۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

برکناری سرمربی تیم ملی بسکتبال اسپانیا، قهرمان جهان

فدراسیون بسکتبال اسپانیا طی اطلاعیه ای پایان همکاری خود با پپو هرناندز، سرمربی تیم ملی این کشور که در سال 2006 موفق به کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن شده بود را اعلام کرد.

در این اطلاعیه علت برکناری هرناندز، در حدود 2 ماه پیش از آغاز مسابقات المپیک، عدم رعایت مفاد قرارداد فیمابین و بی احترام به فدراسیون بسکتبال اسپانیا و مسئولین اجرائی آن در معرض عموم و ذکر اتهاماتی مانند "بدرفتاری" و "اذیت کردن" اعلام شده است.


هرناندز در اوایل ماه گذشته میلادی در مصاحبه ای مطبوعاتی بدون هماهنگی با فدراسیون بسکتبال اسپانیا و بصورت یکجانبه تصمیم خود را در مورد کناره گیری از تیم ملی پس از مسابقات المپیک پکن اعلام نمود. این تصمیم با عکس العمل فدراسیون بسکتبال اسپانیا و درخواست تشکیل جلسه با وی همراه شد، جلسه ای که به هر دلیل هرگز تشکیل نشد.

اتفاقات اخیر موجب نگرانی علاقمندان بسکتبال اسپانیا شده است که خصوصا پس از کسب مقام قهرمانی جهان به هرناندز نیز علاقه زیادی دارند.

فدراسیون بسکتبال اسپانیا اعلام کرده که فعلا در مورد جانشین هرناندز تصمیم گیری نشده است اما تعدادی برای قبول این سمت اعلام آمادگی کرده اند.

اردوی تیم ملی بسکتبال اسپانیا که مقرر بود روز 21 تیرماه آغاز شود احتمالا تغییر خواهد کرد.
عکس از: FIBA.com

هیچ نظری موجود نیست: