۱۳۸۷ آذر ۷, پنجشنبه

نتایج هفته ششم سوپر لیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته ششم سوپرلیگ بسکتبال کشور در استانهای تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کردستان، خوزستان و فارس برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

صبامهر تهران 72 – مهرام تهران 80 (لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
بیم مازندران 84 - دانشگاه آزاد تهران 72
هیئت بسکتبال شهرکرد 82 - هیئت بسکتبال لنگرود 79
تراکتورسازی کردستان 91 - شهرداری گرگان 95
پتروشیمی بندرامام 97 - هیئت بسکتبال خراسان رضوی 48
لوله سبز A.S شیراز 64 - ذوب آهن اصفهان 82

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

آقای کمالیان ما مثل هر هفته منتظریم که آمار بازیهای تهران لیگ رو بزنید.
ان شا الله که این هفته هم اینکارو برای ما علاقه مندهای بسکتبال در صورت امکان انجام بدید.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

از توجه شما تشکر می کنم. منتظرم آمار مسابقات رو دریافت کنم و بلافاصله برای استفاده شما و سایر علاقمندان اون رو upload خواهم کرد.

ناشناس گفت...

سلام.
سوالم اینه که فقط تو بازیهای تهران آمار بازیها گرفته میشه؟تو شهرستانا این کار انجام نمیشه؟

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

تا اونجا که اطلاع دارم آموزشهای لازم به آمارگیران ساکن در اکثر شهرستانهای در گیر در لیگ داده شده اما متاسفانه در مورد اینکه بچه ترتیب آمارگیری انجام و نتایجش ارسال میشه بطور دقیق و واضح چیزی نمی دونم.

ناشناس گفت...

سلام . به نظر شما جیمز هول عملکردش چه طور بود ؟ آیا بازیکنی هست که بهش بشه اکتفا کرد ؟ یا نیاز به زمان داره تا در تیم صبا جا بیفته ؟

اما در کل من فکر کنم بازیکن خوبیه و فقط با شرایط ایران نا آشنا بود .

سابقه این بازیکن آیا ذکر شده ؟

ناشناس گفت...

سلام.
این هفته که بازی تو لنگرود نبود.با وجود اینکه اگه تو نت بگردین و برنامه کامل بازیها رو پیدا کنید نوشته بازی تو لنگرود انجام میشه.به هر حال من تنها خبری که تونستم از این بازی به دست بیارم از ایرنا بود و اونو اینجا میذارم:

"تيم بسكتبال لنگرود پنجشنبه شب در چارچوب مسابقات بسكتبال سوپرليگ باشگاههاي برتر ايران در هفته ششم، به عنوان يك تيم تازه راهيافته به ليگ برتر، در مجموعه ورزشي تختي شهركرد در برابر هيات بسكتبال شهركرد نتيجه را واگذار كرد.

به گزارش ايرنا، در اين ديدار نفس گير و پيچيده كه با قضاوت محمود حاج اسماعيلي ، مجتبي قاسمي و عباس عثماني انجام شد، تيم بسكتبال شهركرد با حساب ‪ ۸۲‬بر ‪ ۷۹‬از سد تيم لنگرود گذشت .

نيمه نخست اين ديدار نيز كه در حضور بيش از چهار هزار تماشاگر شهركردي برگزار شد، با برتري ‪ ۴۱‬به ‪ ۴۰‬تيم لنگرود در برابر تيم شهركرد پايان يافت در اين ديدار بازيكنان تيم لنگرود در دو كوارتر بازي با اختلاف كمي از تيم شهركرد پيش افتادند، اما در پايان بازي بازيكنان بسكتبال لنگرود با اشتباهات خود فرصتهاي ريباند زير حلقه و حمله‌هاي خوب را از دست دادند تا در نهايت ، در ثانيه‌هاي آخر دست خالي به لنگرود برگردند.

تيم شهركرد در اين ديدار از توانايي گوران استفانويچ سرمربي جديد تيم بسكتبال شهركرد، دوشان استنيويچ و سرجان يانويچ دو بازيكن جديد اين تيم در كنار مهدي جمشيدي ، بهنام توكلي و محمد نوذري بهترين بهره را گرفت ناظر فدراسيون بسكتبال جمهوري اسلامي ايران ، اين بازي را بسيار حساس و جذاب و تماشاگرپسند دانست و گفت :اين ديدار يكي از زيباترين بازي‌هاي ليگ برتر بود.

جلال امجد به ايرنا يادآور شد: قضاوت اين ديدار بدون نقص بود و بازي در كمال صحت به پايان رسيد.

به گزارش ايرنا، تيم بسكتبال شهركرد هم اكنون از شش بازي خود سه شكست و سه پيروزي و تيم لنگرود پنج شكست را در كارنامه خود دارد."

ناشناس گفت...

آقای کمالیان یه سوال دیگه دارم .

به عنوان یک علاقه مند به بسکتبال به بازی کدام بازیکن در دنیا علاقه دارید و خیلی بازیش را میپسندید ؟ ( در حال حاظر )

به عنوان یه کارشناس بسکتبال کدام بازیکن بسکتبال در دنیا را در حال حاظر بهترین و کاملترین بازیکن میدونید ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا پویا،
سلام،

با وجودیکه قصد ندارم به این شکل از گزارش سایرین روی این وبلاگ استفاده کنم، با احترام به نظر شما و تشکر از توجه شما این گزارش رو اضافه کردم ولی در آینده خوشحال میشم که تنها نظرات خودتون و سایر دوستان رو اضافه کنم.
باز هم ممنونم.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،
1- من هم مثل شما معتقدم که تنها با حضور در یک مسابقه نمیشه یک بازیکن، خصوصا خارجی ها رو ارزیابی کرد.
بر اساس شنیده ها، بازیکن خارجی صبامهر که گویا اسمش جیمز هد هست، قبل از آمدن به ایران در اروپا بازی می کرده.
2- من به بازی درک نوویتسکی، استیو نش، کوین گارنت، تیم دانکن، دوین وید، مانو جینوبلی، لبرون جیمز، پل پیرس و تونی پارکر که در NBA بازی می کنن علاقمندم و فکر می کنم از هر کدوم میشه با توجه به خصوصیاتی که در پست تخصصی خودشون دارن نکاتی رو آموخت.
البته چند بازیکن هم در اروپا هستن که همین خصوصیت رو دارن.
با توجه به این ذهنیت فکر کنم نشه بهترین بازیکن بسکتبال دنیا رو انتخاب کرد!

ناشناس گفت...

به نظر من بازیکنان خارجی که در لیگهای کشورهای عربی و کشورهای اطراف ایران بازی میکنند وقتی که به ایران می آیند خیلی راحتتر با جو تیم بازیها و از همه مهمتر کشور مربوطه آشنا میشند .
لی نیلون در بازی اول خیلی بد بود اما خوب نمیشد رو این بازیکن در بازی اول حساب باز کرد حظور در یک کشور

ناشناس گفت...

سلام.
چند تا سوال داشتم، اوليش در مورد آمارگيريه و اون اين كه آيا اين آمار به صورت دستي داره گرفته مي‌شه؟ يعني يه نفر به صورت دستي آمار رو ميگيره و بعدا وارد كامپيوتر مي‌شه؟ يا نرم‌افزار خاصي براي اين كار تهيه شده؟
دوم اين كه آيا نميشه كه دادن آمار بازي هم به صورت يه اجبار از طرف فدراسيون در بياد؟ من احساس مي‌كنم بعضي از تيم‌ها هنوز به آمار اونقدر كه بايد اهميت نمي‌دن.
مورد ديگه اين كه به نظر مياد امسال ليگ خيلي حساس‌تر دنبال مي‌شه. بر عكس هر سال، تو ليگ امسال از نتايج و اختلاف‌هاي آنچناني خيلي خبري نيست. هرچند هنوز فاصله‌هايي بين تيم‌هاي قدر و بقيه ديده مي‌شه، اما چندين تيم هستند كه خيلي نمي‌شه نتايج بازي‌هاشون رو پيش‌بيني كرد. مثل تيم شهركرد و يا كردستان كه واقعا تيم‌هاي خوبي نشون دادن. نظر شما در اين مورد چيه؟ آيا تيم‌هاي ضعيف قوي‌تر شدن يا برعكس قدرت تيم‌هاي خوب كم شده؟
ممنونم.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،
از اظهار نظر شما ممنونم... گویا پیامتون بطور کامل ارسال نشده...

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،

- در مورد آمار لازمه خدمتتون بگم که آمارگیری توسط افراد آموزش دیده و با استفاده از نرم افزاری که در کشورمون طراحی شده انجام می گیره.

- همونطور که قبلا هم نوشتم، فدراسیون با برگزاری دوره آموزشی آمار برای افرادی که از شهرهای مختلف کشورمون معرفی شده بودن قاعدتا آمادگی آمارگیری در سراسر کشور رو ایجاد کرده ولی متاسفانه گویا هنوز بجز در تهران مکانیزمی برای مدیریت اون در نظر گرفته نشده.
من هم با شما موافقم که به آمار توجه لازم نمی شه ضمن اینکه این نوع آماری که تهیه میشه هم آمار استاندارده و برای استفاده بهتر باید از اون اطلاعات تکمیلی استخراج بشه.

- همونطور که فرمودین تا این مرحله از مسابقات اختلاف تیمها نسبت به سالهای گذشته کمتر به نظر میاد و علی الظاهر تیمها از شرایط بهتری نسبت به سالهای گذشته برخوردارند اما ای کاش تیمهای باشگاهی پس از طی زمان مناسب برای آماده سازی پیش از مسابقات به بازیها وارد می شدن.