۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

آسیب دیدگی یائو مینگ و نگرانیها

همونطور که قبلا براتون نوشتم موضوع آسیب دیدگی یائو مینگ و علامت سئوال در برابر حضور مجددش در تیم ملی بسکتبال چین و المپیک خیلی جدیه.

گویا شکستگی پای چپ که برای دومین بار متوالی در دو سال اخیر برای این بازیکن معروف چینی اتفاق افتاده و تعهدی که این بازیکن برای حضور در مسابقات المپیک و بازی برای تیم ملی کشورش قائله باعث نگرانی مسئولین تیم هیوستون راکتز شده و اونها از اینکه ممکنه یائو پیش از بهبودی کامل مجبور بشه برای تیم ملی چین و خوشحالی مردم کشورش مجددا بازی کنه حتی تا حدودی عصبانی هستن. خیلیها حتی تلویحا مسئولین ورزش چین رو متهم می کنن که ممکنه این بازیکن رو برای بازی در تیم ملی بسکتبال چین تحت فشار بذارن. یائو که ممنکنه برای دومین بار ظرف 2 سال گذشته پای خودش رو به جراحان بسپره بهتر از هر کسی می دونه که اینکار و آسیب دیدگی مزمنش ممکنه باعث بازنشستگی زود هنگامش از صحنه رقابتهای حرفه ای بشه اما این موضوع در برابر اشتیاق 3/1 میلیارد چینی برای کسب مدال المپیک توسط تیمی ملی بسکتبال چین، اونطور که مسئولین چینی قولش رو دادن، انتخاب بسیار سختی برای این بازیکن استثنائی خواهد بود.



یائو مینگ بزودی 28 سالش میشه و شاید این بهترین فرصت برای او و تیم ملی چین، تیمی که بهترین تیم تاریخ بسکتبال چین نامیده میشه باشه.

هیچ نظری موجود نیست: