۱۳۸۶ بهمن ۱۴, یکشنبه

مسابقات پیش المپیک

قرعه کشی و گروه بندی مسابقات پیش المپیک عکس العملهای متفاوتی رو ایجاد کرده که همگی در یک موضوع اشتراک دارن و اون هم تمرکز همه شرکت کنندگان بر اهمیت حضورشون در مسابقات 2008 پکنه.

مربی تیم ملی بسکتبال کانادا، لیو راتینز، هنوز امیدواره که استیو نش، بازیکن 34 ساله تیم فینکس سانز، که از سال 2003 دیگه برای تیم ملی کانادا بازی نکرده موافقت کنه که در تیم ملی کشورش بازی کنه. آقای راتینز از اینکه در مرحله اول با تیمهای یونان، آلمان و برزیل روبرو نمیشه اظهار خوشحالی کرده و از کره هم بعنوان تیمی اسم برده که باید باهاش محتاط بود.
مربی تیم ملی بسکتبال آلمان، درک باورمن هم از اینکه تیمش در گروه مشکلی قرار نگرفته خوشحاله و قصد داره تا با سرگروهی از روبرو شدن احتمالی با تیم یونان جلوگیری کنه.
تئو پاپالوکاس، گارد تیم ملی بسکتبال یونان هم ضمن اینکه معتقده نباید خودشون رو از پیش برده در نظر بگیرن، از اینکه بازیها در آتن برگزار میشه کاملا راضی و خوشحاله.
پرتوریکو هم همیشه در مسابقات بین المللی خودشو خوب نشون داده اما در این تورنمنت ماجرا خیلی پیچیده است. با این وجود مربی این تیم، مانولو سینترون، تیم خودش رو از خوش اقبالترین تیمها در قرعه کشی انجام شده می دونه. پرتوریکو در آخرین مسابقات قهرمانی ملتهای امریکا در لاس وگاس مدال برنز رو به تیم برزیل واگذار کرد. این تیم هم در تورنمنتهای آلمان و اسلوونی که پیش از مسابقات پیش المپیک برگزار میشن حضور خواهد داشت. بهرحال این تیم با تجربه ائیه که در اولین بازی خودشون در المپیک آتن تیم ملی آمریکا رو شکست داده و همچنین در مسابقات قهرمانی جهان سال 2006 در ژاپن هم حضور داشته.
لازار آدینگونو، مربی تیم کامرون هم معتقده علیرغم اینکه تیمش قرعه سختی آورده ولی اونها باید بهترین شکل در رقابتها شرکت کنن.
اما از طرف دیگه، تیم کامرون برای رقیبان خودش، پورتوریکو و کرواسی هم ناشناخته است.
راشو نستروویچ، بازیکن اهل اسلوونیه تیم تورنتو رپتورز، معتقده تیم اسلوونی که در مسابقات اخیر قهرمانی اروپا در اسپانیا تیمهای قدرتمند ایتالیا، فرانسه و لهستان رو برده حالا سرنوشتش رو خودش تعیین می کنه و امیدواره که بازیکنان تیمش همه تا مسابقات پیش المپیک در سلامت کامل باقی بمونن.آلش پیپان، مربی تیم اسلوونی بازیهای مهم تیمش رو در مرحله دوم مسابقات پیش المپیک می دونه و اعتراف می کنه که هیچ اطلاعی از تیم کره جنوبی نداره! اما آخرین بار با تیم کانادا در سال 2006 روبرو شده و شناخت مختصری از این تیم داره.
به هر حال اینکه تنها سه تیم از بین 12 تیم حاضر در این مسابقات می تونن به المپیک صعود کنن موضوعیه که حساسیت این تورنمنت رو به حداکثر می رسونه. پس منتظر می مونیم تا از 24-30 تیر ماه نتیجه این مسابقات در آتن مشخص بشه.

هیچ نظری موجود نیست: