۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

تماشاچیهای ماهشهری و بازی صباباتری - زین اردن

تنها چند ساعت بعد از موقعی که براتون در مورد کیفیت وضعیت تماشاچی ها در ماهشهر و امیدواری به حفظ رفتار مناسبشون نوشتم بود که چیزهای جدیدی شنیدم!

گویا تماشاچی های ماهشهری در بازی تیمهای صباباتری و زین نه تنها تیم اردنی رو تشویق می کردن بلکه تیم صباباتری رو هم تحت فشار می گذاشتن و گویا دلیلش هم این بوده که با شکست صباباتری مقابل زین و قرار گرفتن این تیم با پتروشیمی در مسابقه رده بندی، تیم میزبان باز هم شانس صعود به بازیهای آسیائی رو داشته باشه! البته چون خودم اونجا نبودم نمی تونم جزئیات موضوع رو براتون تشریح کنم ولی تا اونجائی که تحقیق کردم به توضیحات بالا رسیدم.
خیلیها از این بایت متعجب شدن و براشون عجیب بوده که یک تیم داخلی در کشور خودش مقابل تیمی خارجی مورد بی مهری تماشاچیان هموطن قرار بگیره. اینطور که من شنیدم خط مشی اصلی از طرف مسئولین پتروشیمی برای لیدر(های) تماشاچیان تعیین شده بوده البته لازمه اینرو هم اضافه کنم که همه تماشاچیان این کار رو انجام نمی دادن و تعدادی هم صبا رو تشویق می کردن.
حالا این سئوال واقعا جای طرح داره که آیا در این شرایط، کاری که مجموعه پتروشیمی انجام دادن تا شانس تیمشون رو برای حضور در مسابقات آسیائی از دست ندن درست بوده؟ آیا استفاده از شرایط میزبانی یعنی همین؟ همونطور که قبلا هم براتون گفتم خیلی از اوقات سر نخ رفتار تماشاچیها از جای دیگه س!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام اولآ وقتی شما از کم وکیف موضوعی کاملآ ( تاکید می کنم کاملآ) آشنا نیستید خیلی بیجا می کنید که در مورد اون موضوع نظر میدین . نمی دونم کی این اطلاعاتو به شما داده ولی مطمنم اگه بفهمم کی بوده چنان دهنی ازش سرویس کنم که تا عمر داره یادش نره . این رو هم بدون اصلآ برام مهم نیست که بعد از خوندن این پیام راجع به من یا مردم ماهشهر چه فکری میکنی . نمیدونم چرا ولی کرمم گرفته که همه چیو واست توضیح بدم . اگه 40-50 سال پیش پدر و مادرم ( ماهشهریای قدیمی) درس می خوندنو یه مدرک کوفتی می گرفتن که پستای مهم شرکتو ، ماهشهریا به دست بگیرین وضع شهرمون خیلی بهتر از این بود و تو این جوری شروع به نوشتن این چرت و پرتا نمی کردی . اگه فقط 10% پولیو که از مجموعه پتروشیمیا در می آید خرج ماهشهر می کردن مطمین باش که الان از همه نظر اوضاع شهر بهتر بود . شاید باورت نشه بندر ماهشهر ، بندر امام خمینی ، ممکو و جراحی رو هم رفته یه دونه پارک بیشتر نداره که اونم تا مرکز شهر 35 دقیقه راهه . بازم شاید باورت نشه فقط تو خود ماهشهر 23 ایستگاه آب تصفیه فروشی وجود داره و حول وحوش 80 درصد خونه های شهر آب شیرین کن تو خونه هاشون نصب کردن می دونی چرا ، (نمی خواد زیا به مغزت فشار بیاری خودم بهت می گم) واسه این که آب ماهشهر مزه زهره مار میده . اینو دیگه مطمینم باور نمی کنی ، تو تابستون دمای اینجا به 50 -52 درجه میرسه ( حول وحوش ساعت 12-17) میدونی یعنی چی (خوب معلومه که نمی دونی) ، حالا تو این شرایط می دونی واسه 3-4 ساعت برق نداشتن یعنی چی ؟ .... . حالا همه این چرت و پرتا رو گفتم که برم سر اصل مطلب . نمی خوامم وارد این موضوعات شم که چرا بعضی (تاکید میکنم بعضی )از مسیولین پترو امسال که سال حساسی واسه بسکتبال ماهشهر بود آقای مصطفی هاشمی رو رد کردن و دو مرتبه 4 روز مونده به بازیا ایشون رو برگردوندند و بازیکنانی که واسه این دوره آوردن یکی دو جلسه بیشتر با تیم تمرین نکردن و .... . اگه تو فقط واسه یکی از بازیا رفته باشی ، من واسه همه بازیا رفتم و مطمینم اگه تو هم واسه بازی پتروشیمی با الریاضی اونجا بودی و اون شور و حرارت تماشاگرانو میدیدی و وقتی که بازی تموم شد میدیدی و میشنیدی که خود آقای صفر نژاد ( سرپرست تیم بسکتبال پتروشیمی ) اومدن بین تماشاگران و همه تماشاگران رو دعوت به تشویق صبا باتری میکردن این جوری شروع به یاوه گویی نمیکردین . و اما برسیم به تماشاگران . به جرِِأت بهت می گم 70 درصد تماشاگرا از جون واسه صبا مایه گذاشتن و همونجوری که 2 ساعت پترو رو تشویق کردن ، دیگر نماینده کشورمون رو هم تشویق کردن ، ولی اون 30 درصد بقیه . قبل از این که حرفمو ادامه بدم اجازه بده نظر شخصی خودمو بگم . من با عمل ، این 30 درصد مخالفم ولی کاملآ بهشون حق میدم و بهشون خرده نمی گیرم ، واسه اینکه تنها تفریحشون همین سالن و امید به تیم های شهر ماهشهر که توش بازی می که. واین 30 درصد به هیچ وجه بر علیه هیچ کدوم از بازیکنای صبا شعاری ندادن . و این تمام چیزی بود که من دیدم ، شنیدم و با تمام وجود حس کردم ، حالا قضاوت با تویه که دفعه دیگه که خواستی راجع به ورزش ماهشهر یا چگونگی رفتار تماشاگرانش چیزی بنویسی از چه کلماتی استفاده کنی . و لطفآ تا وقتی که به طور کامل از موضوعی آ گاه نشدی ، عده ای رو به چالش نکش .
راستی راجع به این جمله ای که پایین کادر نوشته شده: """کنترل نظر فعال شده است. کلیه نظرات باید توسط نویسنده وبلاگ تأیید شوند""" این یه نوع بی احترامی به نویسنده نظره ، یعنی اینکه میخوای بگی : آقا یا خانمی که داری نظر میدی هنوز آنقدر شعور نداری که ، بهت اجازه بدم به طور مستقیم نظرتو به همه اعلام کنی .
فکر کنم اگه اجازه بدی همه بطور مستقیم نظرشون رو بگن احترام بیشتری به بازدید کنندگان سایتت گذاشتی .

صفاعلی کمالیان گفت...

خواننده محترم، از اظهار نظر شما ممنونم و خشحالم که بخش نظرات که بدلیل نقص فنی قابل استفاده نبود با نقطه نظر جنابعالی احتمالا بطور موقت مجددا راه اندازی شده است. لطفا به موارد زیر توجه کنید:

1- مطالب شما در مورد نحوه زندگی در ماهشهر به موضوع ربط نداشت.
2- لحن کلی شما متاسفانه بسیار نامناسب و احتمالا بدون توجه به مطالب بنده در این پست و پست قبلی در مورد تماشاچیان ماهشهری نوشته شده بود که مجددا باعث تاسف است. امیدوارم همه بیاموزیم با سعه صدر بیشتر به نظرات سایرین احترام بگذاریم.
3- مطالب این بخش با توجه به صحبتهای بعمل آمده با مسئولین و وابستگان تیمهای صباباتری و پتروشیمی تهیه شده بود که به هر دو اطمینان کامل دارم اما با ابن وجود همانطور که نوشته ام از ذکر جزئیات خودداری کرده ام. ضمن اینکه لطفا توجه بفرمائید از تیم پتروشیمی صراحتا به بنده اعلام شد که این رفتار تماشاچیان بدلیل استفاده از حق میزبانی انجام گرفته است.
4- بنده در مورد عمل صورت گرفته اظهار نظری نکرده و تنها مطالب خود را باذکر سئوال باتمام برده ام تا همگی به این مورد تازه پیش آمده بیشتر فکر کنیم.
5- کنترل نظرات باین دلیل صورت می گیرد که در صورت استفاده از لغات نامناسب از نمایش آنان جلوگیری شود.

در خاتمه ضمن تشکر مجدد، در مورد نتیجه گیری از موارد طرح شده قضاوت نهائی را به خوانندگان عزیز می سپارم.

ناشناس گفت...

سلام، من نمیدونم اونجا چه خبر بوده ولی این دوست عزیزبهتر بود با منطق و کلمات بهتری ازطرف مردم خونگرم اونجا صحبت میکرد!