۱۳۸۷ آبان ۳۰, پنجشنبه

نتایج هفته پنجم سوپر لیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته پنجم سوپرلیگ بسکتبال کشور در استانهای تهران، گرگان، اصفهان، کردستان، خراسان رضوی و گیلان برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

مهرام تهران 69 - پتروشیمی بندرامام 75
شهرداری گرگان 77 - لوله سبز A.S شیراز 79
تراکتورسازی کردستان 75 - بیم مازندران 81
ذوب آهن اصفهان 68 - صبامهرتهران 80
هیئت بسکتبال لنگرود 63 - آرارات تهران 74
هیئت بسکتبال خراسان رضوی 82 - هیئت بسکتبال شهرکرد 92

همچنین برای دریافت نسخه
pdf آمار موجود بازیها، لطفا روی همان بازی کلیک کنید.

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام . آقای کمالیان چه مسائلی باعث بروز اختلافاتی در بازی پتروشیمی و مهرام شد ؟ چون شما ناظر بازی بودید و بهتر از همه در جریان بازی بودید . اما فکر کنم داوری پر حرف و حدیثی بود و دو سه بار داور اشتباه خیلی بد کرد که یکی خطای پا را پنالتی گرفت به سود مهرام .

ناشناس گفت...

به نظر شما آقای کمالیان بازی امروز آیا سطح فنی داشت ؟ به نظر من هیچی نداشت.

بازیکنان سانتر ایرانی حتی امروز یک عمل پیک و رول و سویچ را انجام نمیدادند و خیلی راحت تو ذوزنقه استاده بودند . به نظر شما تو پست سانتر ایران مشکل نداره ؟

چون بازی امروز حتی یک بازی پشت به حلقه از بازیکنان سانتر ایرانی ندیدیم به جز یک حرکت سهراب نزاد . خیلی بسکتبال ایران تو پست سانتر مشکل داره . یعنی هیچ کدام از سانترهای ایران به جز حدادی کار پشت به حلقه را نمیدونند چیست و یا پیک شانتر بالا و سوییچ در دفاع یارگیری .

چرا امروز مهرامی که میدونست پتروشیمی بازیکنان شوت زن داره دفاع یارگیری را انجام نداد . اما حقایق را باید گفت تیمهای ایرانی در دفاع خیلی خیلی مشکل دارند و اصلا دفاع خوبی ندارند . آیا این مشکلات تمامی ندارد ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا مهدی،

هر دو تیم در مواردی نسبت به نحوه قضاوت اعتراضاتی داشتند که البته در چند مورد از زاویه ای که من می دیدم بنظر می رسید که در اعلام رای اشتباهاتی صورت گرفته باشه اما با توجه به تجربیات مشابه معتقدم که: اولا با توجه به نحوه استقرار داوران در زمین، داوران بهترین زاویه دید رو برای قضاوت دارن و ثانیا برای مطمئن شدن از درستی قضاوت، بررسی فیلم مسابقه الزامیه. در بسیاری از مواقع تصمیمگیری ای که اشتباه بنظر می آمده پس از بازبینی مجدد تائید شده و بالعکس.

با توجه به ابنکه داوران هم مثل همه انسانها جائز الخطا هستند، اشتباهات انسانی و تصمیم گیری های بعضا نادرست (موضوعی که دیروز در مورد اون نوشتم) متاسفانه اجتناب ناپذیر هستند.

چون دیروز نظارت مسابقه رو بر عهده داشتم ترجیح میدم در مورد جزئیات سئوالهای فنی شما اظهار نظر نکنم و تنها به ذکر موارد زیر بپردازم:

- بر خلاف نظر شما معتقدم که هر بازی بسکتبال بار فنی خاص خودش رو داره و البته بازی روز گذشته که بازیکنان ملی پوش و خارجی متعددی در اون حضور داشتن مسلما حاوی نکات آموزنده بسیاری میشد.
- من فکر می کنم که همه بازیکنان بسکتبال کشورمون، در هر پستی که بازی می کنن، بطور سالانه نیازمند برنامه ریزی و صرف زمان زیادی روی مهارتهای انفرادی خاص پستهای تخصصی خودشون هستن اما باید این موضوع رو هم در نظر بگیرین که بازیکنان طراز اول در کشور ما متاسفانه بدلیل حضور در اردوها و مسابقات متعدد در طول سال، حتی فرصت استراحت هم پیدا نمی کنن چه برسه به برنامه ریزی برای تمرینات انفرادی.

ناشناس گفت...

بازی تیم لنگرود(شهرمون)رو از نزدیک دیدم.به نظرم مربی هنوز رو تیمش تسلط پیدا نکرده.تو پستای بالام به نظرم ضعیف بودن.دو تا بازیکن امریکایی هم به تیم اضافه شدن که به نظرم هنوز جای کار دارن.
تیم آرارات هم بازی خوبی انجام داد.با توجه به اینکه پرتابای 3 امتیازی بازیکنای لنگرود نمیرفت و اگه درست حساب کرده باشم 4 از 17 پرتاب وارد سبد شد ((که 2تا از اونهام تو 5 دقیقه آخر بود)) آرارات با یه تاکتیک خوب و اعمال پرس رو سانتر آمریکایی لنگرود عملا فرصت نزدیک شدن به سبد با استفاده از بازی زیر حلقه رو نداد.و با توجه به جلو افتادن با 10 اختلاف تو شروع بازی تا پایان همون فاصله رو حفظ کرد.و فقط تو 4 دقیقه آخر بود که با 5 فوله شدن یکی از بهترین بازیکنای تیم آرارات یخورده دچار ضعف شدن که لنگرود تا 7 امتیازی پیش اومد اما متاسفانه در ادامه نتونستن کاری انجام بدن.
البته از حاشیه هام بگم که مسوولان نیمکت آرارات یکی دو بار در مورد زمین به ناظر بخاطر لیز خوردن بازیکناشون اعتراض کردن.یه صحنه دیگه هم یکی از بازیکنای آرارات تو اعتراض به قضاوت به یه تابلوی تبلیغاتی لگد زد که واقعا حرکت زشتی بود که نمیدونم چرا داور واکنشی نشون نداد و دیسکالیفه نکرد.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا پویا،
خیلی ممنون از گزارشی که در مورد بازی در لنگرود برامون نوشتین فقط اجازه بدین من 2 مورد رو اضافه کنم:

1- اگر منظورتون از مربی تیم لنگرود آقای مسعود قاسمی است، باید در مورد ایشون بنویسم که آقای قاسمی از بازیکنان بسیار خوب بسکتبال در گذشته نه چندان دور بودن و همچنین یکی از کارشناسان تحصیل کرده و خوب تربیت بدنی در کشورمون هستن. و من فکر می کنم چون تیم لنگرود بسیار دیر تشکیل شده مسلما مشکلاتی در دور رفت خواهد داشت که امیدوارم در ادامه مسابقات به حداقل برسند.

2- بازیکنی که به تابلوهای تبلیغاتی لگد زده رو بسته به نظر داور و مدیریتی که انجام میده میشه با خطای فنی جریمه کرد که البته شرایط خودش رو هم داره.

ناشناس گفت...

مرسی آقای کمالیان.
دقیقا منظورم همین بود.وگرنه میدونم آقای قاسمی از سوابق خوبی برخوردارن.منظورم از تسلط نداشتن بخاطر عدم هماهنگی بود و اینکه 3 بازیکن جدیدا به تیم اضافه شدن هنوز تیم انسجام نداره که همونجور که شما هم گفتین ما هم آرزوی موفقیت تیممون رو داریم.مرسی از توضیحتون :-)

صفاعلی کمالیان گفت...

از توجه و توضیحات شما ممنونم و من هم برای تیم شهرتون آرزوی موفقیت می کنم.

ناشناس گفت...

ممنون.بخاطر یه سری درگیری ها فعلا خونه نشینم و زیاد نت میام.و سایت شما هم تنها سایت تحلیلی در مورد بسکتبال هست و واقعا خیلی بده که سایت دیگه ای نیست.حتما مزاحم شما خواهم بود فعلا و اگه کاری هم تونستم انجام میدم:-)

صفاعلی کمالیان گفت...

امیدوارم موفق باشین...

ناشناس گفت...

اتفاقا من سالهاست که اقای قاسمی رو از نزدیک می شناسم . ایشون مربی کاملا سطح پایینی هستن که ارتباطات خوبی دارند

صفاعلی کمالیان گفت...

از اظهار نظر شما ممنونم ولی با اون موافق نیستم. با توجه به سوابق آشنائی با تفکرات آقای قاسمی،اطلاع دارم که ایشون درک مناسبی از بسکتبال و علوم ورزشی دارند.

ناشناس گفت...

سلام
میخواستم از جناب کمالیان بابت قرار دادن آمار لیگ در سایتشون تشکر کنم. من که شخصا خیلی ازش استفاده میکنم. امیدوارم این روند تا انتهای سال ادامه داشته باشه.
خواستم نظر خود اقای کمالیان رو در مورد لی نیلون بازیکن خارجی مهرام بدونم. از ایشون انتظار خیلی بیشتری میرفت ولی بنظر من سطح بسکتبال ما رو خیلی دستکم گرفته بود و برای همین بعد از مدتی روحیه اش رو از دست داده بود و حتی پرتاب ازادش رو هم خراب کرد.
در ضمن از این دوست لنگرودی هم میخوام در مورد تیمشون کمی بیشتر توضیح بدن. مثلا اینکه بازیکنان خارجیشون کی هستن و در چه سطحی هستن و همینطور اینکه بازیکنان کلیدی داخلی این تیم هم چه افرادی هستن. این تیم برای من ناشناخته ترین تیمه. چون هیچ خبری نمیشه در موردش پیدا کرد و تا بحال هم در تهران بازی نکردن.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
من هم از لطف و توجه شما ممنونم.
در موزد بازیکن خارجی مهرام با توجه به اینکه امروز از یکی از بازیکنان این تیم شنیدم که ایشون تازه روز سه شنبه به تیم ملحق شده بودن، فکر می کنم که باید قدری به این بازیکن زمان داد تا شرایط واقعیش رو بشه دید.
البته همونطور که فرمودین شاید هم در برآوردش از سطح بسکتبال در کشورمون دچار اشتباه بوده!
در مورد تیم لنگرود امیدوارم دوست لنگرودیمون جواب سئوال شما رو بدن. من هم سعی می کنم اگه پاسخی دریافت نشد اطلاعاتی خدمتتون ارائه کنم.

ناشناس گفت...

سلام
مثه اینکه باید توضیحات زیادی بدم.
اولا در مورد آقای قاسمی بگم من آشنایی ندارم باهاشون اما با وجود این که تجربه ی کمی دارم اما میفهمم که تیم میلنگه کارش.هنوز برام جای سواله استفاده از بازیکنی((بازیکن داخلی)) که میترسه روی سبد رفتن و اصرار به ثباتش تو زمین تقریبا به اندازه یه نیمه در حالی که ما هر لحظه منتظر تعویضش بودیم.تو بازی با آرارات 2 تا بازیکن آمریکایی که 40 دقیقه بازی کردن که البته بازیکن سانتر خوب بود اما پست 3 کاملا دچار استرس بود حالا بخاطر اینکه تازه وارد بود و با جو آشنا نبود اینجور شده یا نه.چون اولین بازی بود ما هم منتظریم ببینیم در ادامه چی میشه و بخاطر همین من صحبت آقای کمالیان رو تایید کردم و به خودم اجازه ندادم که اظهار نظر دیگه ای کنم بخاطر این که شاید عامل عدم هماهنگی باعثش شده چون هر دو بازیکن آمریکایی اولین بازیشون بود.ما هم منتظریم و امیدواریم که عدم هماهنگی بوده باشه.
اما اینکه در مورد تیم توضیح بدم بازیکن کلیدی ما که تو این بازی اثری ندیدیم.غیر از بازی دوم که شماره 8 تیم که تو اواخر بازی وارد بازی شد خوب بود که شنیدیم بخاطر آسیب دیدگیش از اول نبوده.سایرین تو بازی با مهرام که حرفی نداشتن واسه گفتن و تحت تاثیر بازی مهرام بودن و تو بازی دوم با آرارات هم به نظرم بازیکن شاخصی نمیشد دید.بازیکنای آمریکایی هم من اسماشونو دقیق نمیدونم.اگه اشتباه نکنم بازیکن پست 3 آلبرت مورنینگ بوده و پست 5 به نام darius.اما در مورد کیفتشون بازیکن پست 3 استیل خوبی داشت اما واقعا استرس و ترس رو میشد ازش تو بازی.باید دید تو بازیای بعد چیکار میکنه. اما پست 5 با اعتماد به نفس خوبی بود ولی فرصت نداشت بخاطر فشاری که تو دفاع روش آورده بودن زیاد عرض اندام کنه ولی تو 3 یا 4 صحنه چرخش و بازی پشت به حلقه ی خوبی داشت.
اگه اشتباه نکنم هفته هشتم اولین بازیشون تو تهران با صباست که آنالیز بهتری میتونید داشته باشین البته 2 تا بازی تا اون زمان تو لنگرود دارن که اگه تونستم گزارش اون بازیها رو هم
اگه توضیح دیگه ای هم خواستین تا جایی که بدونم در خدمتم.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا پویا،

از توضیحات شما در مورد تیم لنگرود متشکرم و با امیدواری به حل مشکلات این تیم در ادامه مسابقات سوپر لیگ، آرزوی موفقیت برای تیم شهرتون دارم.