۱۳۸۷ آذر ۲, شنبه

دو لحظه تاریخی

در تاریخ بسکتبال جهان لحظاتی تاریخی اتفاق افتاده اند که شاید جالب باشه در این پست به 2 نمونه از اونها اشاره کنم.

1- دوم مارس سال 1962 و زمانیکه 46 ثانیه به پایان مسابقه بین تیمهای فیلادلفیا و نیویورک باقی مانده بود، تماشاچیان هیجان زده ای که منتظر کسب 2 امتیاز توسط بازیکن تیم فیلادلفیا بودند با بثمر رسیدن این 2 امتیاز توسط ویلت چمبرلین که توانست مجموع امتیازات خود را در این بازی به 100 برساند و باین وسیله رکوردی تاریخی در مسابقات NBA ثبت کند، بداخل زمین هجوم برده و از ادامه مسابقه جلوگیری کردند تا این دستاورد تاریخی را بهمراه بازیکن مورد علاقه خود جشن بگیرند.

2- بازیکنی که بعنوان بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال جهان از او یاد می شود و توانسته با کسب 5 عنوان باارزشترین بازیکن مسابقات فصل و 6 عنوان با ارزشترین بازیکن مسابقات فینال، 6 عنوان قهرمانی
NBA را با تیم شیکاگو بولز کسب کند، آخرین بازی خود را با این تیم در ششمین مسابقه فینال سال 1998 انجام می داد و این هنگامی بود که شیکاگو در مسابقات فینال در مجموع 2-3 از یوتا پیش بود اما در 10 ثانیه پایانی مسابقه چهارم با نتیجه 85-86 از حریف خود شکست خورده بود. در این لحظه مایکل جردن پس از دریافت توپ و یک دریبل به سمت راست، مسیر خود را به طرف چپ تغییر داده و با انجام شوتی که تا بحال بدفعات از طریق شبکه های تلویزیونی نمایش داده شده است موفق به کسب امتیازی تاریخی و قهرمانی مسابقات NBA برای آخرین بار با تیم شیکاگو بولز شد.

۱ نظر:

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
امروز از طریق یک پیام ارسالی در این پست که گویا توسط دوستان گرگانی ارسال شده، مطلع شدم که مدیرعامل تیم شهرداری گرگان اعلام کرده بدلیل وضعیت مجوز بازی مجتبی بنی عقیل، این تیم از ادامه مسابقات سوپرلیگ انصراف میده.
اولا با تشکر از دوستانی که این خبر رو ارسال کردن، باید باطلاعتون برسونم که چون بنا ندارم در این وبلاگ مطالبی که با لحن نامناسب نسبت به هر کسی بیان شده رو منعکس کنم، از نوشتن متن خبر معذورم.

ثانیا، قبل از هر چیز امیدوارم که موضوع مورد اعتراض در اسرع وقت و به بهترین نحو بصورتی حل بشه که مردم فهیم گرگان که در طول سال برای حمایت از تیم شهرشون لحظه شماری می کنن از وجود تیم خوبشون در سوپرلیگ بسکتبال کشور محروم نشن. مردمی که بجرات میشه اونها رو از بهترین هواداران بسکتبال در کشور دونست.

امیدوارم مسئولین محترم هم با شکیبائی بیشتر موضوع رو تا تعیین تکلیف نهائی پیگیری کنن تا مردم گرگان، اعضای تیم بسکتبال این شهر و همچنین همه علاقمندان بسکتبال در کشور از عدم حضور این تیم ناراحت و متاثر نشن.