۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

اسکار بسکتبال یا “Pietro Reverberi” Oscar del Basket

اینبار دوستی خواسته که در مورد اسکار بسکتبال که این روزا در موردش زیاد حرف زده میشه توضیحاتی بدم.

اسکاربسکتبال جایزه ای است که ابتدا، حدود 22 سال قبل، بافتخار اولین داور ایتالیائی که در المپیک سوت زده به افراد برجسته ورزش بسکتبال در ایتالیا اهدا می شده. این جایزه برای گرامیداشت آقای "پیترو روربری" توسط دامادش ترتیب داده می شه که خودش هم از داوران برجسته ایتالیاست.


از حدود 9 سال قبل، جایزه اسکار بسکتبال با برسمیت شناخته شدن از جانب فیبا تنها جایزه سالیانه و بین المللی بسکتبال شناخته می شه و از اون موقع به بعد فیبا هم در ذیل همین عنوان افراد برجسته در ورزش بسکتبال سراسر جهان رو انتخاب می کنه و از اونها با اهدا جایزه اسکار بسکتبال تقدیر می کنه. مراسم اهدا جوائز در شهر تاریخی "کواترو کاستلا" ویا "چهار قصر" ایتالیا در نزدیکی پارما برگزار می شه.
امسال علاوه بر نفراتی از کشور ایتالیا که همه ساله برندگان بخش داخلی هستند 4 رئیس فدراسیون هم از جانب فیبا برنده این جایزه شدن. روسای فدراسیونهای آنگولا، ایران، اسپانیا و روسیه افرادی بودن که به پاس دستاوردهای ارزنده خودشون در رشته بسکتبال که یکی از اونها صعود مستقیم تیمهاشون به المپیک 2008 پکن بوده از جانب فیبا جایزه خودشون رو دریافت کردن. جالبه بدونید که کوبی برایانت، ستاره تیم لس آنجلس لیکرز هم امسال یکی از افرادی بود که در مراسم امسال اسکار بسکتبال مورد تقدیر قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: