۱۳۸۷ فروردین ۲۲, پنجشنبه

ساماندهی بسکتبال پایه در ایالات متحده

پس از ناکامیهای تیمهای ملی بسکتبال امریکا در مسابقات جهانی و المپیک و همچنین درخشش بازیکنان غیر امریکائی در مسابقات NBA در سالهای اخیر، مدتی است که نیاز به تغییر نگرش در زمینه بسکتبال پایه در این کشور بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و حرکات ویژه ای هم در این زمینه برنامه ریزی شده است.

در کنفرانسی خبری که همزمان با مرحله نیمه نهائی مسابقات دانشگاههای امریکا انجام شد، خبر ساماندهی فعالیتهای بسکتبال پایه در این کشور با مشارکت کلیه بخشهای درگیر شامل NCAA، NBA، فدراسیون بسکتبال ایالات متحده، فدراسیون ملی دبیرستانهای ایالات متحده، اتحادیه ملی ورزشکاران، انجمنهای مربیان و شرکتهای تولیدکننده کفش اعلام شد.



NBA و NCAA ظرف 5 سال آینده هر یک بیش از 15 میلیون دلار صرف این پروژه خواهند نمود که برنامه ریزی مقدماتی آن در یکسال آینده صورت گرفته و مسئول مشخصی برای آن معین می گردد.

اهداف این سازمان جدید ارتقاء سطح کمی و کیفی مربیان، داوران، بازیکنان و حتی والدین است که بطور خلاصه در رئوس مطالب زیر ارائه شده است:

- ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی از طریق راه اندازی سایت اینترنتی و معرفی مرجع واحد برای سازماندهی و ارتقاء برنامه های بسکتبال پایه
- آموزش ورزشکاران در زمینه های اجتماعی، تحصیلی و ورزشی از طریق اردوهای تابستانی و برنامه های ارزیابی مهارتی طراحی شده
- حمایت از مربیان از طریق آموزش و برنامه ریزی برای ارائه گواهینامه های مربیگری
- آموزش داوران جهت ارتقاء سطح معلومات و آگاهی از قوانین و ارائه گواهینامه های داوری
- مسابقات رده های سنی پایه و همکاری با سازمانهای مرتبط جهت استانداردها و تعیین تقویم واحد مسابقاتی

هیچ نظری موجود نیست: