۱۳۸۷ خرداد ۸, چهارشنبه

دومین مسابقه تدارکاتی تیم ملی بسکتبال

شب گذشته تیم ملی بسکتبال کشورمان برای دومین بار در برابر تیم ملی ایتالیا قرار گرفت.

در این مسابقه تیم ایتالیا یک تغییر و تیم ملی کشورمان سه تغییر در ترکیب خود داشتند و میزبان موفق شد علیرغم برتری تیم ایران در نیمه اول، نهایتا با نتیجه 67-84 برنده این دیدار باشد.

ایمان زندی، پویا تاجیک و هومن رضائی سه بازیکنی بودند که در ترکیب تیم ملی جای خود را به علی باهران، جابر روزبهانی و سعید داورپناه دادند و از این بین تنها علی باهران بود که فرصت حضور در مسابقه را پیدا نکرد. سایر 11 بازیکن تیم ملی در این دیدار همگی در جریان بازی مورد استفاده قرار گرفتند.

تیم ملی کشورمان با برتری 41-46 در نیمه اول به رختکن رفت اما با افزایش تعداد توپ از دست رفته و پرتابهای ناموفق نتیجه نیمه دوم را باحساب 21-43 به میزبان واگذار کرد.

متاسفانه یکی از مواردی که خصوصا از اواخر وقت سوم به بعد باعث عدم تمرکز بازیکنان کشورمان شده اعتراضات متعدد به داوری مسابقه بوده است. این موضوع مستقل از چگونگی رای داور، برای تیمی که جهت حضور در مسابقات المپیک آماده می شود مناسب نیست و بازیکنان توانمند تیم ملی کشورمان باید با برخورد منطقی با این موضوع سعی در تمرکز بیشتر در جریان مسابقه داشته باشند و توجه کنند که از این پس دوربینهای متعدد کوچکترین حرکات آنان را زیر نظر داشته و ثبت می کنند. تحمل ناداوری یا حرکات نادرست بازیکنان تیم های مقابل و غیره اگرچه شاید دشوار بنظر برسند اما با تمرین و توجه بیشتر می توان برخوردی منطقی، مناسب و غیر احساسی با آنان داشت که در نهایت به نتیجه گیری بهتر منجر می شود.

آمار تیم ملی کشورمان در این مسابقه 23 توپ از دست رفته، 12 همکاری در حمله، 34 ریباند، 61 درصد پرتاب پنالتی، 6/31 درصد شوت 3 امتیازی و 9/55 شوت 2 امتیازی در مقابل 11 توپ از دست رفته، 13 همکاری در حمله، 31 ریباند، 4/71 درصد پرتاب پنالتی، 6/31 درصد شوت 3 امتیازی و 9/63 درصد شوت 2 امتیازی برای تیم ایتالیا بوده است.

روند انجام حرکات گروهی و انسجام دفاعی خصوصا در نیمه اول بازی بسیار بهتر از نیمه دوم مسابقه بوده اما افزایش تعداد توپهای از دست رفته به عنوان عامل اصلی باعث کاهش اختلاف امتیازات و در نهایت برتری تیم میزبان شده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
من هم این بازی رو دیدم و باید بگم که داوری در 3 کوارتر آخر واقعا مغرضانه بود ولی البته این هم درسته که ما باید یاد بگیریم که اینقدر با داور سرو کله نزنیم ، این جالب نیست که بازیکنان ما در بازی دوستانه هم تکنیکال فول بخاطر اعتراض بگیرن !

اما تیم ما برخلاف بازی اول ، واقعا خوب بازی کرد و مخصوصا صمد و کامرانی خیلی خوب بودن و که مورد تحسین گزارشگر تلویزیون ایتالیا هم قرار گرفتن. تکنیک صمد برای اونها هم منحصر بفرد بودو همینطور قدرت بدنی کامرانی بعنوان یه گارد ریزنقش واقعا خوبه. اما کلا از حدادی انتظار بیشتری میرفت ، این بازی تو دفاع خوب نبود و سنترهای ایتالیا گاری و لکتالر خیلی رو دستش گل زدن. حامد آفاق هم خیلی بازی نکرد ولی تو کوارتر اول خیلی موثر بود. در ضمن متوجه نشدم چرا ایمان زندی امروز تو لیست نبود ! داورپناه هم فکر کنم تو این بازی رد شد ! داوری و امینی هم مثل بازی اول عصبی بودن و بد بازی کردن.

در مورد ایتالیا هم این تیم اصلی ایتالیاست ولی خیلی از بازیکنانشون همراهش نیستن. بلینلی و بارنیانی که تو NBA هستن. بازیله و مارکوناتو همراه بارسلونا درگیر فینال لیگ اسپانیا هستن و ضمنا بازیکنان 4 تیم مرحله نیمه نهایی لیگ ایتالیا و 2 تیم آخر جدول بدلیل درگیر بودن در مسابقات باشگاهی ، در این نبودن و تنها بازیکن مشهور این تیم هم لوکا گاری بود.
بهر حال دیدن تیم ملی کشور مقابل تیمهای اروپایی احساس خوبی ایجاد میکنه. امیدوارم روزی این ما باشیم که با بازیکنان دوممون ، اونها رو ببریم.

صفاعلی کمالیان گفت...

خیلی از اظهار نظر شما ممنونم.
همونطور که فرمودین این تیم ملی ایتالیاست بجز بازیکنان شاغل در NBA و بازیکنائی که نتونستن بدلیل بازیهای حذفی در باشگاههاشون به اردوی تیم ملی ملحق بشن.
فدراسیون بسکتبال ایتالیا برای حضور هر چه بهتر در مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا با نظر مربیشون اقدام به برگزاری چندین تورنمنت و مسابقه تدارکاتی در زمانهای مختلف کرده که در هر کدوم از اونها بازیکنانی که مسابقات باشگاهیشون تموم می شه به تیم ملی ملحق میشن.
ممنون از اینکه نظرات گزارشگرها رو برامون گفتین.
من نمیدونم که آیا بازیکنانی که بد بازی می کنن به همین زودی حذف میشن یا نه ولی فکر نمیکنم منطقی باشه که با یک بار امتحان کسی رو از تیم حذف کرد.
در مورد بازیکنانی که همه روزه استراحت می کنن به هر حال با توجه به پستهای بازیشون مربیان نسبت به استفاده از اونها تصمیمگیری می کنن چون حتما اطلاع دارین که مثلا نمی شه هر روز همه رو در ترکیب نگهداشت و تیمها فقط مجاز به ارائه لیست 12 نفره هستن.
بر خلاف شما من فکر می کنم که چیزی که باعث برتری تیم ما در نیمه اول شد دفاع منسجم تیم بود و در نیمه دوم جدا از عدم تمرکز، بهدر رفتن مالکیت توپ بدون استفاده مناسب از اون در حمله بود.
حامد حدادی می تونه در دفاع بسیار مفیدتر از اون چیزی باشه که در حال حاضر هست. اما خب شاید بدلیل خستگی فعلا نمی تونه اونطور که دلش می خواد عمل کنه. بهرحال حامد باید بدونه که اگر می خواد در اروپا و یا NBA بازی کنه لازمه روزهای سختی رو تجریه کنه که استراحت چندانی در اونها نخواهد داشت. ضمن اینکه حامد در حمله هم علاقه ای به بازی پشت به حلقه نشون نمیده که در پست مرکزی الزامیه.
امیدوارم که تیم ملی روز بروز پله های ترقی رو طی کنه و آرزوهای خوب همه ما برای بسکتبالیستهای کشورمون برآورده بشن و اونها هم قدر خودشون رو بدونن.
مجددا از توجه شما سپاسگزاری می کنم.