۱۳۸۷ بهمن ۱۲, شنبه

بررسی تخلفات فدراسیونهای بسکتبال در رده های سنی پایه

فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا)، در حال بررسی و انجام تحقیقات در مورد استفاده از بازیکنانی است که توسط فدراسیونهای بسکتبال با مدارک شناسائی تقلبی در مسابقات رسمی شرکت کرده اند.

در این زمینه یک تیم پسران از قاره آسیا و یک تیم دختران از قاره آفریقا موضوع اصلی تحقیقات هستند.

بر این اساس فیبا پس از مطرح شدن موضوع ارائه مدارک مخدوش و استفاده غیر قانونی از بازیکنان در رده های سنی پایه، مبادرت بانجام تحقیقات لازم، استماع ادله فدراسیونهای مورد نظر و همچنین دریافت مدارک آنها نموده است و در تاریخ دهم فوریه سالجاری با اعلام تیم سوم از قاره آسیا که پس از ایران و قزاقستان به مسابقات قهرمانی زیر 19 سال جهان در نیوزیلند راه می یابد، در یکی از این موارد تصمیم گیری خواهد کرد.

در صورت اثبات تخلف،احتمال می رود فدراسیون مربوطه با جرائم و/یا محرومیتهای سنگین نیز روبرو شود.

هفته شانزدهم لیگ بسکتبال باشگاههای دسته اول فرانسه

هفته شانزدهم از مسابقات بسکتبال دسته اول باشگاههای فرانسه، با شکست تیم پائو ارتز و بازی قابل قبول صمد نیکخواه بهرامی آغاز شد.

این هفته پائو در برابر ASVEL لیون، تیم رده دوم جدول رده بندی مسابقات، با نتیجه 78-100 شکست خورد. در این بازی علیرغم نتیجه مساوی 25-25 در وقت اول، تیم میهمان نیمه اول مسابقه را با نتیجه 41-52 بسود خود خاتمه داد و در بقیه زمان مسابقه نیز از پائو پیش افتاد و بر اختلاف امتیازات خود افزود.


صمد نیکخواه بهرامی هم در این مسابقه با عملکرد خوب خود توانست در مدت 31 دقیقه ای که بازی کرد 16 امتیاز (5 پرتاب موفق از 5 اقدام به شوت 2 امتیازی) و 1 ریباند بدست آورد.

دفاع از Pick and Roll

بنا به درخواست یکی از خوانندگان محترم در اینجا فهرستی از انواع دفاع از Pick and Roll رو براتون می نویسم با ذکر این نکته که این سرفصل خیلی مهم، نیازمند بحث بسیار زیادیست و فرصت فراوانی رو میطلبه که متاسفانه در اینجا امکانش وجود نداره.

دفاع از Pick and Roll در انواع زیر انجام میشه که البته هر کدام از این روشها هم به زیر مجموعه ها و انواع مختلفی قابل تقسیم هستن ضمن اینکه از ذکر موارد بسیار خاص که فقط در تیمهای معدودی انجام میشن و به بازیکنانی که در اختیار دارن و یا بازیکنان تیم مقابل بستگی دارن خودداری میکنم:


1- حرکت مدافع بازیکن با توپ از بالای
Pick (اصطلاحا نفر دوم)
2- حرکت مدافع بازیکن با توپ از زیر Pick (اصطلاحا نفر سوم یا چهارم)
3- انواع Show & Recover
4- انواع Switch یا تعویض یار
5- انواع
Trap یا ایجاد تله
6- انواع هدایت به یک سمت
7- دفاع در شرایط ویژه وقتی مدافع سدکننده بسیار قد بلند باشه
8- دفاع تیمی با استفاده از اولین و نزدیکترین خط دفاعی و/یا دفاع های 3 نفره به بالا و چرخشهای دفاعی
9- ترکیب بعضی از موارد فوق با یکدیگر هم می تونن روشهای دیگری رو بوجود بیارن.

البته استراتژی های دفاعی خاص در برابر بازیکنان و یا تیمهای مشخص هم در ذیل موارد 8 و 9 قرار می گیرند اما معمولا با نام اون تیم شناخته می شن.

۱۳۸۷ بهمن ۱۰, پنجشنبه

نتایج هفته دوم از دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته دوم از دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال باشگاههای کشور در استانهای تهران، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

مهرام تهران 86 – سرگل لنگرود 79
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت
pdf روی نتیجه کلیک کنید)
صبامهر تهران 88 – دانشگاه آزاد تهران 70
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت
pdf روی نتیجه کلیک کنید)
آرارات تهران 66 – ذوب آهن اصفهان 81
لوله سبز A.S. شیراز 92 – تراکتورسازی کردستان 89
پتروشیمی بندرامام 79 – بیم مازندران 55
هیئت بسکتبال شهرکرد 78 – شهرداری گرگان 82

یک رکورد جالب برای پرتاب آزاد در NBA

خوزه کالدرون، بازیکن 27 ساله تیم تورنتو رپتورز و تیم ملی بسکتبال اسپانیا، در مسیر ثبت یک رکورد جدید در مسابقات NBA حرکت می کنه.

این بازیکن با بثمر رسوندن هر 3 اقدام به پرتاب آزادش در مسابقه اخیر تورنتو در برابر تیم ساکرامنتو، تاکنون تونسته 86 پرتاب آزاد متوالی خودش رو در جریان مسابقات تیمش بثمر برسونه و باین ترتیب پس از مایکل ویلیامز، بازیکن تیم مینسوتا، که تونسته بود در سال 1993، 97 پرتاب آزاد متوالی خودش رو گل کنه در مقام دوم قرار بگیره.

این در حالیه که پس از این بازی و پیروزی تورنتو در برابر حریف، زمانی که از کالدرون در مورد رکوردش سئوال شد، او ترجیح داد که به عملکرد تیمش در زمین بپردازه.


کالدرون در بازی چهارشنبه شب تورنتو که بوقت محلی در نیوجرسی برگزار میشه این شانس رو داره که رکورد خودش رو بهبود بده و حتی میتونه رکورد جدیدی در این زمینه بجا بگذاره.

منبع: FIBA.com

۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

اعتماد و قهرمانی

وقتیکه از یک مربی که تیمش در مسابقات NBA قهرمان شده در مورد اهمیت و نقش "اعتماد" در این موفقیت سئوال میشه، پاسخ جالبی میده که مسلما خوندن یا شنیدنش بسیار آموزنده است.

این مربی معتقده که "اعتماد" بخش بزرگی از "فرهنگ تیمی" اونها رو تشکیل داده و در تمام ارتباطات و موقعیتهای سازمانی اونها نفوذ کرده. علاوه بر اعتماد فیمابین کارکنان، کادر فنی، کادر مدیریتی و همچنین صاحبان تیم که در ورزش حرفه ای نقش بسیار موثری رو ایفا می کنه، در داخل تیم (یا هر گروه کاری مشابه) هم چهار نوع ارتباط باید بطور مداوم مورد ارزیابی قرار بگیره تا برداشت درستی از شرایط موجود بدست بیاد.

در هر یک از این ارتباطات باید "اعتماد"، "احترام" و "علاقه" وجود داشته باشه تا اهداف دشوار، دست یافتنی باشند و البته در این بین "اعتماد" نقش پر رنگتری داره. این ارتباطات عبارتند از:

- علاقه، احترام و اعتماد فیمابین بازیکنان،
- علاقه، احترام و اعتماد بازیکنان به مربیان،
- علاقه، احترام و اعتماد مربیان به بازیکنان،
- علاقه، احترام و اعتماد فیمابین مربیان،

اگرچه این مربی بزرگ معتقده که شاید بدون داشتن علاقه به یکدیگر هم میشده به قهرمانی دست پیدا کنند اما این عامل مسلما در لحظات دشوار نقش عمده ای در رفع سوءتفاهمات بین بازیکنان ایفا کرده.

مسلما چون عدم اعتماد باعث ایجاد شک، تردید، درنگ و در نهایت عقب افتادگی میشه بنابراین "اعتماد" مهمترین و حساسترین عامل ذکر شده. علاوه بر این، در نبود اعتماد، بزرگترین اشکال در ورزش حرفه ای که "خودخواهی" است بروز می کنه. خودخواهی در واقع یعنی: در شرایط بی اعتمادی به هم تیمیها و یا مربیان، طبیعتا فقط بخودت اعتماد کن!

در خاتمه، این مربی اضافه می کنه: در قهرمانی تیم ما، "اعتماد" بنیان و اساس استواری بود که تونستیم بقیه اجزاء برنامه های خودمون، در داخل و خارج از زمین رو بر اون بنا کنیم. خوشبختانه هر چهار مورد ذکر شده در تیم ما بطور سالم و کامل وجود داشت و بجرات می تونم ادعا کنم بدون اونها قهرمانی ما در مسابقات
NBA مقدور نمی بود.

۱۳۸۷ بهمن ۸, سه‌شنبه

نتایج هفته اول از دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته اول از دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال باشگاههای کشور در استانهای تهران، گلستان، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و مازندران برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

دانشگاه آزاد تهران 74 – پتروشیمی بندرامام 77
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
شهرداری گرگان 90 - آرارات تهران 80
(لطفا برای مشاهده آمار این بازی روی نتیجه کلیک کنید)
تراکتورسازی کردستان 69 – صبامهر تهران 78
سرگل لنگرود 74 – ذوب آهن اصفهان 76
هیئت بسکتبال خراسان رضوی 68– مهرام تهران 90
بیم مازندران 88- هیئت بسکتبال شهرکرد 76

از آقایان مهران آتشی، گل افرا و خمجانی برای تهیه آمار کلیه مسابقات تهران و از آقای محمدرضا ضیائی برای تهیه آمار مسابقه در گلستان و ارسال آن سپاسگزاری می کنم.

ضمنا بنا به درخواست دوست خواننده، نتایج و آمار موجود مسابقات از هفته سیزدهم (هفته آخر) دور رفت هم که قبلا موفق به اعلام آنها نشده بودم در همین پست بشرح زیر باطلاع علاقمندان محترم می رسد:

دانشگاه آزاد تهران 92 – هیئت بسکتبال شهرکرد 94
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
آرارات تهران 70 – بیم مازندران 77
لوله A.S. شیراز 95 – صبامهر تهران 105
پتروشیمی بندرامام 97 – تراکتورسازی کردستان 71
سرگل لنگرود 77 – شهرداری گرگان 71 (نتیجه نهائی در پایان وقت اضافی)
هیئت بسکتبال خراسان 79 – ذوب آهن اصفهان 94

۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

یک مسابقه جنجالی

یک مسابقه بسکتبال در رده دختران دبیرستانی که اخیرا برگزار شده توجه بسیار زیادی رو بخودش جلب کرده.

این بازی با نتیجه 0-100 باتمام رسیده!

مربی تیم برنده در پاسخ به اعتراضاتی که به او بدلیل عدم توجه و احترام به حریفش شده معتقده که قصد آسیب رسوندن به اونها رو نداشته اما در اظهار نظر دیگری مجددا گفته که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و بهمین دلیل عذرخواهی هم نمی کنه.

از طرف دیگه مدیر ورزشی تیم بازنده گفته: این برای بازیکنانم برد محسوب میشه چون اونها هیچوقت تسلیم نشدن و حتی وقتیکه نتیجه 0-70، 0-80 و یا 0-100 هم بود با تمام وجود بازی می کردن. من به اونها افتخار می کنم و این رو بعد از بازی هم به اونها گفتم.
این مربی همچنین از اینکه تیم حریف همچنان بر اعمال فشار بر تیمش ادامه می داده اظهار تعجب کرده و گفته: اونها حتی اگر با 30 امتیاز هم می بردن می تونستن همچنان خوشحال باشن.

جالبه بدونین که تیم بازنده در چهار سال گذشته حتی یک برد هم نداشته و بازیکنان این تیم دچار اختلالات آموزشی هستن.

البته مدیران دبیرستانی که تیمشون برنده شده هم از بابت این نتیجه اظهار تاسف کردن و گفتن دیگه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و سعی می کنن ارتباطشون رو با مدرسه دیگه همچنان حفظ کنن. با این وجود گویا تیم بازنده از ادامه مسابقات انصراف میده و برای برگزاری مسابقات دوستانه اقدام خواهد کرد.

مربی تیم بازنده از این شرایط استفاده کرده و بعد از بازی درس بزرگی به بازیکنانش داده: شما هم روزی در موقعیتی مشابه به اوج میرسین و باید احساستون رو موقعی که مردم تیمی که 100 امتیاز آورده رو تشویق می کردن بخاطر داشته باشین. امیدوارم همه بازیکنانم این درس جوانمردی رو برای تمام عمرشون بخاطر داشته باشن.

جالبه که بعضی وقتها مربیان با هم خیلی فرق می کنن!

هفته پانزدهم لیگ بسکتبال باشگاههای دسته اول فرانسه

هفته پانزدهم از مسابقات بسکتبال دسته اول باشگاههای فرانسه، با برتری تیم پائو ارتز و درخشش صمد نیکخواه بهرامی برگزار شد.

این هفته پائو در برابر تولون، تیم رده دوازدهم جدول مسابقات با نتیجه 92-97 به پیروزی رسید. در این بازی پائو توانست با شروعی قدرتمند نیمه اول بازی را نیز با برتری 34-49 به اتمام رساند.

صمد نیکخواه بهرامی هم در این مسابقه با عملکردی بسیار خوب توانست در مدت 26 دقیقه ای که بازی کرد 19 امتیاز (5 پرتاب موفق از 6 اقدام به شوت 3 امتیازی) و 7 ریباند بدست آورد.

۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

در مورد بلاک شات (Block Shot)

بر اساس قولی که مدتی قبل به یکی از دوستان در مورد آموزش بلاک شات داده بودم در اینجا مطالبی رو براتون می نویسم.

بسیاری از معلمین بسکتبال معتقدند که بلاک شات مهارتی است که بیشتر جنبه غریزی داره تا آموزشی و اکتسابی. علاوه بر این با توجه به اینکه که این مربیان فکر می کنن بلاک شات نتیجه ای بمراتب غیرقابل کنترلتر از نظر کسب مالکیت توپ در مقایسه با سایر مهارتهای دفاعی (مثل آموزش کارپای دفاعی، دفاعهای تیمی 2 و 3 نفره و حتی گرفتن خطای جمله) داره، این گروه ترجیح میدن که بجای صرف وقت روی بلاک شات، به آموزش و تمرین روی مهارتهای دفاع دیگری که از اطمینان بیشتری برخوردارن بپردازن. علاوه بر این، کسب موقعیت برای بلاک شات بعضا موقعیت مناسب برای ریباند رو هم بخطر میاندازه.

البته تعدادی از مربیان هم به این موضوع اهمیت میدن و معتقدن که وجود یک شات بلاکر در مرکز آرایش دفاعی تیمشون می تونه تمرکز حمله ای حریف رو بهم بریزه (این نظریه در کشور ما طرفداران زیادی داره) ولی باید این نکته رو هم یادآوری کنم که این گروه معمولا بازیکنانی که این مهارت رو دارن پیدا می کنن نه اینکه اونها رو پرورش میدن! پس این دو گروه نظرات مشترکی هم با هم دارن. در مقابله با این فلسفه، مربیان تیمهای مقابل هم از تاکتیکهائی استفاده می کنن که این بازیکن در دفاع تا حد امکان از سبد دور بشه.

بعضی نکاتی که باید برای انجام بلاک شات موفق در نظر داشت رو می تونین در زیر ملاحظه کنین:

- شاید زمانبندی یکی از مهمترین عواملی است که باید برای تسلط بر این مهارت در نظر داشت. یعنی اینکه مدافع باید بدونه با توجه به خصوصیات مهاجم چه زمانی باید بپره تا بموقع بتونه از توپ دفاع کنه. واقعیتش اینه که این بخش ازمهارت نیاز به توجه، تمرکز و تمرین زیاد داره.
- برای زمانبندی بهتر توجه مدافع به زمانیکه مهاجم توپ رو رها می کنه فوق العاده مهمه. بازیکنان حمله در بسیاری از مواقع از گول زدن استفاده می کنن. اینجاست که روشهای آموزشی متفاوت میشن: بعضی معتقدن تمرکز مدافع باید روی توپ باشه تا به محض رها شدن خودش رو برای بلاک شات آماده کنه و بعضی توصیه می کنن که باید تمرکز بر حرکات بازیکن مهاجم باشه تا تعادل مدافع با گول زدن بهم نخوره. انتخاب با شماست! ولی در هر حال توجه کنین که مدافع بهتره قبل از مهاجم از زمین جدا نشه. البته این توصیه برای زمانیکه مدافع از برتری فراوان از لحاظ قد و قدرت پرش برخورداره شاید صدق نکنه.
- برای پریدن، بازیکنان از روشهای پرشی روی یک پا و یا دو پا استفاده می کنن. که هر کدام از مزایا و معایب خاصی برای بازیکنان مختلف برخوردار هستن. اما مهمترین موضوع در هر دو روش اینه که مدافع نباید در حالت بدون تعادل به هوا بلند بشه. ضمن اینکه فاصله مناسب هم باید توسط مدافع رعایت بشه تا از برخوردهای منجر به خطا که با توجه بنظر داوران تقریبا شامل اکثر موارد میشن خودداری کنه.
- پس از رسیدن مدافع به توپ کار تمام نشده بلکه بلاک شات کننده باید به محلی که توپ رو به اونجا میفرسته هم توجه کنه و از فرستادن توپ به جائی که برای تیم فایده ای نداره خودداری کنه. هدف از بلاک شات داد و فریاد و تشویق تماشاچیان نیست، اولین و مهمترین هدف در اختیار گرفتن مالکیت توپه.
- در مورد اینکه بلاک شات روی سبد با کدام دست انجام بشه هم نظرات متفاوتن: با دست موافق یا با دست مخالف. مجموعا استفاده از دست مخالف ( در سمت راست سبد با دست چپ و بالعکس) بدلیل احتمال برخورد کمتر و همینطور زمانبندی مناسبتر منطقی تر بنظر میاد. البته در مواردی که شوت از دورتر انجام میشه مدافع می تونه از دست نزدیکتر خودش به شوت کننده برای بلاک شات استفاده کنه.
- یک توصیه ساده دیگه در دفاع که می تونه برای بلاک شات بسیار موثر باشه (البته با رعایت همه موارد گفته شده)اینه که مدافعین نباید به هیچ مهاجمی اجازه بدن بدون دفاع شوت بزنه. بعبارت دیگر از هر شوتی که انجام میشه باید دفاع کرد و این شانس بلاک کردن رو افزایش خواهد داد. این توصیه بخشی از فلسفه دفاعی مربی هم می تونه باشه.

۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

ممفیس با سرمربی خود قطع همکاری کرد

به گزارش اسوشیتد پرس، پس از هفت باخت متوالی و کسب 11 برد و 30 باخت تا این مرحله از فصل جاری مسابقات NBA، سخنگوی ممفیس گریزلیز اعلام کرد این باشگاه به همکاری خود با مارک یاوارونی پایان می دهد.

تیم ممفیس در آخرین بازی خود تحت هدایت یاوارونی، پنجشنبه شب گذشته بوقت محلی، با نتیجه 86-101 مغلوب شارلوت شد.

یاوارونی نهمین سرمربی تاریخ ممفیس گریزلیز بود که سابقه همکاری با مربیان معروفی چون پت رایلی در میامی و مایک فراتلو در کلیولند را داشته و در سالهای 1988-1982 هم در
NBA بازی می کرده است.

ممفیس بعد از تیمهای واشنگتن، تورنتو، ساکرامنتو، فیلادلفیا، اوکلاهما سیتی و مینسوتا، هفتمین باشگاهی است که سرمربی خود را در این فصل از مسابقات
NBA تغییر می دهد.

هنوز نام سرمربی جدید ممفیس اعلام نشده اما بر اساس اخبار غیر رسمی گویا مقرر است جانی دیویس، مربی این تیم، در2 بازی آینده هدایت ممفیس را بر عهده گیرد تا استخدام سرمربی جدید نهائی شود.

از لیونل هولینز، مربی فعلی تیم میلواکی بعنوان سرمربی تازه ممفیس نامبرده می شود.

۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

نسخه جدید دستورالعمل آمارگیران بسکتبال

نسخه جدید دستورالعمل آمارگیران بسکتبال توسط فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) منتشر شد.

این دستورالعمل که ترجمه نسخه اول اون که در سال 2005 منتشر شده بود رو قبلا در همین وبلاگ براتون نوشته بودم با همکاری فیبا، فیبا اروپا و یورولیگ تهیه شده تا سیستم آمارگیری در این سه سازمان بطور یکنواخت انجام بشه.

علاقمندان می تونن این دستورالعمل رو از
اینجا به فرمت pdf و حجم تقریبی 3.49MB داونلود کنن.

۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

امروز این وبلاگ یکساله شد

ظرف یکسال گذشته، بطور محدود و با توجه به وقتی که در اختیار داشتم سعی کردم به نکات مختلف مربوط به ورزش بسکتبال بپردازم. البته با وجودیکه در ابتدا تمایل چندانی به درج اخبار این رشته ورزشی نداشتم اما با بررسی آنچه مورد نظر مراجعین به وبلاگ بود تلاش کردم باین ترتیب و متناسب با مقدورات با پوشش اخباری که اکثرا بنوعی حاوی نکات آموزشی نیز باشند به نیازهای این تعداد از علاقمندان توجه شود.

بهیچ عنوان مدعی ارائه کار بدون عیب و نقص نیستم و خوشبختانه در این مسیر نیز از راهنمائی دوستان و بازدیدکنندگان عزیز بهره مند بوده و هستم و مسلما از این تعامل سپاسگزار و خدا متعال را شاکرم. بی هیچ مبالغه اکنون که تعداد بازدیدکنندگان از این وبلاگ بمراتب بیش از آنی است که از ابتدا در ذهن داشتم، انگیزش بیشتری برای ادامه در خود احساس کرده و بهمین دلیل امیدوارم قادر به استفاده بهتر از زمان باشم.

در این فرصت، از همه کسانی که بواسطه ماهیت شغل خطیرخود مسئولیت پوشش خبری و نقد ارکان مختلف جامعه ورزش بسکتبال را بر عهده دارند به جهت استفاده از مطالب این وبلاگ سپاسگزارم و بعضا از تعدادی بدلیل عدم ذکر نام یا نشانی اینترنتی این وبلاگ بعنوان منبع، گله مندم. امیدوارم این معدود نویسندگان نیز امانت را رعایت کنند.

در انتها لازم است از خوانندگان محترم نیز بدلیل همراهی و بذل توجه سپاسگزاری کرده و از اینکه شاید تاخیر در بروزرسانی وبلاگ، مشکلات فنی ناخواسته و یا مطالب درج شده موجب تکدر خاطر آنان گردیده باشد و یا اینکه بدلائل متعدد امکان ارسال خواسته های بازدیدکنندگان محترم را ندارم، طلب پوزش کنم .

همچنین مطلع شدم که متاسفانه گویا تعدادی از نظرات و یا مکاتبات ارسالی به اینجانب نمی رسد. این نقیصه هم باحتمال فراوان بدلیل مشکلات سرویس دهنده وبلاگ بوده و از این بابت نیز عذرخواهی می کنم.

بزودی، پس از مدتی که بدلیل مشغله فراوان قادر به درج مطالب تازه نبودم، مجددا موضوعات جدیدی را خواهم نوشت.

شاد، سلامت و موفق باشید.

۱۳۸۷ دی ۲۱, شنبه

نتایج هفته دوازدهم سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته دوازدهم سوپرلیگ بسکتبال باشگاههای کشور امروز در استانهای تهران، اصفهان، فارس، گلستان، کردستان و مازندران برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

دانشگاه آزاد تهران 81 – آرارات تهران 65
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت pdf روی نتیجه کلیک کنید)
ذوب آهن اصفهان 67 – مهرام تهران 65
لوله سبز A.S. شیراز 93 – پتروشیمی بندرامام 98
شهرداری گرگان 89 – هیئت بسکتبال خراسان رضوی 78
تراکتورسازی کردستان 78 – هیئت بسکتبال شهرکرد 86
بیم مازندران 94 – سرگل لنگرود 68

لازم به توضیح است که برگزاری هفته دوازدهم لیگ برتر بدلیل تقارن با ایام سوگواری ماه محرم از پنجشنبه گذشته به شنبه این هفته موکول شد.

۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

برد ممفیس، حضور کوتاه حدادی

در ادامه مسابقات بسکتبال NBA ، شب گذشته به وقت محلی، حامد حدادی بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان، در دومین حضور رسمی خود در مسابقات NBA برای مدت کوتاهی در ترکیب تیم ممفیس گریزلیز قرار گرفت.

در این بازی، ممفیس که در 10 مسابقه قبلی خود با دالاس موریکس در استادیوم موسوم به Fedex Forum مغلوب شده بود، موفق شد اینبار میهمان خود را با شکست بدرقه کند.

ممفیس با شروع و پایانی طوفانی توانست از سد حریف قدرتمند خود که از وجود بازیکنان ارزشمندی چون جیسون کید و درک نوویتسکی سود میبرد عبور کند.

نیمه اول این مسابقه که در نهایت با نتیجه 102-82خاتمه یافت نیز 50-45 با برتری ممفیس به پایان رسیده بود.

عملکرد ممفیس در این بازی بحدی قابل توجه بود که ریک کارلایل، سرمربی دالاس گفت: آنها در تمامی شاخصهای آماری بر ما برتری داشتند.

بازیکنان ممفیس با گرفتن 43 توپ از سبد (ریباند)، 18 پاس منجر به گل و تنها 8 توپ از دست رفته در این بازی، آمار گروهی جالبی از خود نشان دادند.

حامد حدادی در این بازی بمدت کمتر از 2 دقیقه بازی کرد و موفق به کسب 1 ریباند دفاعی شد.

۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

هفته دوازدهم لیگ بسکتبال دسته اول فرانسه

هفته دوازدهم مسابقات بسکتبال لیگ دسته اول باشگاههای فرانسه، شب گذشته با اولین پیروزی این فصل پائو ارتز، تیمی که صمد نیکخواه بهرامی در آن بازی می کند، آغاز شد.

این هفته پائو در برابر دژان، تیم رده دهم جدول مسابقات، با نتیجه 90-104 به برتری دست یافت. در نیمه اول این مسابقه نیز پائو با نتیجه 47-50 از حریف خود پیش بود.


در این مسابقه، صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان توانست در مدت 19 دقیقه ای که بازی کرد موفق به کسب 7 امتیاز و 6 ریباند شود.

۱۳۸۷ دی ۱۲, پنجشنبه

نتایج هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال کشور - جام خلیج فارس

هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال باشگاههای کشور در استانهای تهران، گیلان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی برگزار شد و طی آن نتایج زیر بدست آمد:

مهرام تهران 95 - شهرداری گرگان 67
(لطفا برای دریافت آمار این بازی به فرمت
pdf روی نتیجه کلیک کنید)
سرگل لنگرود 68 - دانشگاه آزاد تهران 77
پتروشیمی بندرامام 54 – صبامهر تهران 61
هیئت بسکتبال شهرکرد 73 – لوله سبز A.S. شیراز 84
هیئت بسکتبال خراسان رضوی50 – بیم مازندران 85

توضیح: دیدار تیمهای آرارات تهران و تراکتورسازی کردستان نیز در قالب مسابقات هفته یازدهم، روز دوشنبه همین هفته در سالن اختصاصی باشگاه آرارات برگزار شد و با نتیجه 84-80 بسود تیم تراکتورسازی پایان یافت.