۱۳۸۷ آبان ۶, دوشنبه

مربیان برتر در NBA

طی نظرسنجی NBA.com از مدیران تیمها، عملکرد مربیان شاغل در NBA ارزیابی شد.



نتایج نظرسنجی بشرح زیر می باشد:

- بهترین سرمربی
NBA کیست؟
1- گرگ پوپوویچ 53.8%
2- فیل جکسون 23.1%
3- جری اسلون 7.7%

- کدام سرمربی بهترین مدیر/انگیزاننده است؟
1- فیل جکسون 44%
2- گرگ پوپوویچ 28%
3- داک ریورس 12%
4- نیت مک میلان 8%

- کدام سرمربی بهترین تغییرات را در جریان بازی انجام می دهد؟
1- گرگ پوپوویج 28%
2- لری براون 20%
3- ریک کارلایل 12%
4- ادی جردن 8%
5- دان نلسون، داک ریورس و جری اسلون 8% (هرکدام)

- کدام سرمربی در 2 دقیقه پایانی مسابقه نزدیک بهترین است؟
1- گرگ پوپوویچ 45.8%
2- لری براون 12.5%
3- ریک ادلمن 8.3%
4- فیل جکسون 8.3%
5- جری اسلون 8.3%

- کدام سرمربی بهترین حمله را انجام می دهد؟
1- مایک دی آنتونی 53.8%
2- فیل جکسون 19.2%
3- جری اسلون 19.2%

- کدام مربی بهترین طرح دفاعی را دارد؟
1- گرگ پوپوویچ 50%
2- داک ریورس 30.8%
3- جری اسلون 7.7%

- بهترین کمک مربی
NBA کیست؟
1- تام تیبودیو 41.7%
2- دل هریس 20.8%
3- تیم گرگوریچ 12.5%

- کدام بازیکن فعال، در آینده بهترین سرمربی می شود؟
1- اریک اسنو 24%
2- سم کسل 16%
3- درک فیشر 12%
4- دارل آرمسترانگ 8%
5- استیو نش 8%
6- جک وان 8%

لطفا توجه کنید که آراء افرادیکه رای کمی داشته اند در رده بندی ذکر نشده است.

عکس از: NBAE/GETTY Images

۷ نظر:

ناشناس گفت...

یک سول از شما داشتم به عنوان یه کارشناس زبده ی بسکتبال نظر شما درباره ی لیگ فرانسه چیست ؟ آیا سطح لیگ فرانسه را از دیگر باشگاههای اروپا بیشتر
میدونید ؟

ناشناس گفت...

به نظر من به عنوان یه طرفدار بسکتبال سطح لیگ فرانسه از تمام باشگاههای اروپا بالاتره . چون من لیگ پارسال فرانسه را اکثر بازیهاش را تماشا کردم از طریق شبکه ی sport + و خیلی لذت بردم از این لیگ . لیگ فرانسه اگه اشتباه نکنم مسابقات all star

ناشناس گفت...

یه سوال از شما داشتم . درباره ی سیستم دفاعی یارگیری نیمه زمین اگه یه کمی توضیح بدهید برای ما خیلی ممنون میشویم .

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
من معتقدم لیگ فرانسه یک لیگ قویه که اگرچه شاید سطحش از لیگ اسپانیا و یا یونان پائینتر باشه اما در مجموع سطح بالائی داره.
فرانسه 2 نماینده در یورولیگ امسال داره و شاید جالب باشه بدونین که این کشور با 8 بازیکن، بیشترین تعداد بازیکن غیر امریکائی رو در NBA داره.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام و از توجه شما ممنونم...
در مورد دفاع یارگیری تمام زمین هم در آینده توضیح خواهم داد...

ناشناس گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید به جناب آقای کمالیان .
قبل از هر چیزی باید این را بگویم که باعث افتخار ماست که من میتونم به طور خیلی راحت با شما که کارشناسی بین الملی بسکتبال هستید هم صحبت بشم .

یه سوال از شما داشتم : در یک مصاحبه از شما تو خبرگزاری ایسنا من خوندم که شما گفته بودید : مسئولان nba کمتر به تیم های پایه اهمیت میدهند و کار بازیکن سازی در سنین پایه را خوب انجام نمیدهند و ترجیح میدهند پول خود را خرج بازیکنان آماده ی خارجی کنند تا اینکه همون پول را در بازیکن سازی در سنین پایه بکنند و بازیکنان خارجی از کشورهای دیگر به خدمت بگیرند .

آیا این کار و آمدن تعداد زیادی بازیکن خارجی که بیشتر آنها اروپایی هستند به لیگ nba از زیبایی , کیفیت لیگ کم نمیکنه ؟

آیا زیاد بودن بازکنان خارجی در nba به ضرر بسکتبال آمریکا نیست ؟

در صورتی که که اکثر بازیکنان اروپایی بازکنان شوت زن هستند تا تکنیکی.
این امر باعث نمیشه تا زیبایی های nba کم بشه . وجود بازیکنانی مثل لبرون جیمس که از مدارس به nba راه پیدا کرده گویا این مسئله است . تکنیک تو خون بازکنان امریکایی هست , همان طور که در فوتبال تکنیک تو خون برزیلی هاست .

ولی این سوال برای من و طرفداران nba پیش میاد که آیا وجود بازکنان خارجی سطح لیگ nba را پایین نمیاره ؟

البته به جز چند تا از ستارگان خارجی مثل نویتزکی , استیو نش , مینگ , پارکر ..............

تیم ملی فرانسه با وجود اینکه بیشترین بازکن در nba را داراست اما به المپیک راه پیدا نمیکنه و در مسابقت جام ملت ها فکر کنم به مقام 9 رسید . وجود بازیکنانی مثل پارکر , تریوف , دیاو , پیتروس , پترو آیا به این تمی کمک نکرد ؟

صفاعلی کمالیان گفت...

آقا مهدی،

از اظهار نظر و لطف شما ممنونم.

لطفا توجه بفرمائید که با توجه به ساختار ورزشی در کشور امریکا، اصولا بازیکن سازی به شکلی که در اروپا انجام میشه در این کشور اتفاق نمیفته. تیمهای NBA هم بازیکنان مستعد رو به اشکال مختلف جذب می کنن و بعد اونها رو برای حضور در رقابتهای خودشون آماده می کنن، مثل همون کاری که برای حامد حدادی دارن انجام میدن و البته برای بازیکنان امریکائی. ضمن اینکه مکانیزمهای اصلاحی هم چند سالی است در ایالات متحده در حال شکلگیری و اجراست از جمله برگزاری NBDL و یا راه اندازی آکادمی بسکتبال برای بازیکنان ممتاز تا خلا ضعف در مهارتهای پایه به نوعی جبران بشه.

اما اونچه شاید بیشتر من بهش اشاره داشتم نحوه هزینه در باشگاههای خودمونه. در کشور ما که باشگاه داری فعالیت سودآوری نیست، تربیت بازیکنان جوان به کاهش هزینه های تیمداری کمک قابل توجهی می کنه و نمونه خیلی ملموس اون هم باشگاه ذوب آهن در اصفهانه که نه تنها با تربیت بازیکنان جوان تونسته با هزینه های کمتر در رده های بالای بسکتبال کشورمون باقی بمونه بلکه ظرف سالهای اخیر تیمهای ملی رو هم به نحو شایسته تغذیه کرده.

در مورد ورود بازیکنان خارجی به NBA، من فکر می کنم بخش عمده اهداف این لیگ که مربوط به مسائل تجاری و درآمدزائی است با حضور این بازیکنان به شکل قابل توجهی تامین میشه. ضمن اینکه به گسترش NBA در محدوده جغرافیائی زمین هم کمک می کنه. بطور مثال جذب یائو مینگ باعث توجه جمعیت میلیاردی کشور چین به لیگ بسکتبال در آمریکای شمالی شده و یا حضور بازیکنان پرتعداد اروپائی هم بهمین ترتیب علاقمندان زیادی رو در این قاره جذب بسکتبال NBA کرده و بهمین دلیل هم هست که هم FIBA و هم NBA، با وجود مشکلات فرهنگی موجود، توجه ویژه خودشون رو به هند و جمعیت بالای این کشورمعطوف کردن.

جدا از این موارد، لطفا توجه بفرمائید که از لحاظ فنی هم تیمهای NBA از مهارتهای بازیکنان خارجی که اصول و مهارتهای بسکتبال رو بخوبی درکشورهاشون آموختن بشکل شایسته ای استفاده می کنن و این رویه کمک فراوانی به جذابیت لیگ کرده. ظرف چند سال اخیر بازیکنان خارجی بودن که بعنوان با ارزشترین بازیکنان لیگ در فصل عادی انتخاب شدن که خودش نشوندهنده کیفیتی است که این بازیکنان به NBA آوردن. از طرف دیگه چه چیزی از این بهتر که شما حریفتون رو در خانه خودتون در طول سال بشناسین؟ کاری که در ایالات متحده با بکارگیری بازیکنان خارجی اتفاق میفته. ضمن اینکه امریکائی ها با باز گذاشتن زمینه های تبادلات فنی همیشه این فرصت رو برای ارتقا خودشون فراهم کردن.

در اینکه بازیکنان امریکائی از لحاظ قدرت جسمانی برتری غیر قابل انکاری نسبت به ورزشکاران بقیه دنیا دارن شکی نیست و این موضوع رو همه اذعان دارن اما من با نظر شما در مورد برتری تکنیکی اونها چندان موافق نیستم.

در مورد پائین آوردن سطح لیگ توسط بازیکنان خارجی یک مثال فکر می کنم پاسخگوی این مورد باشه، ظرف چند سال اخیر، در بیشتر دقایق مسابقات فینال NBA حدود 25 تا 40 درصد بازیکنان داخل زمین خارجی بودن و همیشه این بازیکنان نامهائی که شما فرمودین نبودن.

اینکه چرا تیمهای کشورهائی مثل فرانسه یا صربستان که مجموعا حدود 20 درصد بازیکنان خارجی رو در NBA دارن در رده های ملی نتیجه نمی گیرن به عوامل زیادی بستگی داره. اما لطفا توجه کنین که برتری در سطوح بالای بسکتبال جهان علاوه بر قابلیتهای بازیکنان، بیشتر با توانائیهای گروهی تعریف میشه و این موضوع حتی در این سطح در مورد تیمهای ملی امریکائی ها هم صادقه. بهمین دلیل یونان در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2005 بدون اینکه بازیکنی در NBA داشته باشه قهرمان اروپا میشه و یا در سال 2006 تیم امریکا رو شکست میده و یا ترکیه یکی دو ماه قبل بدون همه بازیکنان مطرح خودش فرانسه رو با حضور تونی پارکر میبره و به مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2009 صعود می کنه.

بهرحال پدیده های اینچنینی رو نمیشه فقط از یک جنبه بررسی کرد و لازمه که از جهات مختلف به اونها توجه بشه و منهم سعی کردم به طور مختصر به نکات مورد نظر شما بپردازم که امیدوارم مورد توجهتون قرار گرفته باشه.