۱۳۸۷ آذر ۳, یکشنبه

یک نتیجه عجیب

در یکی از مسابقات هفته گذشته دانشگاههای ایالات متحده نتیجه ای عجیب بدست آمد که باعث شگفتی و توجه ویژه مربیان بسکتبال این کشوربه این مسابقه شد.

تیم تگزاس تک با نتیجه 115-167 در برابر حریف خود پیروز شد. نتیجه این مسابقه در نیمه اول 57-77 و در نیمه دوم 58-90 بوده و همانطور که ملاحظه می کنید نتیجه هر نیمه مانند نتیجه یک بازی 40 دقیقه ای و کامل بسکتبال بوده است!

در این بین شاید کسب 115 امتیاز توسط تیم بازنده بیش از بدست آوردن 167 امتیاز تیم تگزاس تک مورد توجه قرار گرفته است و این از آنجائیست که سرمربی تیم تگزاس تک، پت نایت، پسر مربی شهیر، بابی نایت است که پس از بازنشستگی پدر سکان هدایت این تیم را بدست گرفته است و بر این اساس انتظار این بوده که با توجه به تاکیدات بابی نایت بر مهارتها و روشهای دفاعی، پسر وی نیز که سالها بعنوان بازیکن و مربی در محضر پدر کسب دانش و تجربه می نموده می باید از کسب 115 امتیاز تیم حریف جلوگیری می کرده است.

توجه به عملکرد بازیکنان تیم تگزاس تک نیز حاوی نکات غیر عادی و جالبی است: 10 بازیکن این تیم موفق به کسب امتیازات 2 رقمی شده اند، درصد شوتهای منطقه ای تیم تگزاس 59 و درصد شوتهای 3 امتیازی آنان 52 درصد بوده است!

با توجه به آمار گفته شده و جدا از امکان ضعف دفاعی در هر دو تیم و همینطور مشارکت موفق اکثر بازیکنان تیم در حمله، نکته ای که می تواند باعث کسب امتیازات فراوان توسط تیمها شود، سرعت بالای بازی است که بعضا به افزایش تعداد مالکیت توپ برای هر دو تیم منجر می شود. امروزه خصوصا در تیمهای رده های سنی پایه از این فلسفه برای طراحی روشهای خاص حمله ای نیز استفاده می شود. البته بسیاری از مربیان، اینگونه فلسفه های حمله ای را نیز در سطوح حرفه ای بسکتبال اعمال می کنند اگرچه این استرانژی مسلما نیازمند وجود بازیکنانی است که توانائی انجام چنین روشهائی را نیز داشته باشند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

آقای کمالیان از توجه شما متشکرم ولی اون مطلب عین صحبت‌های ابرتهیم کریمی شهردار گرگان بود.
تازه فقط موضوع بنی‌عقیل نیست. فدراسیون از اول فصل گرگان رو اذیت کرده وقتی که رابرت براون 8روز بود و قرارداد ثبت کرده بود و آقای مشحون گفت فکس خرابه و براش کارت بازی صادر نکرد و یا وقتی صفرزاده عمدا بر علیه گرگان داوری می‌کنه و فدراسیون کاری انجام نمی‌ده

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
ضمن اینکه از ارسال گزارشتون در مورد اتفاقات گرگان ممنونم، لطفا توجه بفرمائید منظور من این نبود که خدای نکرده شما گزارش خلاف واقع فرستادید بلکه منظورم این بود که کلا قصد ندارم صحبتهائی به اون شکل رو در این وبلاگ نقل کنم اما مجموعا مستقل از اینکه در این ماجرا مقصر چه کسی است از بروز این اتفاقات که مسلما بیشترین تاثیر رو بر روی علاقمندان واقعی تیم و مردم گرگان خواهد داشت متاثر و متاسفم و امیدوارم این موضوع هر چه زودتر و به بهترین نحو ممکن حل و فصل بشه و دوباره شاهد حضور تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر باشیم.