۱۳۸۷ خرداد ۱۲, یکشنبه

ایران - ایتالیا از نگاه آمار

تیم ملی کشورمان در مسابقه شب گذشته خود در برابر تیم میزبان چهره ای متفاوت از خود به نمایش گذاشت.

در این مسابقه تاجیک، امینی، داوری، کامرانی، اکبری، زندی، آفاق، سهراب نژاد، ساهاکیان، نیکخواه بهرامی، حدادی و رضائی در ترکیب تیم ملی قرار داشتند و همگی بجز سهراب نژاد فرصت حضور در جریان بازی را پیدا کردند.

آمارگروهی تیم کشورمان باین شرح بوده است: 14 همکاری در حمله، 14 توپ از دست رفته، 38 ریباند، 1/74 درصد پرتاب پنالتی، 3/35 درصد شوت 3 امتیازی، 8/55 درصد شوت 2 امتیازی. از سوی دیگر آمار گروهی تیم ایتالیا نیز باین ترتیب بوده است: 15 همکاری در حمله، 21 توپ از دست رفته، 29 ریباند، 90 درصد پرتاب آزاد، 40 درصد شوت 3 امتیازی، 6/60 درصد شوت 2 امتیازی.
کاهش توپهای از دست رفته، افزایش مشهود همکاری گروهی، ثبات درصد پرتابهای آزاد و تعداد ریباند (که البته حامد حدادی با 17 ریباند سهم بسیاری در آن داشته است) بهمراه افزایش درصد شوتهای 2 امتیازی به میزان قابل قبول بالای 55 درصد (آمار 41 درصدی حدادی در این بازی همچنان نیاز به بهبود دارد و در اینصورت آمار تیمی نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت)، در کنار توزیع امتیازات کسب شده در بین 4 تن از بازیکنان (کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی و حدادی، نزدیک 75 درصد امتیازات تیم را کسب کرده اند)، تعداد 13 توپ ربائی (که حدود نیمی از آن توسط مهدی کامرانی انجام شده است) از نکات قابل توجه دراین مسابقه می باشند.
ضمنا تیم ملی کشورمان در این بازی برای اولین بار 27 اقدام به پرتاب پنالتی نموده که از این تعداد 20 امتیاز کسب شده است. این در حالیست که در مسابقات قبلی، تیم ملی بسکتبال حداکثر به 20 پرتاب آزاد اقدام نموده که از آن حداکثر موفق به کسب 14 امتیاز بوده است. از دیگر موارد قابل توجه 6 بلاک شات تیم ایتالیا در مقابل 1 بلاک شات تیم ملی ایران است که با وجود بازیکنان بلند قامت در تیم کشورمان قدری عجیب بنظر می رسد. ضمنا درصد های بالای شوتهای 2 و 3 امتیازی تیم ایتالیا هم حاکی از آنست که این تیم تحت فشار دفاعی لازم دربیرون و داخل قرار نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست: