۱۳۸۷ مرداد ۲۰, یکشنبه

ایران - روسیه، اولین مسابقه تیم ملی بسکتبال در المپیک

تیم ملی بسکتبال کشورمان در اولین مسابقه خود در المپیک پکن دربرابر تیم روسیه، قهرمان اروپا قرار گرفت.

در اولین دیدار مسابقات بسکتبال المپیک، تیم ملی ایران در برابر تیم قدرتمند روسیه با نتیجه 71-49 شکست را پذیرفت. نیمه اول مسابقه نیز با حساب 38-22 بسود تیم روسیه پایان یافت.

22 توپ از دست رفته، 50 درصد پرتاب آزاد و 35 درصد آمار پرتاب 2 امتیازی از نکات منفی تیم ایران در این مسابقه بود. ضمن اینکه بازیکنان روسیه مجموعا 11 بار موفق به توپ ربائی از بازیکنان تیم کشورمان شدند.

در این دیدار تیم روسیه با آغازی خارق العاده و با حساب 24-5 که عمدتا با درخشش رابرت هولدن، بازیکن امریکائی تبار خود و همچنین با بثمر رسیدن 11 پرتاب از 14 اقدام به شوت منطقه ای (79درصد) آنان بود، برتری خود را بر تیم کشورمان تحمیل کرد اما پس از آن تیم ایران مجموعا در زمانهای دوم و سوم بازی با ارائه بازی قابل قبول و منطقی تری توانست نتیجه این دو پریود را با حساب 14-17 و 8-16 به نفع خود خاتمه دهد. در نهایت تیم روسیه با تکیه بر نمایش فوق العاده در وقت اول و همچنین استفاده از اشتباهات بازیکنان تیم ایران که در وقت آخر بازی حتی موفق به کاهش اختلاف امیازات تا 9 امتیاز نیز شدند، با افزایش اختلاف امتیازات خود، در نهایت با پرتاب سه امتیازی نزدیک به پایان زمان مسابقه توسط ویتالی فریدزن با نتیجه نهائی 71-49 موفق به شکست تیم کشورمان شد.

آمار این مسابقه از
اینجا قابل دریافت است.

تیم ایران در دومین مسابقه خود در مسابقات المپیک روز سه شنبه 22 مرداد ماه، ساعت 5:30 بامداد بوقت تهران در برابر تبم لیتوانی، تیم سوم مسابقات قهرمانی جام ملتهای اروپا در سال 2007 قرار خواهد گرفت.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

جناب آقای کمالیان سلام
اول ممنون از سایت خوب شما بعد خواستم اگر امکان داره به طور کامل اصطلاحات بسکتبال در مربیگری را بگوئید من کتاب اصطلاحات بسکتبال در داوری رو دارم ولی مربیگری رو ندارم اگر در سایت بیاریدممنون میشم

صفاعلی کمالیان گفت...

دوست عزیز،
از اظهار لطفتون ممنونم.
متاسفانه فرهنگ اصطلاحات بسکتبال بسیار وسیعه و نمی تونم همه رو براتون ذکر کنم اما راه حلی که بنظرم میرسه اینه که اگر در مورد اصطلاحی سئوال دارین، بپرسین و در حد بضاعت خودم سعی کنم اونها رو پاسخ بدم.
شاید هم پستی برای این منظور ایجاد کنم تا در اون سئوالاتتون در این زمینه رو مطرح بفرمائید تا پاسخ بدم.

ناشناس گفت...

سلام آقای کمالیان بازی تیم کشورمون در مقابل روسیه رو سه بار به دقت دیدم و چند سوال برام پیش اومد:
1.در مورد خصوصیات فردی بازیکنان تیم ملی ما، در پاره ای از زمان بازی که تیم روسیه پرس رو از داخل زمین ما انجام می داد حامد حدادی و بازیکنان دیگری که به نوبت در زمین استفاده می شدند،اقدام به پیک دهی بازیکنان روسیه می کردند و صمد نیکخواه توپ رو تا زمین روسیه می آورد و به مهدی کامرانی می داد آیا واقعا بال هندینگ کامرانی به عنوان گارد تیم ملی در حد صمد نیکخواه با 2 متر قد و به عنوان پاورفوروارد نیست؟
2.سوال بعدی راجع به حضور علی دورقی،او به منطقه بالای قوص روسیه می آمد وپیک می داد تا کامرانی در زمین روسیه مانور دهد و جز او هیچ کس دیگری در زیر سبد برای ما بازی نمی کرد و منطقه رنگی کاملا خالی بود آیا هدف آقای ترومن از این کار این بود که بازیکنان سنتر روسیه به هوای نبودن سنتر تیم ما در منطقه زیر سبد انجا را خالی کرده و بازیکنانی چون کامرانی وصمد بتوانند برش بزنند و به تو بروند؟یا نه چون دورقی دید در زیر سبد کارایی ندارد به بالا آمد؟ چون عین همین کار دورقی را در لیگ خودمان از جابر روزبهانی دیدم که در بازی مقابل صبا در تهران وقتی در مقابل گارث و حدادی کارایی نداشت به بالا آمد و به آرن داودی کمک کرد
3.من هرچه دفاع تیم روسیه رو برانداز کردم به چیزی نرسیدم و به هیچ یک از سیستم های دفاعی که بلد بودم شباهت نداشت فقط چیزی که فهمیدم مدل ایستادنشان به یک دو دو می خورد ولی سبک دفاعشان یار گیری بود. می توانید کمی دفاع آنها رو برایم باز کنید.ممنون می شوم اگر در یک پست به طور کامل این کار را انجام دهید
اگر وقت داشتید و برایتان مقدور بود ممنون میشوم اگر برای درک بهتر با تصویر همراه باشد.
ضمنا برنامه تان را در تلویزیون دیدم و راجع به نظرتون در مورد بازیهای تدارکاتی تیم ملی موافقم چون مثلا رشته کشتی که همواره برای ما مدال آور بود و بازیکنان ما کاملا آب دبده هستند شاید با استراحت بیشتر و مسابقات معدودی قبل از المپیک به آمادگی برسند ولی بسکتبال ما که هیچ تجربه ای ندارد شرایطش متفاوت است و از طرفی در این مسابقات اصلا بردوباخت برای ما مهم نیست و ما اصلا انتظار حتی صعود از گروهمان راهم نداریم که بخواهیم بسنجیم که آیا بازی تدارکاتی زیاد باعث باخت ما شد.
ممنون می شوم اگر نظر خود را در مورد تمامی سوالات و به خصوص سیستم دفاعی روسیه به من بگویید.

ناشناس گفت...

سلام
لطفا در مورد تعداد زمانهای استراحتی که یک مربی می تواند بگیرد رو ذکر کنید . و اینکه در چه مواقعی گرفتن زمان استراحت ضروری است و...
کل در مورد فلسفه مربیگری توضیحاتی بدهید

ناشناس گفت...

سلام جناب آقای کمالیان
من بازیکن تیم یک شهرستان هستم،اوضاع در هیئت بسکتبال شهرستان بسیار بد به طوری که فقط و فقط دارند به تیم های پایه اونم تو تابستان فقط دارند می رسند، هفته پیش بود امدند اسم 20 نفر را اعلام کردند و گفتند که این 20 نفر جزء تیم شهرستان هستنددر صورتی که تمرین تیم شهرستان با جوانان و نوجوانان یکی است و تعدادی بازیکن که سطحشان به تیم نوجوانان هم نمی رسد به تمرین می آمدند ولی بعد از انتخاب 20 نفر تیم، به یک جلسه هم نمی کشد که دوباره همه به تمرین باز می گردند.
تا چند سال پیش تیم بزرگسالان شهرستان قوی بود ، ولی به محض اینکه شهرداری مقداری قابل توجهی پول به حساب هیئت واریز نمود ، که همین امر سبب رو کار آمدن تعدادی از پیشکسوتان که اصلاٌ تا به آن روز ما ندیده بودیمشان شد،زیرا قبل از اینها مربیانی بودند که برای بچه ها دل می سوزاندند و حقوقی دریافت نمیکردند ولی به محض ورود پول به هیئت پیشکسوتان جلو آمدند و گفتند که ما میخواهیم تمرینات تیم های شهرستان را زیر نظر بگیریم. به همین دلیل به مربیان دلسوز قبلی خیلی ساده فرمودند خوش آمدین بدون پرداخت حق الزحمه، بعد از ان پیشکسوتان همیشه بر سر ما میزدند که از پایه ضعیف هستین و یک بار هم نشد که کارهای پایه با ما انجام دهند و همه را تقصیر مربیان قبلی ما انداختند، سپس ما را به مسابقات شهرستانهای استان بردند و پس از کسب مقام سوم، نزدیک به 2 سال بود که هیچ مسابقه ای نداشته ایم، هرچه می گوفتیم مسابقه می گفتند دعوتنامه نداریم با کی مسابقه بدهیم.
چند ماه پیش توسط استانی دیگر در مسابقات آن استان دعوت شده و پس از کسب نتایج ضعیف اضهار داشتند تیم شهرستان نباید در این مسابقات شرکت می کرد زیرا تیم های قبلی شهرستان تیم آن استان را با اختلاف فاحش شکست می داده است ولی چون ما شکست خورده بودیم نباید می رفتیم، ضمنا ما به دلیل کمتجربگی و استرس بازی ها را واگذار می کردیم و ما در این مسابقات مربی نداشتیم و یکی از بازیکنان با تجربه مربیگری می کرد، اکثراٌ با تیم های جوانان و... بازی می کنیم.
من که نزدیک 20 سال سن دارم و 6 سالی هست که بسکتبال را آغاز کرده ام در حسرت شرکت در مسابقات برای کسب تجربه نه نتیجه خواهی می باشم.
ببخشید سرتان را درد آوردم، نمدانستم چه کار کنم تا اینکه با وبلاگ شما آشنا شدم ، و به منظور درد دل باش شما صحبت می کنم.
خیلی ممنون
mr.y0hoo@gmail.com

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام، ممنون از سئوال شما.
سعی می کنم در مورد سئوال شما در یک پست توضیح بدم.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام دوست عزیز،

امیدوارم هرچه زودتر مشکلات شما در شهرستانتون حل بشن. مطمئنا بخوبی می دونین که همه افرادی که ورزش می کنن یا در هر مسیری قرار می گیرن متاسفانه یا خوشبختانه مشکلات مربوط به خودشون رو تجربه می کنن.
امیدوارم شما هم درکارتون موفق باشین و مشکلاتتتون به شایسته ترین نحو حل بشن.

صفاعلی کمالیان گفت...

آقای امین عزیز،

ممنونم از سئوالاتتون و امیدوارم با این نحوه پیگیری که از شرایط اصلی پیشرفت هم هست هر چه زودتر مدارج ترقی رو طی کنین.

بمحض اینکه فرصتی پیدا کنم جواب سئولات شما رو خواهم نوشت.