۱۳۸۷ فروردین ۱۹, دوشنبه

نمی دونم بخاطر دارین که براتون در مورد گسترش NBA به اروپا نوشتم و اینکه یکی از موانع ذکر شده برای این طرح ضعف امکانات و تاسیسات لازم بود؟

برای اینکه بهتر متوجه این منظور بشین یک مثال ساده که همین دیروز هم اتفاق افتاده براتون می گم که البته بنظر خودم هم بسیار جالب اومد. مسابقات دیروز که در مرحله نیمه نهائی قهرمانی دانشگاههای ایالات متحده انجام شد با حضور بیش از 43،000 تماشاچی در استادیوم محل برگزاری انجام شد (عکس زیر)!!! لطفا توجه بفرمائید که این تعداد نفرات که در یک سالن سرپوشیده دور هم جمع میشن به چه برنامریزی و هماهنگی دقیقی از طرف برگزار کنندگان نیاز دارن تا از هر نوع مشکلات احتمالی جلوگیری بشه. برگزارکنندگان اعلام کرده بودن که برای انجام مسابقات Final Four به حدود 2000 نفر داوطلب نیاز دارن!



البته جالبه بدونین که رکورد تماشاچیان این مرحله از مسابقات در سال 1987 و با حدود 65،000 نفر ثبت شده! اما برای یک مسابقه در فصل عادی هم رکورد بیش از 78،000 تماشاچی در سال 2003 وجود داره. برای سال 2009 برنامه ریزی بصورتی انجام گرفته که محل برگزاری ظرفیت 70،000 تماشاچی رو داشته باشه.

بر اساس آمار موجود متوسط تعداد تماشاچیان در هر بازی تا نیمه فصل جاری در NBA حدود 17،000 نفر اعلام شده. این تعداد مسلما در مسابقات حذفی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: