۱۳۸۶ بهمن ۱۹, جمعه

ارسلان کاظمی از ایران رفت

چند روز قبل شنیدم که ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان، قراره برای ادامه تحصیل و پیگیری آینده بسکتبالش به امریکای شمالی بره و بعدا هم متوجه شدم که کشور رو ترک کرده.
این بازیکن بسیار مستعد اصفهانی کشورمون از رده نونهالان (14-13 ساله ها) در اردوهای ملی شرکت می کرد. اون موقع محمد کسائی پورمربی تیم ملی نونهالان، پائین ترین رده سنی اون زمان بود. بعد هم با وجود اینکه بازیکن تیم ملی نوجوانان شده بود به همراه چند بازیکن نوجوان دیگه با صلاحدید اونیگا، مربی تیمهای ملی جوانان و بزرگسالان اون موقع در تیم ملی جوانان انتخاب شد و تجربه بازی با حریفان آسیائی و حتی اروپائی رو پیدا کرد. این انتخاب با وجود اینکه بدلیل امکان ضعف در نتیجه گیری، محتمل بود انتقادات تندی رو بهمراه داشته باشه بدرستی انجام شد و نتیجه اش رو هم در حال حاضر در تیم ملی جوانان نسل بعد بخوبی داده. ارسلان بعدا کاپیتان تیم ملی جوانان شد. البته متاسفانه در تیم ملی جوانان فعلی با این عذر که بازیکن پست 4 ندارن به اشتباه ازش در پست 4 استفاده می شد. کار فوق العاده اشتباهی که در این رده سنی هیچ توجیهی نداره و می تونست آینده این بازیکن مستعد رو خراب کنه.


اصفهانی ها که همیشه در رده های سنی پایه تیمهای ملی بسکتبال رو به خوبی تقویت کردن از این بازیکن هم در تیم ذوب آهن استفاده بردن که البته در مواقعی هم که به بازی میومد اغلب مفید بود.
بهرحال امیدوارم که ارسلان کاظمی و خانوادش بدرستی راه رو انتخاب کرده باشن و در آینده نه چندان دور بیشتر از موفقیتش بشنویم و بخونیم و باز هم از خدا میخوام که تجربه جابر که چند سال قبل با مدیر برنامش به امریکا رفت و مدتی تمرین کرد اما متاسفانه بدون نتیجه ولی به موقع به کشور برگشت برای ارسلان تکرار نشه.

رفتن یک بازیکن مستعد شاید در مراحل اولیه ناراحت کننده باشه اما با اعتقاد به اینکه کشورمون معدن جوانان مستعد و افتخارآفرینه باید به بقیه آینده سازان این آب و خاک که در کشور زحمت می کشن اطمینان و اعتماد داشت.

(عکس از ایسنا: http://www.isna.ir )

هیچ نظری موجود نیست: