۱۳۸۷ خرداد ۱۱, شنبه

ایران - الجزایر از نگاه آمار

تیم ملی بسکتبال کشورمان شب گذشته عمدتا با ترکیبی متفاوت در برابر تیم الجزایر به برتری دست یافت.
در این مسابقه تاجیک، امینی، داوری، کامرانی، اکبری، زندی، سهراب نژاد، نیکحواه بهرامی، حدادی، روزبهانی، داورپناه و رضائی دوازده بازیکنی بودند که در فهرست تیم ملی قرار داشته و همگی فرصت بازی پیدا کردند.

آمار گروهی تیم ملی کشورمان در این مسابقه بشرح زیر بوده است:
14 همکاری در حمله، 23 توپ از دست رفته، 41 ریباند، 70 درصد پرتاب پنالتی، 3/27 درصد شوت 3 امتیازی و 1/57 درصد شوت 2 امتیازی.
از سوی دیگر آمار تیم الجزایر نیز باین شرح بوده است: 16 همکاری در حمله، 21 توپ از دست رفته، 33 ریباند، 8/81 درصد پرتاب پنالتی، 3/42 درصد شوت 3 امتیازی، 45 درصد شوت 2 امتیازی.
این مسابقه تجربه خوبی برای همه نفراتی بوده است که خصوصا در نیمه اول شرایط یک بازی بین المللی و نزدیک را تجربه کردند اما هنوز در تیم ملی برای برد نیاز به استفاده از تعداد محدودی بازیکنان خاص وجود دارد. امیدوارم سایر بازیکنان هم با دریافت شرایط واقعی خود از سهم بیشتری در عملکرد تیمی برخوردار شوند و باین ترتیب علاوه بر کاهش فشار حریف بر چند بازیکن، با توزیع موقعیتهای بازی شرایط را بر تیم مقابل دشوار کنند.
افزایش آمار توپ از دست رفته، اگرچه شاید با توجه به استفاده از بازیکنانی که کمتر امکان بازی داشتند طبیعی بنظر برسد اما افزایش تمرکز بازیکنان درموقعیتها و شرایط حمله ای را می طلبد. در این شرایط باحتمال زیاد اگر تیم حریف نیز از تعداد توپ از دست رفته بالائی برخوردار نمی بود، تیم ملی ما برنده این مسابقه نمی شد.

هیچ نظری موجود نیست: