۱۳۸۶ اسفند ۳, جمعه

مسابقات المپیک تابستانی جوانان 2010 در سنگاپور

به گزارش Fiba.com بالاخره محل اولین بازیهای المپیک جوانان 2010 تعیین شد. رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرده سنگاپور موفق شده در رای گیری بعمل آمده این میزبانی رو 53 به 44 از مسکو ببره.

فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا)، که ازمقدماتی ترین مراحل طرح ایده برگزاری این مسابقات توسط IOC به فکرسازماندهی مسابقات 3 به 3 افتاده بود، این روش جدید رو که برای رده سنی جوانان جذابیت بیشتری داره به نام پروژه FIBA33 طراحی و مورد آزمایش قرار داد. بهمین دلیل با تهیه پیش نویس قوانین این بازیها، مسابقات 3 به 3 رو در بازیهای داخل سالن ماکائو در سال 2007 بطور آزمایشی برگزار کرد که نتایج برگزاری اون هم کاملا مورد رضایت قرار گرفت بطوریکه هم IOC و هم هیئت رئیسه فیبا این نوع مسابقات رو تأئید و تشویق کردند.


مسابقات 3 به 3 مجددا در رویدادهای ورزشی آتی سالهای 2008 و 2009 هم که در جمهوری دومنیکن و اندونزی برگزار میشن مورد آزمایش قرار می گیرن.

خلاصه پیش نویس قوانین مسابقات 3 به 3 رو در پست بعدی براتون می نویسم. این قوانین می تونن به علاقمندانی که در سراسر کشور به بازیهای بسکتبال خیابانی هم تمایل دارند در برگزاری بازیهاشون کمک کنن.

هیچ نظری موجود نیست: