۱۳۸۷ فروردین ۲۵, یکشنبه

یک نکته قانونی

دیروز بطور اتفاقی در معرض سئوالی قرار گرفتم که شاید بدلیل اینکه موردی غیر معمول باشه، جالب بنظر بیاد.

سئوال از این قراره که اگر تیمی بدلیل موقعیت جامپ بال و جهت فلش مالکیت نوبتی صاحب توپ برای پرتاب از بیرون زمین بشه و پرتاب بازیکن خارج از زمین بدون اینکه به هیچ بازیکنی برخورد کنه بین حلقه و تخته بسکتبال گیر کنه تکلیف چیه؟
بر اساس قانون، مالکیت نوبتی زمانی شروع میشه که توپ برای پرتاب از خارج زمین در اختیار بازیکن پرتاب کننده قرار بگیره و همچنین تماس توپ با هر یک از بازیکنان داخل زمین یا تخلف هر کدام از بازیکنان تیم پرتاب کننده و یا گیر کردن توپ بین حلقه و تخته سه موردی هستن که به تعبیر قانونی، موقعیت مالکیت تناوبی رو باتمام می رسونن.
بنابراین در این سئوال هم با گیر کردن توپ بین تخته و حلقه، موقعیت مالکیت تناوبی باتمام می رسه و باید جهت فلش عوض بشه و توپ هم بدلیل تخلف انجام شده در اختیار تیم دیگه قرار بگیره.
در انتها هم لازمه که به همه مربیان و علاقمندان عزیز دوستانه توصیه می کنم که قوانین بسکتبال رو که قبلا لینکش رو هم براتون گذاشتم حتما بدقت مطالعه کنن.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من کسی باید درباره داوری نظر بده که خودش قضاوت کرده باشه.فکر نکنم شما در حدی باشید که بخواهید درباره داوری مطلب بدهید.مگراینکه بخواهید خودتون رو مطرح کنید!
بهتره که در حیطه کاری خودتون نظر بدهید.

صفاعلی کمالیان گفت...

با نهایت احترام با نظر شما مخالفم... یعنی هر کس که می خواد در مورد قانون و یا قضاوت نظر بده باید قاضی باشه؟!!
بنظر من این طرز تفکر درست نیست... جالبه بدونین که در مورد تغییر قوانین بین المللی بسکتبال (مثل تغییرات اساسی قوانین که بطورمقدماتی از سال 2010 انجام میشن) این مربیان بسکتبال بودن که نظر دادن نه کس دیگری.
در ضمن در صورتیکه نظر شما اینه که بنده برای اظهار نظر در مورد قوانین بسکتبال باید دارای مدرک خاصی باشم، جهت اطلاع شما من اون مدرک بین المللی رو دارم!!!
مجددا تکرار می کنم این دیدگاه که فقط داوران بسکتبال باید در مورد قوانین نظر بدن از نظر من بهیچ وجه قابل قبول نیست و بهمین دلیل هم همیشه از همه علاقمندان بسکتبال در این وبلاگ خواستم که قوانین رو مطالعه و درموردش بحث کنن تا جوانب مختلف اونها بخوبی روشن بشن.