۱۳۸۷ فروردین ۲۹, پنجشنبه

ثبت لحظات زیبا در ورزش بسکتبال

نکته ای که شاید مدتهاست بصورت سازمان یافته در بسکتبال کشورمان مورد توجه قرار نگرفته ثبت لحظات زیبای این ورزش در جریان رویدادهای مختلف است.


در شرایط فعلی و پس از وقفه ای نسبتا طولانی، چند سالی است که حضور عکاسان ورزشی که این بار با وسائل مجهزتر به سالهای محل برگزاری مسابقات می آیند افزایش چشمگیر و قابل تقدیری داشته است.

در این بین، بعنوان یک بیننده عادی و ناآشنا به موارد فنی این حرفه و تنها با مقایسه ساده عکسهای بسکتبالی که در داخل و خارج از کشور تهیه می شوند، بنظر می رسد که که رشد بیشتر این رشته هنری در گرو آموزش و توجه بیشتر است.

البته مسلما وجود امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته، نور پردازی مناسب، دسترسی به زوایای بهتر و غیره هم از دلائل تفاوت سطح کیفی عکاسان خارجی است اما شاید مقدماتی ترین ملاحظه ای که در این زمینه بنظر می رسد لزوم آشنائی مقدماتی عکاس با رشته ورزشی مورد نظر باشد که به پیش بینی وی و شکار لحظات زیبای در پیش رو کمک فراوان می کند.


زمانیکه به عکسهای تهیه شده از عکاسان محترمی که از جراید و خبرگزاریهای مختلف، مسابقات سال گذشته لیگ برتر را پوشش داده بودند نگاه می کردم، باین موضوع فکر می کردم که عکاسان بسیار مستعد هموطنم که همواره با اندکی توجه کیفیت کار خود را ارتقا داده اند، تنها با انجام برنامه ریزی و سازماندهی منطقی که حداقل نیاز پیشرفت در هر زمینه است و بوجودن آوردن شرایطی که در آن نیازهای خود را مطرح کرده ودر بهبود وضعیت کیفی شغل خود مشارکت نمایند، می توانند با همکاران خارجی خود رقابتی عادلانه داشته باشند.


در این بین توجه بیشتر به هنر این دوستان به همراه ارزیابی عملکرد آنان از طریق گزینش عکسهای برتر سال در رشته بسکتبال از دید کارشناسان و همچنین مخاطبان عادی نیز می تواند نقش ارزنده ای در رشد کیفیت عکسهای ورزشی در کشور داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: