۱۳۸۷ خرداد ۱۰, جمعه

ایران - کرواسی، از دیدگاهی دیگر

تیم ملی بسکتبال کشورمان که در مسابقه شب گذشته خود موفق به شکست تیم کرواسی شد از عملکرد نسبتا بهتری در مقایسه با دو بازی گذشته خود برخوردار بوده است.

در این مسابقه تاجیک، داوری، کامرانی، زندی، آفاق، ساهاکیان، نیکخواه بهرامی، حدادی، روزبهانی، داورپناه، باهران و رضائی در ترکیب 12 نفره تیم ملی حضور داشتند.آمار گروهی تیم ملی کشورمان در این مسابقه با بهبود نسبت به دو مسابقه گذشته خود بشرح زیر می باشد:

35 ریباند، 11 همکاری در حمله، 18 توپ از دست رفته، 8 توپ ربائی، 70 درصد پرتاب آزاد، 6/47 درصد شوت 3 امتیازی، 1/42 درصد شوت 2 امتیازی.
آمار گروهی تیم کرواسی نیز در این دیدار باین ترتیب است: 33 ریباند، 11 همکاری در حمله، 16 توپ از دست رفته، 3 توپ ربائی، 65 درصد پرتاب آزاد، 4/29 درصد شوت 3 امتیازی و 9/55 درصد پرتاب 2 امتیازی.

در آمار تیم ایران روند افزایشی آمار پرتاب پنالتی امیدبخش است، امیدوارم این روند (برای اولین بار در تیم ملی) تا بالای 80 درصد ادامه داشته باشد. همچنین امیدوارم که آمار بسیار تعیین کننده توپ از دست رفته نیز با بهبود شرایط بازیکنان طی زمان باقیمانده تا المپیک کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کند.
نکته قابل توجه در این مسابقه درصد بیشتر شوتهای 3 امتیازی تیم ایران نسبت به شوتهای 2 امتیازی این تیم بوده است، این اتفاق نادر از دو دیدگاه قابل بررسی است:
1- لازم است آمار شوتهای 2 امتیازی تیم با توجه به حضور حدادی در زمین و نزدیکی او به سبد از مرز 50 درصد عبور کند، بنابراین این بازیکن باید بیشتر به حرکات پشت به حلقه و از نزدیک سبد اقدام کند.
2- در این شرایط اقدام به شوتهای 3 امتیازی باید در اولویت حمله ای قرار گیرد تا بیشترین امتیاز از هر مالکیت توپ بدست آید. بطور خلاصه، نسبت امتیاز به مالکیت تیم افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست: