۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

از راه دور

بعد از اینکه چند روز در مسافرت به دهکده مسابقات در گوانگجو و همینطور عادت کردن به محیط زندگی در اینجا گذشت بد ندیدم که پستی رو براتون بنویسم.
بطور خلاصه، گروه اعزامی تیم ملی بسکتبال پنجشنبه شب، مورخ 20 آبانماه به گوانگجو رسید و ساعات ابتدائی روز جمعه21ام به دهکده المپیک آسیائی وارد شد. بعد از اون روز جمعه به تجدید قوا و البته مراسم افتتاحیه که تا نیمه شب طول کشید گذشت.
حضور صمد نیکخواه بهرامی بعنوان پرچمدار گروه اعزامی کشورمون باعث خوشحالی همه بسکتبالیستها شده و البته ورزشکاران ایرانی هم توجه خاصی بایشون دارن.
متاسفانه رژه گروه کشورمون با نظم مناسبی برگزار نشد. ای کاش مسئولین کمیته ملی المپیک ایران با توجه بیشتری رژه گروه اعزامی کشورمون رو سازماندهی می کردن. خصوصا حضور کادر اجرائی در جلوی صف رژه روندگان و البته جلوی ورزشکاران خیلی جالب بود!
ای کاش به ورزشکاران توجه بیشتری میشد.
ای کاش گروه ما هم، مانند چینی ها که تعداد کمی از مدیران ورزششون در جلوی کاروان حرکت می کردن و بقیه نفرات اجرائی رو در پشت سر ورزشکاران قرار داده بودن، سازماندهی میشد. شنیدم یکی از روسای فدراسیونهای کشورمون که در بین تماشاگران بوده در اواسط مراسم به نحو جالبی خودش رو داخل صف رژه روندگان ایرانی وارد کرده بود. خدا قوت!
بگذریم،صبح شنبه به انجام تمرینات با وزنه و بعدازظهر به تمرین بسکتبال در سالن تمرین دهکده گذشت. البته من برای دیدن مسابقه بین تیمهای فیلیپین و کویت (که بدلیل تعلیق کمیته ملی المپیکشون با نام ورزشکاران کویتی بازی می کردن) به محل برگزاری این مسابقه رفتم.
فیلیپین که دو بازیکن امریکائی جدید هم به ترکیبش اضافه کرده، در یک بازی نزدیک تونست کویتی ها رو با نتیجه 76-69 شکست بده. خب همونطور که می دونین برنده این بازی حریف اول تیم ملی کشورمون میشد.
امروز، برگزارکننده ها برای هیچ تیمی تمرین در سالنهای مسابقات در نظر نگرفته بودن اما خوشبختانه تونستیم هماهنگی لازم با مربی جدید تیم اردن رو برای انجام یک بازی دوستانه با این تیم جوان در سالن بسکتبال دهکده انجام بدیم. این بازی در چهار وقت 15 دقیقه ای بصورت روان انجام شد و البته بسود تیم کشورمون باتمام رسید.
از نکات جالب توجه اینه که هیچکدوم از مربیان و بازیکنان تیم چین بدلیل دعوا و کتک کاری در جریان مسابقه با تیمی از برزیل محروم نیستن و اعمال محرومیت اونها توسط فدراسیون بسکتبال چین که به فیبا منعکس شده بود تنها بدلیل جلوگیری از عکس العمل شدید فدراسیون جهانی بود!
بر خلاف روال معمول برگزار کننده های مسابقات بسکتبال، تا بحال هیچ رویه ای رو برای خرید DVD مسابقات در اختیار تیمها قرار ندادن و البته فیلمبرداری توسط نفرات تیمها هم گویا بدلیل مشکلات حق پخش تلویزیونی مقدور نیست. البته فیلم مسابقه فیلیپین و کویت بطور خاصی تهیه شده و فردا هم در جلسه با بازیکنان بررسی خواهد شد.
در ادامه دو عکس از گروه بسکتبال که قبل از مراسم افتتاحیه و همینطور پیش از مسابقه دوستانه با تیم اردن گرفته شده و فکر می کنم براتون جالب باشه قرار می دم.
امیدوارم بتونم در فرصتهای بعدی مطالب بیشتری رو براتون بنویسم که مورد توجه قرار بگیره.



هیچ نظری موجود نیست: