۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

شیوه برگزاری مسابقات باشگاههای غرب آسیا

همونطور که قبلا قول داده بودم گروه بندی و برنامه مرحله اول مسابقات باشگاهی غرب آسیا که باشرکت 8 تیم در ماهشهر برگزار میشه رو دیشب براتون در صفحه ای که مخصوص این بازیها (اینجا) درست کردم آوردم. نتایج و احتمالا آمار مسابقات رو هم در همون صفحه می تونین ملاحظه کنین. اما حالا می خوام در مورد نحوه یا سیستم برگزاری این مسابقات توضیح بدم.

طی سه روز در مرحله اول، تیمها در گروههای خودشون بطور دوره ای مسابقه می دن و رده بندی میشن. در این مرحله هیچ تیمی حذف نمیشه.


بعد مسابقات ضربدری بین گروهی باین صورت انجام میشه که تیمهای اول هر گروه با تیمهای چهارم گروه دیگه و تیمهای دوم هر گروه هم با تیمهای سوم گروه دیگه بازی می کنن تا برندگان مسابقات این مرحله چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهائی رو تعیین کنن و بازندگان هم برای رده بندی پنجم تا هشتمی مشخص بشن.


بعد هم مسابقات ضربدری بین تیمهای برنده و همچنین بین تیمهای بازنده انجام میگیره.


همه تیمها روز جمعه 24 اسفند ماه استراحت می کنن.


با توجه به هم گروهی تیمهای صباباتری و پتروشیمی از کشورمون، این احتمال که اونها در مراحل بالاتر در مقابل هم قرار بگیرن و همدیگرو حذف کنن کمتر میشه. ضمنا توجه کنین که بر اساس قوانین وابا (اتحادیه بسکتبال غرب آسیا) از هر کشور فقط یک تیم می تونه جزو سه تیم صعود کننده به بازیهای قهرمانی باشگاههای آسیا که سال آینده در کویت برگزار میشه قرار بگیره.


شکل زیر خلاصه توضیحات بالا رو نشون میده:

هیچ نظری موجود نیست: