۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

از المپیک پکن تا قهرمانی جوانان آسیا در تهران

تقریبا از پیش از مسابقه نهائی المپیک تا پایان مسابقات جوانان آسیا در تهران غیبتی نسبتا طولانی داشتم و از این بابت عذرخواهی می کنم.

در این مدت ایالات متحده امریکا با کسب مقام قهرمانی در مسابقات المپیک به ناکامی های خود در چند دوره اخیر مسابقات جهانی و المپیک خاتمه داد، بسکتبال کشورمون، همونطور که قبلا براتون نوشته بودم، با 10 پله صعود در رتبه 23 رده بندی فدراسیون بین المللی بسکتبال قرار گرفت و بالاخره تیم ملی جوانان ایران هم با کسب مقام قهرمانی مسابقات جوانان آسیا در تهران و صعود به مسابقات قهرمانی جوانان جهان که سال آینده در نیوزیلند برگزار می شود، موجب شادی مردم عزیزمون شد.

با توجه به پوشش کامل مسابقات اعم از گزارش کامل و آمار که در وبسایت هر دو دوره مسابقه ارائه می شد، حتما در جریان آنچه اتفاق افتاده هستید و نیاز به تکرار اونها نیست اما بطور خلاصه و در یک پست به آنچه در مسابقات جوانان گذشت اشاره خواهم کرد.

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز.
بنده هم مانند شما یک وبلاگ درباره ی بسکتبال به نام:
.:: بزرگترین پایگاه تخصصی بسکتبال ::.
دارم.
مایل به تبادل لینک با شما هستم.
اگر شما هم موافقید به وب من بیایید و نظر دهید.
http://www.bball.sub.ir

ناشناس گفت...

با سلام
من چند سال پیش که دوم دبیرستان بودم،بازیکنانی نظیر فلاحت ، هنرمند و... که اصفهانی هستند را در مسابقات دبیرستان هادر برابرشان بازی نمودم ، با دیدن این بازیکنان در تیبم ملی جوانان به شدت تعجب کردم و می خواهم بدانم واقعاً تیم جوانان صغر سنی ندارد یعنی اینها مدارج تحصیلی را به سرعت طی کرده اند که حالا تنها با 17 سال در تیم جوانان بازی میکنند، من الان 2 سال هست که وارد دانشگاه شدم، وبرایم جای تعجب دارد که اینها چگونه هنوز در تیم ملی جوانان بازی می کنند.

لطفا در مورد داوری درجه 3 اطلاعاتی را بیان نموده.


برای پیشرفت انفرادی تمریناتی را لطف کنیدو بگذارید (شوت، برش،بال هندلینگ و...)

با تشکر

ناشناس گفت...

سلام
چرا تیم جوانان در دیدار با فیلیپین و سوریه به مشکل برخورده بود.
آیا به راستی این بهترین تیم جوانان می باشد؟

ناشناس گفت...

با سلام و عرض خسته نباشی
جناب آقای کمالیان ،از زحمات بیدریغ شما سپاسگزارم.چنانچه مقدور می باشد لطف کنید در خصوص اصطلاحات بسکتبال به زبان انگلیسی و ترجمه آن درج مقاله فرمائید.بطور مثال:Weak side و ....
با درود

ناشناس گفت...

با سلام

اگر ميتونيد و در سالن بوديد جريان دقيق اتفاقي كه در مسابقه چين و سوريه افتاد رو هم بنويسيد ،‌ براي اينكه خيلي از سايتهاي چيني ، اون ماجرا رو توطئه ايران براي حذف چين ميدونستن !! و نوشتن كه مربي چين قصد كنار كشيدن نداشته و داور يكطرفه بازي رو قطع كرده !
تشكر

ناشناس گفت...

من هر چی گشتم نتونستم نوشته ای از شما رو پیدا کنم که راجع به معرفی نفرات تو تیم بسکتبال وکتر یکایکشون باشه .....میشه منو راهنمایی کنید؟

ناشناس گفت...

سلام
چرا جواب سوالات را اینقدر دیر می دهید ؟
1

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام آقای میلاد... از توجه شما ممنونم و امیدوارم در مدیریت وبسایت خودتون موفق باشید.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام، در مورد سن بازیکنان تیم ملی جوانان باید بگم که این افراد نفراتی هستند که از سنین بسیار پائین در مسابقات مختلف فدراسیون حضور داشته اند و بنابراین سالهاست که سن اونها رو همه می دونن ضمن اینکه تا جائیکه من خبر دارم فدراسیون بسکتبال در اردوهای تیمهای ملی از پذیرش افرادی که شناسنامه های مشکوک دارند جدا خوددداری می کنه.
در عوض تیمهائی که در برابر تیم جوانان کشورمون بازی کردن بطور واضح بازیکنان بزرگتر از سن جوانان داشتند.
در مورد داوری درجه 3 بهتره به هیئت بسکتبال استان و یا شهرستان خودتون مراجعه کنین.
برای ارتقاء مهارتهای فردی هم در آینده مطالبی رو براتون ذکر خواهم کرد.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
در مورد بازیهای تیم ملی جوانان در برابر تیمهای فیلیپین و سوریه، شخصا فکر می کنم بطور کاملا خلاصه، علاوه بر ضعف در مهارهای پایه (انفرادی و جمعی)، ضعف عمومی قوای جسمانی و عوامل روانی که در تیمهای جوانان، نوجوانان و یا سنین پائینتر بسیار تاثیرگذار هستند هم کاملا دخیل بودند.

حتما اطلاع دارین که ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی جوانان بدلیل ادامه تحصیل در خارج از کشور زندگی می کنه و نتونست برای این مسابقات برگرده.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام دوست عزیز، در مورد اصطلاحات بسکتبال هم توضیح خواهم داد فقط در این زمینه ترجیح میدم که شما اصطلاح مورد نظر خودتون رو بفرمائید تا من هم توضیح لازم رو خدمتتون عرض کنم.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام، در مورد اتفاقی که در مسابقه چین در برابر سوریه رخ داد من همه ماجرا رو ندیدم اما در سالن بودم و بعضی از اتفاقات رو دیدم.
اونچه که از مطبوعات چینی نقل فرمودین رو من بهیچ عنوان تائید نمی کنم... مربی چین بدلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور مسابقه تیم خودش رو از زمین بیرون آورد. ناظر مسابقه مدتی با کادر فنی تیم چین مذاکره کرد، بعد هم برای آخرین بار به اونها تذکر داد و بالاخره بعد از پافشاری اونها سرداور اعلام باخت فنی کرد... البته بعضی از خبرنگاران می گفتن که بازیکنان تیم چین درست پیش از اعلام باخت فنی قصد ورود به زمین رو داشتن و یا اینکه مترجم تیم چین بخوبی به وظیفه اش عمل نکرده... اینها مواردی بودن که من شخصا ندیدم.
متاسفانه در زمان برگزاری این مسابقه مسئولین فیبا آسیا در سالن حضور نداشتن وگرنه سعی می کردن که اتفاقات بطور مناسبتری حل و فصل بشن.
کاری که انجام شد، بر اساس شواهد کاملا قانونی بود اما شاید این امکان وجود داشت که با وجود اعمال قانون منطقی تر عمل بشه.

صفاعلی کمالیان گفت...

خانم مژگان سلام،
من متاسفانه بطور کامل متوجه منظور شما نشدم اما اگر سئوالتون این باشه که آیا در مورد تک تک بازیکنان تیم ملی جوانان مطلبی نوشته ام یا خیر؟پاسخ من اینه که در مورد بازیکنان این تیم باین شکل مطلبی ننوشتم.

صفاعلی کمالیان گفت...

سلام،
از اینکه پاسخ سئوالات رو دیرتر از گذشته می نویسم عذرخواهی می کنم...
تاخیر در پاسخگوئی صرفا بدلیل مشغله بیشتره نه بی توجهی به نظرات بازدیدکنندگان محترم.