۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

ایران-لیتوانی، دومین مسابقه تیم ملی بسکتبال در المپیک

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین مسابقه خود در المپیک پکن دربرابر تیم قدرتمند لیتوانی، تیم سوم اروپا قرار گرفت.

در این بازی، تیم ملی ایران با شروعی مناسب موفق شد در وقت اول با نتیجه 15-20 از حریف خود پیشی بگیرد. اما با شروع زمان دوم، تیم لیتوانی با کسب 18 امتیاز پی در پی اجازه امتیازآوری به تیم کشورمان را نداد. تعویض بازیکنان و درخواست زمان استراحت توسط رایکو ترومن هم در این پریود تغییری در روند بازی بوجود نیاورد و نتیجه نیمه اول با حساب 46-34 بسود تیم لیتوانی خاتمه یافت. در نیمه دوم هم تیم لیتوانی با تداوم کسب امتیازات متعدد و افزایش فشار دفاعی در تمام زمین موفق به افزایش اختلاف مسابقه شد و نهایتا نتیجه بازی را با حساب 99-67 بسود خود به پایان رساند.

23 توپ از دست رفته که به تنهائی 18 مورد آن با توپ ربائی حریف بوجود آمده است، بهمراه آمار 33 درصد برای پرتابهای 2 امتیازی و همچنین عدم انجام پوششهای دفاعی خصوصا در داخل محوطه ذوزنقه از نکات منفی عملکرد آماری تیم ملی بسکتبال کشورمان می باشد.

آمار این مسابقه از اینجا فابل دریافت است.

سومین مسابقه تیم ملی ایران در المپیک پکن روز پنجشنبه 24 مرداد ماه ساعت 7:45 صبح بوقت تهران مقابل تیم بسکتبال استرالیا برگزار می شود. لازم بذکر است که پیش از این تیم کشورمان در 3 مسابقه تدارکاتی که مقابل استرالیا، قهرمان اقیانوسیه در این کشور برگزار کرده مغلوب حریف خود شده است.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

آقای کمالیان عزیز ، جای یک پوینت گارد بازیساز مثل شما در جمع تیم ملی واقعا خالی است ، اگر چه مهدی کامرانی و دیگر عزیزان مطمئنا بازیکنان قابلی هستند ولی آمار پاسهای منجر به گل و کلا دیگر آمار گاردهای ما گویای ضعف این عزیزان است. ما نیاز به پوینت گاردی داریم که بازیکنانی مثل حامد حدادی ، صمد و ... را در بهترین موقعیت تجهیز نماید، از آنجا که بازیهای شما را از دوران نوجوانی دیده ام و از الگوهای من در بازی پوینت گارد بوده اید ، فکر میکنم جای شما واقعا خالی است.

صفاعلی کمالیان گفت...

خیلی از لطف شما متشکرم و معتقدم گارد راسهای فعلی تیم ملی از بهترین نفرات تیم هستند و همه ما بوجودشون افتخار می کنیم.

ناشناس گفت...

سلام خدمت مربی بزرگ آقای کمالیان
به نظر شما بازیکنان تیم ملی در بازی باروسیه و لیتوانی باتوجه به پست هایی که استفاده شدند آیا قد بازیکنان پست چهار تیم ملی نا مناسب نبود و چرا بعضی بازیکنان در پست تخصصی خود استفاده نمی شوند و ازبازیکنان بلند قد ذخیره استفاده نمی شود مٍثل اینکه بعد از آیدین دیگر پست چهار کارایی
ندارد و تیم ملی در پست های دیگر نیز یکدست نیست و بعضی بازیکنان جایگزین خوب بازی نمی کنند و سوال دیگراینکه چرا تیم ملی کوارتر چهارم بازی را از دست می دهد
با تشکر از شما مربی بزرگ

صفاعلی کمالیان گفت...

از اظهار لطف شما ممنونم.

اصولا بازیکنان پست 4 در بسکتبال ما نیاز به مهارت آموزی بیشتری دارند. بطور مثال یا فقط بر مهارتهای حمله ای مسلط هستند و یا صرفا بر مهارتهای دفاعی و این نقیصه باعث عدم تعادل تیمی در حمله و یا دفاع میشه.

نمی دونم منظور شما کدام بازیکنه که در پست تخصصی خودش بازی نکرده. اگر منظورتون خروج بازیکنان مرکزی (4 و5) از محدوده ذوزنقه است که خب این از مقتضیات تاکتیکی تیمه.

قابلیت ویژه آیدین نیکخواه در بسکتبال ما این بود که وقتی در پست 4 استفاده میشد و به پشت قوس 3 امتیازی می آمد توانائی پرتابهای راه دور رو داشت و می تونست مثل بازیکنان پیرامونی هم حرکات نفوذی انجام بده و همچنین توانائی بازی مثل بازیکنان پست 4 رو هم کم و بیش در حمله و دفاع داشت. متاسفانه در بسکتبال ما جایگزینی برای آیدین وجود نداره.

دلائل عقب افتادگی تیم در وقت چهارم متعدد هستند، خستگی و یا ضعف توانائی جسمانی، عدم وجود تجربه کافی در این سطح از بسکتبال برای کنترل بازی و نتیجه، از دست رفتن انگیزه روانی برای ادامه مسابقه، از دست رفتن تمرکز بازیکنان بدلائل مختلف و غیره.