۱۳۸۶ اسفند ۲۰, دوشنبه

مهار فادی الخطیب، داستان تکراری

فادی الخطیب بازیکن سرشناس لبنانی که همیشه نوک پیکان حمله تیمهای این کشور در مقابل تیمهای کشورمان بوده اینبار هم با تیم الریاضی احتمالا در مراحل بعدی رو در روی بازیکنان کشورمون قرار می گیره.

الخطیب که در مسابقه بسیار نزدیک امشب تیمش مقابل تیم زین اردن موفق شد 33 امتیاز از 66 امتیاز تیمش، یعنی نصف امتیازات اونها رو کسب کنه، به تیمش کمک کرد تا یک بازی بسیار سخت رو تنها یک با اختلاف امتیاز ببرن.
چیزی که جالبه اینه که همه می دونن این بازیکن نقطه اتکا تیمش در حمله است اما باز هم از وجودش ضربه می خورن.
الخطیب در حالی نصف امتیازات تیمش رو کسب کرده که 14 امتیاز از این تعداد رو از 15 اقدام به پرتاب آزادش بدست آورده (آمار 93 درصد که خیلی خوبه) و بجز پرتاب آزاد و توپهای از دست رفته، از مجموع 60 اقدام به شوت منطقه ای تیمش تنها 16 بار از مالکیت توپ برای اقدام به شوت منطقه ای استفاده کرده یعنی 27 درصد مالکیتهای تیم که نزدیک مالکیت مساوی برای 5 بازیکنی است که در زمین بازی می کنن. ضمن اینکه این بازیکن 40 دقیقه بازی کرده و بهمین دلیل قاعدتا باید اقدام بیشتری هم می کرده. پس نتیجه می گیریم که درصد اقدامهای این بازیکن حتما در محدوده قابل قبولی بوده که همینطور هم هست (53 درصد برای پرتابهای 2 امتیازی و 100 درصد برای پرتابهای 3 امتیازی).
با همه این تفاصیل و شناختی که همیشه تیمهای ما از این بازیکن داشته و دارن امیدوارم که مجددا از طرف اون لطمه نبینن. اینجور بازیکنان رو باید تحت فشار گذاشت که اولا به راحتی توپ نگیرن، ثانیا براحتی توپ بهشون نرسه (فشار روی بازیکنای پاس دهنده) و در مرحله آخر هم باید با گردش بازیکنان در دفاع (دفاع تیمی) دفاعهای چند نفره رو در موقع حمله ش بوجود آورد.
در مواقعی که رونی فهد در کنارالخطیب بازی می کرد، بدلیل پاسهائی که بعد از افزایش فشار دفاعی رو فادی به اون می رسید، با توجه به درصد بالای شوتهای از راه دورش می تونست امتیازات زیادی کسب کنه. امیدوارم که این اتفاق اینبار برای بقیه بازیکنان الریاضی خصوصا اسماعیل احمد بازیکن مصری این تیم در مقابل تیمهای صباباتری و پتروشیمی تکرار نشه.
نکته مهم دیگه شناخت عادتهای مهارتی این بازیکنه، مثلا اینکه وقتی پشت به حلقه بازی می کنه عمدتا از سمت راست می چرخه و اگر هم از سمت چپ چرخید از نوع خاصی شوت استفاده می کنه. بازیکنانی که ماموریت مهار الخطیب رو به عهده می گیرن باید این نوع اطلاعات رو از مربیانشون دریافت کنن که حتما هم این اتفاق میفته.
علاوه بر این، با توجه به قوای جسمانی بسیار عالی این بازیکن و درصد خیلی خوب پرتاب آزادش، مدافعین باید بیشتر از فکرشون استفاده کنن تا مهار فادی ممکن بشه.

هیچ نظری موجود نیست: