۱۳۸۷ مرداد ۲۶, شنبه

ایران – آرژانتین، مسابقه چهارم تیم ملی بسکتبال در المپیک

تیم ملی بسکتبال کشورمان در چهارمین مسابقه خود در بازیهای المپیک پکن در برابر تیم ملی آرژانتین، قهرمان دوره قبلی المپیک قرار گرفت.

بازی نزدیک دو تیم در نیمه اول با پرتابهای 3 امتیازی موفق بازیکنان تیم ایران (با آمار 46% در این نیمه)، خصوصا درخشش حامد آفاق اسلامیه با کسب 16 امتیاز و بثمر رسیدن 4 پرتاب موفق 3 امتیازی از 4 اقدام توسط این بازیکن همراه بود و در نهایت نیز این نیمه با برتری 33-42 تیم آرژانتین به پایان رسید.

در نیمه دوم مسابقه، امتیازات کسب شده توسط تیم آرژانتین عمدتا بدلیل دفاع نامناسب بازیکنان تیم کشورمان در برابر ایجاد سدهای بازیکنان با توپ و همچنین بدون توپ تیم آرژانتین صورت گرفت که البته با اقدام به شوتهای موفق تیم آرژانتین نیز همراه میشد.

این بازی در نهایت با نتیجه 97-82 بسود تیم آرژانتین پایان یافت.

آمار این مسابقه از اینجا قابل دریافت است.

تیم ملی کشورمان ساعت 5:30 بامداد روز دوشنبه 28 مردادماه جاری در آخرین دیدار خود در مسابقات المپیک پکن در برابر تیم کرواسی قرار خواهد گرفت.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خدمت مربی بزرگ آقای صفا علی کمالیان
من دو سوال داشتم
اولین سوال
تنها دلیل بازی خوب ایران ضعف تیم مقابل در پست پنج بود یا دلایل بیشتری دارد
دومین سوال
من اطلاعاتی از تیم های ان بی ای که خواهان حضور حامد حدادی هستند ندارم
می شود بگویید کدام تیم ها هستند ولی
آقای آتشی در گزارش بازی ایران با آرژانتین به تیم ممفیس اشاره کردند
با تشکر از مربی بزرگ که همیشه با اخبار بسکتبال و جوابهای کاملش به بسکتبال دوستان کمک زیادی می کند

یا علی

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام و از توجه شما ممنونم،

بنظر من موقعیت آرژانتین در پست 5 رو شاید بسختی بشه ضعف در این پست دونست چون این تیم در برابر تیمهای دیگه هم بازی کرده و بغیر از لیتوانی که در لحظات پایانی مغلوبش شده با بقیه که از سنترهای بسیار خوبی هم برخوردارن خوب بازی کرده و همه رو برده ولی خب همونطور هم که گفتم در این مسابقه بازیکنان ما در پرتابهای 2 و خصوصا 3 امتیازی، بویژه در نیمه اول موفقتر از بازیهای قبلی عمل کردند. ضمنا تیم آرژانتین هم تیم ما رو در دفاع آنچنان تحت فشار قرار نداد و بهمین دلیل هم تعداد توپ از دست رفته ما کمتر از همیشه بود (13 عدد).

در مورد حامد حدادی بطوریکه من شنیدم تیمهای میامی، آتلانتا، یوتا و ممفیس به استخدام حدادی تمایل نشون دادن اما گویا ممفیس قرارداد طولانی تری پیشنهاد کرده.