۱۳۸۷ آبان ۲۶, یکشنبه

هفته هفتم لیگ دسته اول فرانسه

هفته هفتم مسابقات بسکتبال لیگ دسته اول باشگاههای فرانسه با شکست تیم پائو ارتز که صمد نیکخواه بهرامی در آن بازی می کند، برگزار شد.

تیم پائو در این هفته میهمان تیم روان بود و با وجودیکه تا نیمه مسابقه با نتیجه 36-34 از حریف خود پیش بود، در نهایت با نتیجه 69-81 متحمل شکست شد.

در این مسابقه صمد نیکخواه بهرامی که در ترکیب شروع کننده بازی برای پائو قرار داشت، در مدت 30 دقیقه ای که بازی کرد موفق به کسب 8 امتیاز، 3 پاس منجر به گل و 5 ریباند شد که نشاندهنده بهبود عملکرد وی نسبت به هفته های اخیر است.


۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام خدمت آقای کمالین .

میخواستم درباره ی استراتزی بسکتبال اروپا از شما سوالی بپرسم . به نظر شما آیا بسکتبال اروپا بسکتبالی ماشینی است ؟ چرا تیمهای اروپایی اکثرا خیلی خوب دفاع میکنند و تمام تیم های اروپایی این امر را در تیمهاشون به خوبی به کار میبرند و باعث خیلی از موفقیتهاشون شده . آیا خوب دفاع کردند و ماشینی بازی کردن تو خون بسکتبال اروپا تزریق شده .

چرا در المپیک ایران به تیمهای اروپایی با اختلاف باخت و نمیتوانست اون بازی خودش را به نمایش بگذره در مقابل این تیمها و در حمله خیلی با مشکل بر میخورد تیم ایران , اما در بازی با ارزانتین ما خیلی خوب بازی کردیم و با اختلاف کمتر به تیم آرزانتین باختیم در صورتی که آرزانتین قوی تر از تیمهای دیگه بود . آیا این به خاطر بازی روان آرزانتینی ها و دفاع آسان تر به نسبت تیمهای اروپایی بوده ؟

در گروه بعدی المپیک هم در روز اول انگولا با 40 اختلاف به المان میبازه اما در بازی دوم مقابل امریکا یک بازی خیلی زیبا انجام میده و با 20 اختلاف بازی را میبازه و در بازی اخر امریکا با 50 اختلاف آلمان را شکست میده . چه مسائلی باعث این بوجود امدن این نتایج میشه ؟ آیا نوع سیستم دفاع در بازی هم باعث این نتایج میشه . همان طور تو بازی اول آمریکا و اسپانیا , تمی اسپانیا با توجه به خصوصیات امریکاییها دفاع جاگیری را انجام داد که با 40 اختلاف بازی را باخت , اما در بازی فینال با 10 اختلاف و به زحمت تیم آمریکا اسپانیا را شکست میده .

آیا این مسائل به هم ربط داره ؟ چرا تیمهای امریکایی بازی زیباتری را به نمایش میگذارند ؟ یا به صورتی میشه گفت تیمهای اروپایی بیشتر نتیجه گرا هستند تا زیبا بازی کنند .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا مهدی،
از تاخیر در پاسخ به شما عذرخواهی میکنم.

مجموعه سئوالات شما احتیاج به بحث فراوان داره ولی سعی می کنم بطور مختصر به اونها پاسخ بدم.

شخصا از دیدن بسکتبالی که در اروپا انجام میشه خیلی لذت می برم و معتقدم که بدلیل تسلط بازیکنان اروپائی بر مهارتهای بسکتبال، بسکتبال اروپائی چه از لحاظ عملکرد فردی و چه از نقطه نظر حرکات گروهی، چه در حمله و چه در دفاع، بسیار جذابه. جالبه که بدونین امریکائی ها هم با وجود تعصبی که روی بسکتبال خودشون دارن به زیبائی بسکتبالی که در اروپاانجام میشه معترفن و حتی بعضا اظهار تعجب می کنن!

در مورد نتیجه ای که تیم ملی ما در المپیک گرفت، قبلا هم نوشتم که مسلما بسیاری از موارد به ضعف در مهارتهای پایه و عدم تسلط به اصول بازی در سطح اول بسکتبال جهان مربوط می شه که شاید بیشتر به عدم تجربه بازی در این سطح بر میگرده و البته همین بی تجربگی هم خودش از عوامل بازدارنده روانی میشه و در نهایت می تونه به عدم ثبات در عملکرد در طی یک بازی و یا در طول یک تورنمنت بشه.

اما در مورد تیمهای امریکائی، مسلما توانائی های غیر قابل انکار بازیکنان امریکائی از لحاظ جسمانی باعث نمایش حرکاتی میشه که توجه تماشاچیان رو بشدت به خودشون جلب می کنن اما همونطور که در سالهای اخیر هم در امریکا بسیار بحث میشه، بازیکنان امریکائی مهارتهای بسکتبال رو مانند اروپائی ها نمی آموزند. البته بطور حتم برتریهای بسکتبالی که در سطوح مختلف در امریکا بازی میشه غیر قابل انکاره و علیرغم نقاط ضعفی که مشهود هم هستن، بسکتبال امریکای شمالی همیشه پیشرو در بسکتبال جهان بوده.

در مجموع هر کدوم از سبکهای بسکتبال در جهان مزایا و برتریهای خاص خودشون رو دارن و قاعدتا بر اساس قابلیتهاشون شکل گرفتن که البته تاثیر متقابل اونها رو هم بر همدیگه نمیشه نادیده گرفت.

و بالاخره من فکر می کنم که نمیشه عملکرد در بازیهای مختلف رو طی یک روال کاملا منطقی در چند خط به هم مربوط کرد. مجموعه عوامل متعددی هستن که در نتیجه گیری تیمها تاثیر دارن و همه اونها در بازیهای مختلف ثابت نیستن.

امیدوارم تونسته باشم بطور مختصر جواب مناسبی به سئوالات شما داده باشم.

ناشناس گفت...

با سلام

ببخشید من میخواستم ترکیب 12 نفره ایران و کادر مربیگری رو در دو دوره بازیهای آسیایی هیروشیما و بانکوک بدونم و چون شما هر دو دوره عضو تیم ملی بودین (حداقل یکیش رو که مطمئنم) حتما میتونین به این سوال جواب بدین.
پیشاپیش از جوابتون تشکر میکنم

ناشناس گفت...

به علت پرداخت نشدن قسط اول بازیکنان و عدم همکاری مسئولین شهر تمرینات تیم بسکتبال شهرداری گرگان به طور موقت تعطیل شد

این عدم همکاری پاداش بازی خوب مقابل صبامهر است

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا سعید،

اسامی مورد نظرتون بشرح زیر هستن:

المپیک آسیائی هیروشیما (سال 1994)
بازیکنان: محمد کسائی پور، صفاعلی کمالیان، مهران حاتمی، علی توفیق، محسن صادق زاده، محمد مهدی ایزد پناه، حمید کاشانی توتونی، امید ولیدی پاک، سعید خانی، حمیدرضا کلاسنگیانی، مهران شاهین طبع، فرامرز پوراصفهانی

سرمربی: ویتالی زاستاخوف
مربی: اسدالله کبیر
سرپرست: محمدرضا مشحون

المپیک آسیائی بانکوک (سال 1998)
بازیکنان: محمد کسائی پور، صفاعلی کمالیان، مهران حاتمی، علی توفیق، محسن صادق زاده، حمید کاشانی توتونی، حمیدرضا کلاسنگیانی، علی اکبر شیریان، تورج امدادی، مهدی دوانی زاده، بهزاد افرادی، سعید خانی

سرمربی: عنایت الله آتشی
مربی: رضا نوری
بدنساز: مهران سررشته
سرپرست: علی شکوری

از توجه شما ممنونم.

صفاعلی کمالیان گفت...

دوست عزیز،
امیدوارم که هر چه زودتر مشکلات تیم بسکتبال گرگان حل بشه و مجموعه این تیم هم بتونن با بهترین شرایط و مثل گذشته نه چندان دور موجبات خوشحالی مردم فهمیده و علاقمند این شهر رو فراهم کنن.

ناشناس گفت...

خیلی ممنون از اینکه به سوال من توجه کردید.

درخواستی داشتم و اون اینکه هر زمان فرصت داشتید از خاطرات خودتون از دوران بسکتبال و مخصوصا تیم ملی برای ما بنویسید.

صفاعلی کمالیان گفت...

خواهش می کنم آقا سعید و از توجه شما ممنونم...

ناشناس گفت...

با سلام . از لطف شما بی نهایت ممنوم . و به شما یه خسته نباشید میگم که این طور واضح پاسخ شوالهای من را دادید . انشالله خدا شما را حفظ کنه و باز هم از شما تشکر میکنم .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقا مهدی،
من هم از توجه شما ممنونم.

ناشناس گفت...

ببخشید که باز هم سوال میکنم ! (قول میدم که بار آخر باشه !)
ولی اگر بخاطر دارید نتایج تیم ما در بازیهای هیروشیما رو هم بنویسید. بازیهای بانکوک رو خودم یادم هست که چطور تیم ما با بدشانسی به چین تایپه و بعدش هم قزاقستان باخت !
باز هم تشکر و عذرخواهی بابت اینکه مزاحم شما میشم

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا سعید،
از نظرات و سئوالات شما ممنونم... متاسفانه بطور دقیق نتایج اون دوره از مسابقات رو بیاد ندارم و اگر بتونم اونها رو پیدا کنم حتما براتون خواهم نوشت.