۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

مهارت های پایه بسکتبال یا Basketball Fundamentals

چند وقت قبل داشتم به مهارتهای پایه بسکتبال فکر می کردم و با توجه به اونچه که قبلا آموخته بودم به نکات جالبی رسیدم.

بهمین دلیل با تعدادی از مربیای با تجربه بسکتبال در این مورد تبادل نظر کردم و به نوعی ازشون پرسیدم: "به نظر شما مهارتهای پایه یا اساسی بسکتبال چی هستند؟"

خوشبختانه با توجه به سرعت تبادلات امروزی نتایج خیلی زود معلوم شدن:

1-مربیانی که مورد سئوال قرار گرفته بودن جوابهای یکسانی به این سئوال نداده بودن!
2- بعضیا زیر مجموعه های یک دسته رو بطور مجزا بعنوان یک مهارت پایه در نظر گرفته بودن.
3- و بعضیا هم تعدادی از مهارتها رو اصولا جزو مهارتهای پایه نمی دونستن.

برای نمونه هم 2 طرز فکر رو در لینکهای زیر براتون ذکر می کنم تا شاید بهتر منظورم رو توجه بشین.
خب حالا نظر شما چیه؟ آیا مهارتهای پایه فقط پاس، دریبل، شوت و دفاع هستن؟ مطابق روال معمول خواهش می کنم به این موضوع بیشتر فکر کنین بازم در موردش براتون می نویسم.
در انتها هم از اینجا می تونین ویدئوئی جدید رو ملاحظه کنین از بابی نایت، پر بردترین مربی تاریخ مسابقات دانشگاههای ایالات متحده که در اون بنوعی در مورد یک مهارت بطور کاربردی صحبت می کنه. نحوه آموزش و توضیحات کاملا دقیق بعنوان اصل موضوع و در حاشیه هم دکور استودیو و کمکی که مجریان برنامه به ایشون میدن خیلی جالبه. امیدوارم شما به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشین تا مثل من زجر نکشین!

هیچ نظری موجود نیست: