۱۳۸۶ دی ۲۸, جمعه

به یاد آیدین

فکر کنم لازم باشه که در ابتدای کار یادی از آیدین نیکخواه بهرامی که تازه از بینمون رفته بکنم و ترجمه مقاله ای رو که چند روز قبل با همکاری جف تیلور تهیه و روی سایت فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) گذاشتیم براتون در این پست بگذارم.

روحش شاد و یادش گرامی.

ایران مصمم به گرامیداشت یاد آیدین در المپیک (FIBA.com)
شوک و دلتنگی ای که پس از فوت غم انگیز ستاره بسکتبال ایران، آیدین نیکخواه بهرامی اتفاق افتاد، از بین نخواهد رفت.
آیدین 26 ساله، بهمراه نامزدش در یک تصادف اتومبیل که در ساعات اولیه روز 28 دسامبر اتفاق افتاد درگذشت در حالیکه دو سرنشین دیگر از مرگ نجات یافتند.
اما مربی تیم ایران، رایکو ترومن، مصمم است که یاد آیدین را با حفظ تیم ملی ای که او به عضویت قوی در آن همواره افتخار می کرد، گرامی دارد.
ایران در ماه اوت در مسابقات المپیک بازی خواهد کرد.
ترومن این هفته گفت: در حال حاضر و پس از این تراژدی، دو نکته به چشم می خورد.
صمد، برادر آیدین باید قوی تر از گذشته ادامه دهد و برای اینکه آیدین خوشحال باشد، تیم ملی نیز باید عملکرد قوی تری در بازیهای المپیک داشته باشد.
آیدین که برادرش محمد صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ایران است، بطور متوسط در هر بازی 13 امتیاز در مسابقات قهرمانی ملتهای آسیا کسب کرد تا به کشورش برای کسب مدال طلا و صعود به المپیک پکن کمک کند. صمد هم 14 امتیاز به آن اضافه می کرد.
پیروزی در قهرمانی فیبا آسیا در ژاپن پر افتخارترین لحظه کشور در بسکتبال بوده و اندوه ناشی از فوت آیدین نیز بی اندازه فراوان است.
مردم بسیاری در مراسم ترحیم او شرکت کردند تا یاد او را گرامی دارند. مسئولین مختلف، مربیان و ورزشکاران در مراسم تشییع پیکرش یک روز پس از حادثه حضور یافتند. مراسم تدفین در قبرستانی در نزدیکی تهران انجام شد و تمام مسابقات آن هفته در ایران لغو گردید.
ترومن می گوید: آیدین نه تنها یک بازیکن برجسته بسکتبال بلکه یک انسان خوب و مؤدب نیز بود. او یک جوان با شخصیت بود.

هیچ نظری موجود نیست: