و نشون داد که دیگه نمیشه تیمی را در لیگ ایران از قبل بازنده به حساب بیاری . تیم لنگرود که من اصلا فکر نمیکردم بتونه لوله as شیراز را شکست بده . وشگفتی دیگه هم شکست تیم صبا با اون اختلاف به تیم آرارات بود که واقعا جای تعجب داره . من به عنوان طرفدار صبا خیلی از این باخت ناراحت شدم . سرمربی باید هر چه زودتر بازیکنان خارجی بیاره که در حد اسم صبا باشند و به شرایط لیگ ایران عادت کنند . با این اوضاع اصلا معلوم نیست که 4 تیم مرحله ی نیمه نهایی چه تیمهایی هستند و به هیچ وجه نمیشه پیش بینی کرد . ولی باز هم من امیدوارم این صبا همون صبایی بشه که همه ازش انتظار دارند و دوباره قهرمان ایران و آسیا بشه . صبا تو پست سانتر و فوروارد شدیدا احتیاج به بازیکنان خارجی داره , کاردوست و شاهسوند تو هر بازی میانگین امتیازاتی که این دو بازیکن میگرند به عدد 10 نمیرسه . کاردوست همیشه ثابت کرده که یک ذخیره ی خیلی خوبه و یا به نوعی ذخیره ی طلایی . تو بازی فینال پارسال در مدت زمان کمی که در زمین حضور داشت عملکرد فوق العاده داشت و نشون داد که قابلیتهای فراوانی داره . اما همان طور که گفتم کاردوست اصلا برای فیکس بازی کردن مناسب نیست .

آقای کمالیان سخنان آقای هاشمی را در آخر بازی مهرام و دانشگاه آزاد شنیدید ؟ این سخنان از روی عصبانیت یا چیز دیگه ؟ چون آقای هاشمی یه اخلاق به خصوصی داره که وقتی تیمش میبره میگه شانسی بردیم و وقتی هم تیمش در هر شرایط بدی میبازه میگه تقصیر من بود . ولی تو بازی دیروز با اینکه مهرام بازی را برد میگفت که ما اصلا نمیتونیم خوب بازی کنیم و همش تقصیر من هست که به بچه ها نمیتونم خوب تمرین بدم و تیم حریف را آنالیز کنم . با اختلاف کم به تیمها میبازیم و با اختلاف کم تیمها را به زحمت میبریم . آیا فصل قبل در بازیهای مهرام بیشتر بازی بر دوش تونی مدیسون نبود ؟ و با رفتن این بازیکن از تیم مهرام و جایگزین نکردن بازیکن مناسب به جای مدیسون تیم مهرام دچار افت شده . البته جای خالی صمد هم در این تیم به وضوح دیده میشه .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
یلدا بر شما هم مبارک.

ممنونم از نظراتتون در مورد تیمهای مهرام و صبامهر.

من صحبتهای آقای هاشمی رو نشنیدم اما همونطور که شما هم گفتین ایشون همیشه با تواضع خاصی مسئولیت مشکلات تیمشون رو بر عهده می گیرن.

مسلما عدم حضور بازیکنانی مثل صمد نیکخواه بهرامی و تونی مدیسون می تونه به هر تیمی لطمه بزنه و من هم مثل شما امیدوارم که همه تیمهای مطرح کشورمون بتونن در آینده نزدیک با تقویت و رفع مشکلات خودشون، مثل گذشته از قابلیتهای بسکتبال کشورمون دفاع کنن.

ناشناس گفت...

سلام. من هم يلدا رو به شما تبريك ميگم.
مي‌خواستم نظر شما رو در مورد بازي‌هايي كه تا حالا برگزار شده بدونم.
نتايجي كه به خصوص در اين چند هفته اخير به دست اومده يه مقدار عجيب به نظر مي‌رسه. اين مساله به تشكيل برخي از تيم‌ها در دقيقه نود مربوط نميشه؟
ممنونم

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

با شما موافقم، تشکیل دیر هنگام تیمها عملا باعث میشه که اونها در طی فصل دوران آماده سازی خودشون رو بطور ناقص بگذرونن. البته تاخیر در سازماندهی تیمها و تمریناتشون هم بدلیل مشکلات باشگاهداری و بعضا بی توجهی به برنامه ریزی در بعضی باشگاهها وجود داره.
علاوه بر این قطعا مشخصه که چگونگی انتخاب بازیکنان هم در عملکرد تیمها تاثیر فراوانی داره.

ناشناس گفت...

سلام خدمت استاد كماليان

من ميخواستم فرمت برگزاري ليگ امسال رو بپرسم. تا جايي كه من اطلاع دارم قراره فقط 8 تيم بالا براي بازيهاي حذفي برن. تيم آخر مستقيم به ليگ پايينتر سقوط كنه و تيمهاي رده 9 تا 12 هم حذفي بازي ميكنن تا 2 تيم ديگه هم سقوط كنن و جمعا امسال 3 تيم سقوط ميكنن و 2 تيم بالا ميان تا ليگ بعد با 12 تيم باشه. بازيهاي حذفي هم در مرحله اول 2 از 3 هستن ولي در مراحل نيمه نهايي و فينال 3 از 5 خواهند بود.
خواستم ببينم اين اطلاعات درسته يا من اشتباه ميكنم ؟

و يك مطلب ديگه ، در ليگ ما وقتي كار به بازي آخر ميكشه تيمي ميزبانه كه بازيهاي قبلي رو با گل بيشتر برده باشه. آيا بنظر شما اين عادلانه است ؟ در همه جاي دنيا حق رو به تيمي ميدن كه در ليگ دوره اي رتبه بالاتري داشته باشه. مثلا تيمي كه در ليگ دوره اي اول شده كاملا حقشه كه تمام بازيهاي آخر رو ميزبان باشه. خواستم ببينم نظر شما در اين مورد چيه ؟
تشكر

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
اطلاعات شما درسته و تا جائیکه من میدونم قرار بر اینه که از مجموع 13 تیم شرکت کننده در لیگ برتر 3 تیم به دسته پائینتر سقوط کنن و 2 تیم از دسته یک به سوپرلیگ صعود کنن تا لیگ برتر سال آینده با شرکت 12 تیم برگزار بشه.

اشکالی که شما به نحوه تعیین میزبانی در مراحل بعدی مسابقات گرفتین کاملا صحیحه و در سالهای قبل متاسفانه باین صورت عمل می شده اما گویا قراره امسال تیمهائی که در مجموع مراحل رفت و برگشت در رده بالاتر قرار می گیرن در هر دوره از مراحل بعدی به تعداد بیشتر میزبان باشند.

در مورد تعداد مسابقات در مراحل یک چهارم، نیمه نهائی و نهائی هم استنباط شما صحیحه اما امکان تغییرات هم وجود داره.

ناشناس گفت...

خيلي ممنون بابت جوابتون
اميدوارم امسال ديگه اتفاقات پيش بيني نشده اتفاق نيفته و فدراسيون بتونه مسابقات رو بشكل ايده آل برگزار كنه.
سوال ديگه اي داشتم ، من گهگاه ميخونم كه بعضي تيمها صحبت از گرفتن بازيكن خارجي بعدي ميكنن. من اينطوري برداشت كردم كه شايد قانون اجازه ميده تيمها در طول پلي آف 3 بازيكن خارجي داشته باشن (يا مثلا 3 تا داشته باشن ولي حداكثر 2 تا بازي كنن). آيا اين درسته يا نه ميخوان اين بازيكنان جديد رو جايگزين بازيكنهاي قبلي كنن ؟
خيلي ممنون

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
در مورد بازیکنان خارجی، هر تیم می تونه بازیکنان خارجی خودش رو تا پیش از شروع مرحله ای که به مرحله حذفی معروفه (یک غلط متداول) که حدودا در فروردین ماه سال دیگه خواهد بود بدفعات تغییر بده مشروط بر اینکه همیشه حداکثر 2 بازیکن خارجی در لیست بازیکنانش باشه.

علاوه بر این، بعدا 4 تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهائی هم قراره پس از اینکه مشخص شدن در مورد نحوه تعویض یا استفاده از بازیکنان جدید خارجی خودشون با فدراسیون تصمیمگیری کنن.