۱۳۸۷ مهر ۲۷, شنبه

شکست ممفیس در خانه حریف

ممفیس گریزلیز در ششمین بازی پیش فصل خود متحمل چهارمین شکست شد.

در این بازی که در زمین تیم ایندیانا برگزار شد، ممفیس با نتیجه 86-112 مغلوب میزبان خود شد.
حامد حدادی در حدود 11 دقیقه حضور خود در زمین موفق به کسب 7 ریباند و 5 امتیاز شد. این درحالیست که پل گاسول و دارکو میلیچیچ، دیگر بازیکنان بلند قامت ممفیس که بترتیب حدود 29 و 20 دقیقه بازی کردند، موفق به گرفتن همین تعداد ریباند بهمراه 7 و 3 امتیاز گردیدند.


گفته می شود که در دوره زمانی فعلی، حدادی بیشتر از سایر بازیکنان به تمرینات انفرادی زیر نظر مربیان تیم باشگاهی خود مشغول است.

عکس از: NBA.com

۲ نظر:

ناشناس گفت...

aghaie kamalian az shoma baeede
shoma baziro didin ke migin tedade ribound haye hamed az oonha balatare
hamed 4 rebounde hamle dashte ke hamasho khodesh zire halghe bood va shoot mikard gol nemishod dobare khodesh migereft dobare mizad gol nemishod dobare khodesh migereft mizad.dar sooraty ke aslan kasi zire halghe be gheire khodesh nabood age be amar negah konin az 7 partabesh 2 bar movafagh shod va az 5 bari ke toopo az dast dad 4 dafe ro khodesh geref va shoot kard ta belakhare gol shod.
dar sooraty ke mark gasol va darko hameye toophaye zire halghashoono gol mikardan pas reabounde kamtary dashtand
az shoma ke sabegheye ziadi darid in matlab baeed bood

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام و از اظهار نظر شما ممنونم...

من بازی رو ندیدم اما آمار بازی موجوده و من اونها رو دیدم و برای خوانندگان عزیز هم نوشتم.

ضمن اینکه قبول دارم که آمار همه واقعیتهای بازی رو نمایش نمیده، با وجودیکه نمیدونم شما تا چه حد با آمار در بسکتبال آشنائی دارین (از لحن آشناتون حدس میزنم که در این زمینه اطلاعاتی دارین) لازمه که موارد زیر رو برای اطلاع بطور خلاصه ذکر کنم:

1- بر اساس آمار، حتی اگر ریباندهای حامد به همین صورتیکه که شما فرمودین باشه ارزش برابری با ریباندهای گاسول و میلیچیچ داره.
2- با توجه به زمان کمتری که حامد در مقایسه با دو بازیکنی که اسم بردم در بازی بوده تعداد ریباند در دقیقه (rpm) حامد تقریبا 2 و 3 برابر اونهاست و این شاخص در پست مرکزی عدد مهمیه.
3-نکته منفی در کار حامد (اونطور که شما فرمودین) این بوده که پرتابهاش گل نمیشده که البته درصد پرتابهای 2 امتیازیش هم نزدیک گاسول و میلیچیچ بوده (از یکیشون کمتر و از دیگری بیشتر بوده).
4- جدا از موارد گفته شده شخصا اعتقاد دارم که حامد نیاز به تمرینات فراوانی داره تا از لحاظ مهارتهای فردی و گروهی به سطح دو بازیکنی که نام بردم برسه اما با این وجود نمیشه آمار بازی رو هم انکار کرد.

در خاتمه لطفا توجه بفرمائید که بهترین و موثرترین بازیکنان رو در بسیاری از موارد (شما حتما بخوبی بخاطر دارین مثلا در المپیک) بر اساس همین آمارها (شاخصها) معرفی می کنن والا قاعدتا تمام مدت باید به ارزشگزاری مجدد روی شاخصهای آماری بپردازن که بنوبه خود نیازمند تعریف شاخصهای دیگری می بود. مثل ثبت ریباند حمله فقط مشروط به گل شدن توپ که شاید نظر شما رو تامین کنه!!!
در خاتمه برای حامد و البته خود شما آرزوی موفقیت می کنم. شما هم ناراحت نشین من فقط نظرمو گفتم!!