۱۳۸۷ آذر ۱۳, چهارشنبه

رکوردشکنی نیویورک نیکس

نیویورک نیکس که با مریگری مایک دی آنتونی فصل جدید NBA رو آغاز کرده موفق شد در بازی این هفته خودش یک رکورد عجیب بر جا بگذاره.

در این مسابقه که تیم نیکس در برابر گلدن استیت وریورز بازی می کرد، توانست نیمه اول بازی رو با نتیجه 64-82 به نفع خودش پایان بده و رکورد بیشترین امتیازات کسب شده در یک نیمه از مسابقه ای که در استادیوم مدیسن اسکویر گاردن برگزار شده رو ارتقاء بده. پیش از این و در 8 دسامبر 1979، تیم کانزاس سیتی موفق شده بود در همین ورزشگاه رکورد 81 امتیاز در نیمه اول رو کسب کنه.

با وجودیکه سیستم حمله ای خاصی که دی آنتونی از اون استفاده می کنه منجر به کسب امتیازات بسیار برای تیمهای او بوده اما مربیان هر دو تیم پس از این مسابقه بر ضعف قدرت دفاعی تیمهای خودشون تاکید کردن.

این مسابقه در نهایت با نتیجه 25-138 به پایان رسید.

اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که سیستم حمله ای دی آنتونی در نیویورک بدلیل عدم وجود بازیکنی مثل استیو نش، مانند فینکس موفق نخواهد بود اما درخشش کریس دوهان با ثیت رکورد 22 پاس منجر به گل باعث اطمینان خاطر این مربی شد.

با وجود اینکه رکورد تیم نیکس عدد قابل توجهیه اما جالبتر اونه که در تاریخ
NBA، رکورد بیشترین امتیازات کسب شده در یک نیمه که توسط تیم فینکس در سال 1990 کسب شده 107 امتیاز است!!

۴ نظر:

ناشناس گفت...

اطلاعاتی را راجع به دفاع نفر به نفر می خواستم.با تشکر

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
از توجه شما ممنونم. سعی می کنم در این مورد مطلبی بنویسم.
البته فکر کنم قبلا هم در این مورد قول داده بودم و از بابت تاخیر عذرخواهی می کنم.

ناشناس گفت...

سلام . به نظر شما آیا کوبی برایانت اسمش بزرگتر از بازیش نیست ؟

زمانی که جردن درخشید, وجود بازیکنی به عنوان پیک در کنارش بود که به نظر من کمی از افتخارات جردن را هم باید مدیون پیپن باشه چون دو زوج فوق العاده بودند . همواره در تیم هایی که قهرمان nba شدند ما میبینم که 2 یا 3 بازیکن نقش اصلی در قهرمانی دارند . مثل زوج برایانت و اونیل , اونیل و وید , بیلاپس و والاس , گارنت پیرس آلن , دانکن پارکر , اما در تیم کلیولند هرگز چنین بازیکنانی مکمل وجو نداشت و جیمز به تنهایی با تمام تیم ها جنگ میکرد و برای همه هم مشخص بود که تیم کلیولند را یک تنه جیمز تا فینال رساند اما چون یک بازیکن مکمل خوب در کلیولند وجود نداشت جیمز دیگه تو فینال نتونست حریف اسپورز بشه . اما در حال حاظر جیمز بی شک بهترین بسکتبال یست دنیا است و در آن هیچ شک و تردیدی وجود نداره .

دلایل افت زیاد بازیکنانی مثل مکگریدی و کارتر اونیل ... چی میتونه باشه ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

قبل از هرچیز باید بدلیل تذکر بجای دوستان خواهش کنم که نظرات خودتون رو در محل پستهای مرتبط بنویسین تا پیگیری اونها برای همه راحت باشه.

معتقدم که کوبی بازیکن بسیار بزرگیه اما متاسفانه از قابلیتهای فوق العاده خودش در جهت منافع تیمی استفاده نمی کنه.

در مورد مایکل جردن، من فکر میکنم علاوه بر پپن، بسیاری از بازیکنان دیگر تیم شیکاگو هم از اجزاء اصلی موفقیتهای این تیم بودن که در اکثر اوقات حساس بازی و زمانیکه به وجودشون نیاز میشد به بهترین نحو ممکن به وظیفشون عمل می کردن.
تفاوت مایکل جردن با سایر فوق ستاره ها اینه که با هم تیمی های خودش بسیار همکاری می کرد و حرکاتش در جهت موفقیت تیمش انجام میشد و اینهم یکی از دلائل درخشش هم تیمی های او بود.

معتقدم که هم لبرون جیمز بازیکن بسیار خوبیه و هم تیم کلیولند تیم بسیار خوبیه.
این تیم سال گذشته با اختلاف کمی در مرحله حذفی توسط بوستن حذف شد که نشاندهنده قابلیتهای همه بازیکنانشه و همونطور که اشاره کردین سال قبل از اونهم قهرمان شرق امریکا شده. بدون بازیکنان خوب این موفقیتها در NBA ممکن نیستند.

در مورد افول بعضی ستاره ها دلائل زیادی مثل آسیب دیدگی، مشکلات شخصی، تغییرات فنی و غیره موثر هستن. لطفا توجه کنین که فصل مسابقات NBA بسیار فشرده و سنگینه و دوام آوردن در اون کار هر کسی نیست.