۱۳۸۷ آبان ۱, چهارشنبه

مسابقات قهرمانی بسکتبال جهان در سال 2010 و 2014

برای بررسی شرایط میزبانی در سال 2010 و انتخاب میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014 نمایندگان فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) دست بکار شدند.

هفته گذشته، رئیس و دبیرکل فیبا با سفر به ترکیه، میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010، مراحل پیشرفت امور اجرائی را از نزدیک بررسی کرده و با نخست وزیر و رئیس امور ورزش این کشور ملاقات نمودند. علیرغم اینکه عملیات اجرائی احداث امکانات ورزشی در آنکارا و آنتالیا آغاز شده اما تاخیر در این دو پروژه بهمراه تعویق در اتمام طراحی استادیوم 15،000 نفری استانبول که قرار است توسط بخش خصوصی ساخته شود موضوع اصلی مذاکرات و نگرانی عمده مسئولین فیبا در این بازدید و ملاقاتها بوده است.

مسئولین فیبا و فدراسیون بسکتبال ترکیه، ماه آینده میلادی جهت بررسی مجدد شرایط این کشور دیدار خواهند کرد ضمن اینکه نگرانیهای موجود در این زمینه نیز جهت اتخاذ تصمیمهای لازم در مورد وضعیت حاضر در دستور جلسه ماه دسامبر آینده هیئت مدیره فیبا گنجانده شده است.

همچنین از ابتدای هفته جاری، نمایندگان فیبا با هدف بررسی و تبادل نظر با مسئولین کشورهائی که تمایل خود را جهت میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014 اعلام کرده اند به کشورهای چین، دانمارک، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا مسافرت خواهند کرد. این در حالیست که کشورهای علاقمند باید در تاریخ 5 دسامبر پیشنهاد میزبانی خود را رسما با نمایش عمومی در ژنو اعلام کنند.

کشورهای مایل به برگزاری مسابقات جهانی در سال 2014، قبلا و در بهار سال جاری با شرکت در کارگاه آموزشی فیبا با دستورالعمل پیشنهاد میزبانی مسابقات جهانی آشنا شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: