۱۳۸۷ فروردین ۴, یکشنبه

سیستم ثبت مالکیت

در دنباله مطالبی که در مورد مالکیت براتون گفتم می خوام در مورد یک سیستم ثبت مالکیت که از سالها قبل انجام می شده منبعی ذکر کنم و توضیحاتی بدم.

لطفا توجه کنین که این روش علیرغم نسبتا قدیمی بودن به شما ایده می ده که برای خودتون روشهای لازم رو طراحی کنین. وقتیکه می خواستم این روش رو براتون از فایلهای اسکن شده ذکر کنم یادم اومد که اون رو سالها قبل در اینترنت هم دیدم و بالاخره پیداش کردم و شما هم می تونین در اینجا مطالعه کنین ولی به زبان انگلیسی. توجه کنین که فقط قسمت اول این مقاله مورد نظر منه. در این روش به شما چگونگی ثبت بازی به روش دستی آموزش داده میشه. به عبارتی با این روش شما فقط با دیدن گزارش نوشته شده می تونین بدونین دقیقا در زمین بازی چه اتفاقاتی افتاده. روش جالبیه ولی خب مسلما آسون هم نیست!
البته همونطور که قبلا هم براتون گفتم برنامه های کامپیوتری برای ثبت مالکیت روی فیلم بازی هم موجود هستن که بوسیله اونها بسته به تعریف خود شما میشه مثلا همه حمله هائی که تیم خاصی از داخل ذوزنقه و با دست چپ انجام داده رو ملاحظه کنین و امثالهم!
این موضوع خیلی جالبه اما توجه کنین چون در کشور ما تابحال بهش توجه نشده شاید قدری ناملموس باشه اما واقعا خیلی مفیده.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.
روش جالبی بود و البته واقعا نیاز به تمرین داره برای تسلط بهش.و البته به نظرم با توجه به اینکه از نظر امکاناتی واقعا در مضیقه هستیم به نظرم با وجود قدیمی بودنش ولی روش مناسبی میتونه برای داخل کشور ما باشه.
اما یه سوال اساسی.شما که گفتین از برنامه های کامپیوتری استفاده میشه ولی سوال اینه که تو کشور ما اصلا به این مسایل توجه میشه تو تیمهامون یا هنوزم به بازیکن بیشتر از تاکتیک اهمیت داده میشه؟البته منکر قدرت تکنیک نیستم اما به نظرتون تلفیق هر دو عامل تکنیک و تاکتیک لازمه ی بحث در مورد بازیها نیست؟وقتی به نوشته هاتون تو بلاگ دقت میکنم میبینم واقعا دیدی که ما-اول از همه خودم- از بسکتبال داریم یه دید واقعا ضعیفیه.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
همونطور که شما گفتین تا جائیکه من اطلاع دارم، متاسفانه در بسکتبال کشور ما به مسائل اینچنینی توجه لازم نمیشه. البته هر از چندگاهی حرکاتی مشاهده میشه اما زیاد جدی نیستن.
من فکر می کنم که در بسکتبال ما بیش از حد و بصورت ظاهری روی تاکتیک تمرکز میشه اما متاسفانه چون بازیکنان مهارتهای لازم برای انجام اونها رو نیاموختن از حرکات گروهی نتایج لازم کسب نمیشه.
در مورد طرز نگرش به موضوعات مربوط به بسکتبال هم باید خدمتتون بگم که این دیدگاه ممکنه در طول زمان برای هر کسی بدفعات دچار تغییر و تحول بشه. مهم اینه که حرکت و عدم سکون، همیشه برای همه ما، مورد توجه باشه.